[ALL] Powietrze w górnym wężu, silnik się przegrzewa.
: 13 lip 2013, 11:23
Witam, chciałbym poruszyć problem jak wiele innych na temat powietrza w układzie chłodzenia, jednak takich objawów jak moje nie znalazłem, więc zakładam ten temat, ale do rzeczy.
Posiadam Audi 80 B3 2.0 Quattro AAD LPG 1991 od 10lat, od około pół roku pojawił się problem z przegrzewaniem silnika i to już po 1-2km w chłodny dzień ok. 15stopni.
Objawy:
- w górnym wężu przy głowicy nie ma wody, jest powietrze
- przy średnio nagrzanym silniku można odkręcić korek zbiornika wyrównawczego, ale gdy dodam gazu i puszczę pedał, to w trakcie puszczania pedału stan wody znacząco wzrasta i płyn ucieka.
- po przejechaniu 2-3km węże są tak twarde, że nie da się ich ścisnąć
- wentylator w korkach włącza się regularnie co 2min, podczas jazdy też czasem się załącza, dodam tylko, że w ciągu 10 lat użytkowania wiatrak włączył mi się może z 3 razy i to na bardzo krótko.
- wentylator włącza się po zgaszeniu silnika na kilka minut (wtedy wraca woda do grubego węża przy głowicy)
- silnik się przegrzewa, podczas próby odpalenia rozgrzanego silnika stawia dość duży opór
- temperatura cały czas utrzymuję się w granicach 100stopni
to chyba tyle z złych objawów, teraz podam te normalne:
- płyn nie miesza się z olejem i na odwrót (nie ma majonezu na bagnecie)
- w zbiorniczku nie ma bąbelków
- wszystkie węże są gorące (termostat ok) nagrzewnica grzeje jak wściekła, chłodnica również gorąca
- płynu nie ubywa, wszystko jest szczelne
No i to co zrobiłem w ciągu ostatniego roku:
- wymiana pompy wody (nie pamiętam firmy, ale z wysokiej półki)
- korek był podmieniany ze sprawnego auta
- wymiana termostatu na WAHLER
- nowa chłodnica marelli oraz nagrzewnica febi
- nowa uszczelka pod głowicą victor-reinz
- pewnie o czymś zapomniałem
Złe odpowietrzenie nie wchodzi w grę, a jednak powietrze skądś się bierze, boję się że przez taką jazdę zatrze się silnik, więc chciałbym to najszybciej naprawić, czy ktoś ma jakiś pomysł co może być jeszcze przyczyną takiego zachowania? Będę bardzo wdzięczny za każdą wskazówkę.
Posiadam Audi 80 B3 2.0 Quattro AAD LPG 1991 od 10lat, od około pół roku pojawił się problem z przegrzewaniem silnika i to już po 1-2km w chłodny dzień ok. 15stopni.
Objawy:
- w górnym wężu przy głowicy nie ma wody, jest powietrze
- przy średnio nagrzanym silniku można odkręcić korek zbiornika wyrównawczego, ale gdy dodam gazu i puszczę pedał, to w trakcie puszczania pedału stan wody znacząco wzrasta i płyn ucieka.
- po przejechaniu 2-3km węże są tak twarde, że nie da się ich ścisnąć
- wentylator w korkach włącza się regularnie co 2min, podczas jazdy też czasem się załącza, dodam tylko, że w ciągu 10 lat użytkowania wiatrak włączył mi się może z 3 razy i to na bardzo krótko.
- wentylator włącza się po zgaszeniu silnika na kilka minut (wtedy wraca woda do grubego węża przy głowicy)
- silnik się przegrzewa, podczas próby odpalenia rozgrzanego silnika stawia dość duży opór
- temperatura cały czas utrzymuję się w granicach 100stopni
to chyba tyle z złych objawów, teraz podam te normalne:
- płyn nie miesza się z olejem i na odwrót (nie ma majonezu na bagnecie)
- w zbiorniczku nie ma bąbelków
- wszystkie węże są gorące (termostat ok) nagrzewnica grzeje jak wściekła, chłodnica również gorąca
- płynu nie ubywa, wszystko jest szczelne
No i to co zrobiłem w ciągu ostatniego roku:
- wymiana pompy wody (nie pamiętam firmy, ale z wysokiej półki)
- korek był podmieniany ze sprawnego auta
- wymiana termostatu na WAHLER
- nowa chłodnica marelli oraz nagrzewnica febi
- nowa uszczelka pod głowicą victor-reinz
- pewnie o czymś zapomniałem
Złe odpowietrzenie nie wchodzi w grę, a jednak powietrze skądś się bierze, boję się że przez taką jazdę zatrze się silnik, więc chciałbym to najszybciej naprawić, czy ktoś ma jakiś pomysł co może być jeszcze przyczyną takiego zachowania? Będę bardzo wdzięczny za każdą wskazówkę.