Strona 1 z 1

[B4 2.0 ABT 90KM] Wymiana króćca i dwa problemy :(

: 18 lip 2013, 22:00
autor: ślepak
A więc walka z układem chłodzenia trwa nadal. Właśnie co zakończyłem wymieniać króciec o nr: 037 121 132 G i akurat ten udało mi się w Szwablandi dostać jako zamiennik i przy montowaniu dwa duże problemy. Pierwszy to potrzebował bym nr. tych dwóch małych oringów co są pod czujnikiem siwym i niebieskim bo z nich leci płyn jak się nagrzeję a druga sprawa znacznie gorsza to przy dokręcaniu dolnej "starej" śruby pękła ona na pół(nowych śrub niestety nie było w zestawie ;/;/;/;/ i poproszę też o nr oe tych śrub dwóch co trzymają króciec) wystaję może minimetr i nie wiem jak się za to zabrać. O dostępie do spawarki żeby coś przyspawać do śruby i wykręcić mogę pomarzyć a na warsztatach wolą robić rozrządy FSI w nowych golfach i passatach a nie jakieś audi za 600 euro.... a nawet jak zrobią wezmą z 200 euro;/ Ma ktoś jakieś pomysły? oraz nr tych oringów i śrub?

: 20 lip 2013, 22:07
autor: ignac112
Śruba: N90280904
Oring: N90316802

: 20 lip 2013, 22:10
autor: ślepak
Podziękował :) udało mi się te dwa numery wygooglować. Ale próby rozwiercenie zerwanej śruby czy nawet punktakiem jej ruszenie skończyły się niepowodzeniem. Muszę audi oddać na warsztat żeby ktoś to rozwiercił i nagwintował bo bez tego ani rusz...

: 20 lip 2013, 22:11
autor: tomek1982
dobre wiertło cieniutkie i jazda ustaw centralnie w srodek gwintu puzniej troche wiekszym i reszta sruby sie rozleci jak zrobisz to umiejętnie to nie naruszysz gwintu jak tak robilem przy urwanych szpilkach kolektora wydechowego

: 20 lip 2013, 22:21
autor: ślepak
czyli jak śruba jest m6 zerwana to jechać np 3 wiertłem a potem 5 i powinno być dobrze bez naruszenia gwintu?? nowe śrubki i o ringi kupione:P

: 21 lip 2013, 15:16
autor: dzikx
ja bym spawał i wychodzi bez problemu, śrubki M 6 o twardości minimum 8 8 na przyszłość posmaruj wazeliną techniczną nie powinno być problemu z odkręceniem, towot z czasem jułczeje więc nie jest za dobry.

: 21 lip 2013, 17:29
autor: ślepak
gdybym mógł to bym tak zrobił ale nie mam do tego warunków ani sprzętu. Za wiercenie na parkingu już dostałem opierdziel od marudnych sąsiadów....

: 23 lip 2013, 10:00
autor: audiktom
Pierdziel sąsiadów röb robote, jak sie jeden na drugiego drze albo ma wydech średnicy 10 cm to mu nie szkodzi w nocy chyba nie wiercisz.

: 23 lip 2013, 17:12
autor: ślepak
Uwierz mi że z 200 euro mi się nie chce zapłacić :P a ostatnio mi sąsiad powiedział że płyn do spryskiwaczy się nalewa na stacji a nie pod blokiem bo jak maskę otworzysz już dziwnie na Ciebie patrzą.... więc rozumiesz.... a tu nikt żadnych rynien nie ma bo Tuv nie dostanie:P Na razie szukam gwintowników bo w kpl porządnych wierteł już się zaopatrzyłem.

: 24 lip 2013, 08:35
autor: tomek83
ślepak pisze:Uwierz mi że z 200 euro mi się nie chce zapłacić :P a ostatnio mi sąsiad powiedział że płyn do spryskiwaczy się nalewa na stacji a nie pod blokiem bo jak maskę otworzysz już dziwnie na Ciebie patrzą
No niestety cymbałów wkoło pełno.

Króciec składaj koniecznie na pastę uszczelniającą + o-ring. Często jest tam wyżarte od płyu chłodniczego i sam o-ring nie uszczelni dobrze.

: 24 lip 2013, 10:25
autor: ślepak
No wcześniej widziałem był silikon czerwony pod króćcem :mrgreen:

: 24 lip 2013, 11:23
autor: tomek83
ślepak pisze:No wcześniej widziałem był silikon czerwony pod króćcem :mrgreen:
Nie używaj żadnego silikonu, tylko pastę uszczelniającą Reinzosil. Żaden silikon nie trzyma się dobrze powierzchni i nie uszczelnia odpowiednio.

: 24 lip 2013, 14:37
autor: tomek1982
grubosc wiertel jakązastosujesz wszystko zalezy jak ci sie uda trafic w srodek wiadomo ze centralnie nie trafisz ze wzgledu na nierowna powierzchnie zerwanej sruby