[B4 2.0 ABK] Ogarniam po zakupie Auto - proszę o pomoc
: 22 lip 2013, 18:11
autor: takun
Mam z silnikiem problemy o jakich czytałem na forum w kilku tematach, to jest:
-Silnik ma falujące obroty jak się nagrzeje i szarpie całą budą,
- Czasami brak mu mocy
- Podczas zmiany biegów słychać czasami jakby silnikiem zatrzęsło
- Gdy silnik dostanie falujące obroty z rury leci dużo białego dymu
Wymieniłem przekaźnik 30, niby jest lepiej - ale raczej tak mi się tylko wydaje
Zakładam ten temat bo znalazłem coś niepokojącego:
To normalne że te kabelki tak sobie zwisają beztrosko?
O ile się nie mylę są one od słynnego silniczka krokowego który odpowiada za właśnie obroty.
Dodam jeszcze że końcówki tych kabli są po przypalane
: 22 lip 2013, 18:17
autor: Pieterb
takun pisze:To normalne że te kabelki tak sobie zwisają beztrosko?
nie
takun pisze:O ile się nie mylę są one od słynnego silniczka krokowego który odpowiada za właśnie obroty.
z tego co widzę to zawór biegu jałowego masz podłączony z to są pewnie kabelki od tego czujnika poniżej
A na temat falowania było parę tematów radzę je przejrzeć :!:
: 22 lip 2013, 18:23
autor: takun
PieterB pisze:A na temat falowania było parę tematów radzę je przejrzeć :!:
Widziałem większość jak nie wszystkie, mało tego, mam nawet podrukowane odpowiedzi rozwiązań i spis części które mogą być przyczyną.
W tym temacie więc chciałbym się dowiedzieć czy przez te kabelki mogę mieć powyższe problemy. I zastanawia mnie czemu one są właśnie odłączone , czy coś może nie działać a jak odłączone to jeździ?
PieterB pisze:z tego co widzę to zawór biegu jałowego masz podłączony z to są pewnie kabelki od tego czujnika poniżej
A co to jest za czujnik>?
: 22 lip 2013, 18:27
autor: Pieterb
takun pisze: I zastanawia mnie czemu one są właśnie odłączone , czy coś może nie działać a jak odłączone to jeździ?
podejrzewam że czujnik jest zdupcony i wentylator na postoju chodził cały czas więc ktoś go odłączył.
: 22 lip 2013, 18:28
autor: spnsr
te kabelki są pewnie od czujnika temperatury komory spalania który znajduje się niżej i widzenie nie jest podłączony. Wyciągnij kluczyki ze stacyjki, połącz te kable ze sobą "na krótko" i zobacz czy Ci się włączy wentylator.
: 22 lip 2013, 23:29
autor: takun
spnsr pisze: połącz te kable ze sobą "na krótko" i zobacz czy Ci się włączy wentylator.
hmm a czy to grozi jakimś spięciem jak na "krótko" ? Mogę powiedzieć tyle że mechanik jakiś czas temu sprawdzał czy działają wentylatory przy gazowaniu bo temperatura silnika wzrastała ponad 90 - i działały.
Tak w ogóle chodzi o ten czujnik? :
Czy ten czujnik może mieć jakieś znaczenie co do tych falujących obrotów z drganiem silnika?
Na drugim zdjęciu jest ten czujnik na lewo zaraz przy rozrządzie - i tak przy okazji co sądzicie o rozrządzie , do wymiany czy jeszcze pojeździ? :
A tu pokaże kolejne kabelki które mi się nie podobają :
I mam jeszcze takie pytanko , czytałem w jednym temacie że pewien kolega powymieniał pół silnika a problem nie ustąpił (miał to co ja) , następnie wyjął wszystkie wtyczki i przeczyścił wloty - silnik odżył a problemy zniknęły , tak więc ja też chciałem przeczyścić te wtyczki, i na zdjęciu jak widać mają one takie srebrne zaczepy, chciałem ostrożnie je podnieść , ale bałem się że coś pęknie, z siłą też nie wychodziły :
Więc może poradzicie jak zdjąć te wtyczki by ich nie uszkodzić.
Może po za tym coś znajdziecie na tym zdjęciu niepokojącego :roll:
: 22 lip 2013, 23:49
autor: juba
Te srebrne zawleczki się dociska i wtyczka ładnie schodzi.
