Strona 1 z 1
[B4 2.0 ABT 90KM] Wymiana króćca i dwa problemy :(
: 18 lip 2013, 22:00
autor: ślepak
A więc walka z układem chłodzenia trwa nadal. Właśnie co zakończyłem wymieniać króciec o nr: 037 121 132 G i akurat ten udało mi się w Szwablandi dostać jako zamiennik i przy montowaniu dwa duże problemy. Pierwszy to potrzebował bym nr. tych dwóch małych oringów co są pod czujnikiem siwym i niebieskim bo z nich leci płyn jak się nagrzeję a druga sprawa znacznie gorsza to przy dokręcaniu dolnej "starej" śruby pękła ona na pół(nowych śrub niestety nie było w zestawie ;/;/;/;/ i poproszę też o nr oe tych śrub dwóch co trzymają króciec) wystaję może minimetr i nie wiem jak się za to zabrać. O dostępie do spawarki żeby coś przyspawać do śruby i wykręcić mogę pomarzyć a na warsztatach wolą robić rozrządy FSI w nowych golfach i passatach a nie jakieś audi za 600 euro.... a nawet jak zrobią wezmą z 200 euro;/ Ma ktoś jakieś pomysły? oraz nr tych oringów i śrub?
: 20 lip 2013, 22:07
autor: ignac112
Śruba: N90280904
Oring: N90316802
: 20 lip 2013, 22:10
autor: ślepak
Podziękował
udało mi się te dwa numery wygooglować. Ale próby rozwiercenie zerwanej śruby czy nawet punktakiem jej ruszenie skończyły się niepowodzeniem. Muszę audi oddać na warsztat żeby ktoś to rozwiercił i nagwintował bo bez tego ani rusz...
: 20 lip 2013, 22:11
autor: tomek1982
dobre wiertło cieniutkie i jazda ustaw centralnie w srodek gwintu puzniej troche wiekszym i reszta sruby sie rozleci jak zrobisz to umiejętnie to nie naruszysz gwintu jak tak robilem przy urwanych szpilkach kolektora wydechowego
: 20 lip 2013, 22:21
autor: ślepak
czyli jak śruba jest m6 zerwana to jechać np 3 wiertłem a potem 5 i powinno być dobrze bez naruszenia gwintu?? nowe śrubki i o ringi kupione:P
: 21 lip 2013, 15:16
autor: dzikx
ja bym spawał i wychodzi bez problemu, śrubki M 6 o twardości minimum 8 8 na przyszłość posmaruj wazeliną techniczną nie powinno być problemu z odkręceniem, towot z czasem jułczeje więc nie jest za dobry.
: 21 lip 2013, 17:29
autor: ślepak
gdybym mógł to bym tak zrobił ale nie mam do tego warunków ani sprzętu. Za wiercenie na parkingu już dostałem opierdziel od marudnych sąsiadów....
: 23 lip 2013, 10:00
autor: audiktom
Pierdziel sąsiadów röb robote, jak sie jeden na drugiego drze albo ma wydech średnicy 10 cm to mu nie szkodzi w nocy chyba nie wiercisz.
: 23 lip 2013, 17:12
autor: ślepak
Uwierz mi że z 200 euro mi się nie chce zapłacić
a ostatnio mi sąsiad powiedział że płyn do spryskiwaczy się nalewa na stacji a nie pod blokiem bo jak maskę otworzysz już dziwnie na Ciebie patrzą.... więc rozumiesz.... a tu nikt żadnych rynien nie ma bo Tuv nie dostanie:P Na razie szukam gwintowników bo w kpl porządnych wierteł już się zaopatrzyłem.
: 24 lip 2013, 08:35
autor: tomek83
ślepak pisze:Uwierz mi że z 200 euro mi się nie chce zapłacić
a ostatnio mi sąsiad powiedział że płyn do spryskiwaczy się nalewa na stacji a nie pod blokiem bo jak maskę otworzysz już dziwnie na Ciebie patrzą
No niestety cymbałów wkoło pełno.
Króciec składaj koniecznie na pastę uszczelniającą + o-ring. Często jest tam wyżarte od płyu chłodniczego i sam o-ring nie uszczelni dobrze.
: 24 lip 2013, 10:25
autor: ślepak
No wcześniej widziałem był silikon czerwony pod króćcem :mrgreen:
: 24 lip 2013, 11:23
autor: tomek83
ślepak pisze:No wcześniej widziałem był silikon czerwony pod króćcem :mrgreen:
Nie używaj żadnego silikonu, tylko pastę uszczelniającą Reinzosil. Żaden silikon nie trzyma się dobrze powierzchni i nie uszczelnia odpowiednio.
: 24 lip 2013, 14:37
autor: tomek1982
grubosc wiertel jakązastosujesz wszystko zalezy jak ci sie uda trafic w srodek wiadomo ze centralnie nie trafisz ze wzgledu na nierowna powierzchnie zerwanej sruby