: 22 lip 2013, 23:59
autor: Audi 80 Polska
takun pisze:Mogę powiedzieć tyle że mechanik jakiś czas temu sprawdzał czy działają wentylatory przy gazowaniu bo temperatura silnika wzrastała ponad 90 - i działały.
Wentylatory mają też czujnik w chłodnicy, a ten czujnik włącza wentylatory po zgaszeniu.
takun pisze:hmm a czy to grozi jakimś spięciem jak na "krótko" ?
Może Cie wkręcić w wentylatory jeśli nie będziesz uważał.
: 23 lip 2013, 00:46
autor: takun
aldi pisze:Może Cie wkręcić w wentylatory jeśli nie będziesz uważał.
Ok będę uważał, zabezpieczę się jakąś liną przypiętą do drzewka. :shock:
: 23 lip 2013, 07:58
autor: audiktom
Tylko czegoś nie zmajstruj przy przeplywomierzu jak ściągniesz z niego wtyczke będziesz miał błąd w komp. posprawdzaj ewentualnie nieszczelności gumowych przewodów może coś uszkodzone, przeczyść krokowy (poczytaj jak się to robi) przepatrz wszystko co związane z WN świece kable kopułke i palec jak dawno wymieniane to już zużyte więc do wymiany, ja bym jeszcze sąde sprawdził tylko że trzeba sie podpiąć pod vaga być może źle mieszanke robi i ztąd to wszystko, te kabelki to polutuj i sprawdz ten czujnik jak masz całkiem zimny silnik wystarczy kawałek sie przejechać żebyś miał temp. niską zgasić silnik wyjąć klucze jak sie włączy to do wymiany koszt około 30-40 też to wymieniałem bo szkoda akumulatora. A co do rozrządu jest trudno określić w jakim jest stanie pasek bo trzeba go zciągnąć a i to ci nikt nie zagwarantuje bo z tym tak już jest, nie jesteś pewien? wymień będziesz wiedział że jest nowy.
: 23 lip 2013, 10:30
autor: takun
audiktom pisze:Tylko czegoś nie zmajstruj przy przeplywomierzu jak ściągniesz z niego wtyczke będziesz miał błąd w komp.
hmm ale jak znów włożę wtyczkę błąd zniknie i będę mógł odpalać normalnie, czy trzeba po tej operacji coś zrobić?
audiktom pisze:przepatrz wszystko co związane z WN świece kable kopułke i palec jak dawno wymieniane to już zużyte więc do wymiany
przepatrzyć czyli przeczyścić?
Generalnie wkurza mnie obecnie stan tego auta i najgorsze jest to że nie doświadczyłem jeszcze jak to jest jak wszystko w nim super chodzi.
Mam więc czasem myśli by kupić na jesieni Audi A3 zanim ten ubezpieczę lub zrobię mu remont tak do 2 tyś zł ( tylko obawiam się czy to go wyleczy)
: 23 lip 2013, 11:57
autor: audiktom
jak włożysz wtyczke to nic nie zmieni trzeba skasować błąd komputerem, chodzi o przeglądniecie wszystkich tych węży gumowych co widać od przepływomierza do silnika czy nie pęknięty nie dziurawy nie poizolowany itp. jeśli będzie zaciągał silnik lewe powietrze falowanie będzie możesz otworzyć przepływke i ją pooglądać czasem ktoś właśnie ją miał pękniętą ale to przy LPG strzały występują częściej. O tej sądzie nie zapomnij jak masz możliwość sie podpiąć pod kompa.
: 23 lip 2013, 12:20
autor: takun
audiktom pisze:jak włożysz wtyczke to nic nie zmieni trzeba skasować błąd komputerem
Chciałbym wyczyścić te wtyczki , może pomoże , a z tym błędem da się jeździć - nic się nie stanie? Bo bym go wykasował za jakiś czas.
Ta rura jest jakaś nieciekawa:
: 23 lip 2013, 12:57
autor: spnsr
ta rura doprowadza ciepłe powietrze od kolektora wydechowego do obudowy filtra powietrza. Zamontowana jest poprawnie.
: 23 lip 2013, 12:59
autor: audiktom
można ale nie jestem pewien czy prawidłowe działanie jej będzie czy nie będzie np. więcej palił, ja myśle że wtyczki jeśli są w dobrym stanie zewnętrzym to szkoda je odpinać nawet wiem jak w moim oprawa wtyczek jest w sanie idealnym i jak zciągnę to naprawde perfekcja ale decyzje sam podejmiesz. A rura jest ok inni jej wcale nie posiadają.