Strona 1 z 1

[B4 2.0 ABT 90KM] czy to uszczelka pod głowicą?

: 01 sie 2013, 16:09
autor: lukasz2107
Witam mam audi 80 b4 silnik 2.0 90km abt.od 2 tyg ubywa mi płynu ze zbiorniczka i to dość dużo.np na 100km 2litry lub wiecej.3lata temu wymieniałem uszczelke pod głowicy a raczej mechanicy.pod silnikiem sucho jak i cały silnik suchy.pod korkiem niema masła ani nic.z nagrzewnicy nie cieknie. jak już czasem niema płynu w zbiorniczku to czasem jest plama pod autem i to płyn.ale wtedy okolice zbiorniczka sa pochlapane płynem to pewnie z pod korka wywaliło.dodam jeszcze ze jak jezdze 80-90km na godzine to płynu starcza nawet na 200km i mało co tam ubywa jego.ale jak wale 120km w góre wtedy naewt po 40km potrafi być pusty zbiornik wyrównawczy,czy to znowu uszczelka??bo nie widze innej opcji .możliwe że po wymianie i przejaniu 29tys km znów padła?auto z lpg regulacja lpg była w tym roku

: 01 sie 2013, 17:04
autor: dzikx
pierwsze jak z temperaturą ?? może korek nawalił ? Na pewno nie ma żadnych wycieków ??

: 01 sie 2013, 18:17
autor: lukasz2107
temperatura normalnie ciut przed 90 stopni a jak widze ze wchodzi już na 110 wtedy w płyn w zbiorniku jest na samym dnie.niema żadnych wycieków nagrzewnica grzeje wykładzina sucha.auto stało 20 min na postoju odpalone wentylator załancza sie normalnie i nic nie ubyło płynu temperatura 90stopni.chyba tylko w czasie jazdy ubywa przy wiekszych predkościach

[ Dodano: 2013-08-01, 18:18 ]
może być że przez korek wywala płyn pod wiekszym ciśnieniem kiedy wieksze obroty?z korkiem nic nie robiłem od kiedy kupiłem audi czyli 5 lat

: 01 sie 2013, 20:13
autor: BLUECONECT
Jakby przez korek wywalało tyle płynu to na pewno byłyby ślady w postaci grubego, białego nalotu. U mnie jest gaz i z przewodów do parownika przy gorącym silniku kapie na filtr oleju, ale mogę to zauważyć tylko bo właśnie białych plamach z wysychającego glikolu etylenowego :!: Ubytek płynu i tak znikomy...
Poza tym ostatnio wywaliła mi nagrzewnica- jeśli jest nieszczelna to płyn cieknie na wykładzinę pod kierownicą, więc sprawdź dokładnie czy nie jest tam wilgotno?
Jeśli i tak cieknie to zwróć uwagę na wszystkie szlaufy w komorze silnika (na gorącym silniku) czy nie ma wycieków, nie zapomnij o króćcu z tyłu silnika :!:
Płyn może być też zasysany w kolektorze dolotowym(ssącym) przez nieszczelną uszczelkę i oring, który tam się znajduje- jak jest z pracą silnika, nie szarpie przy dodawaniu gazu i na zimnym :?:

: 01 sie 2013, 21:44
autor: Lichy
U mnie też kapie troszeczkę właśnie z przewodów od parownika ale jest to bardzo mały ubytek aczkolwiek są jego ślady. A czy u Ciebie nie kopci na biało??

: 02 sie 2013, 14:51
autor: lukasz2107
u mnie nie kopci na biało a z nagrzewnicy nie cieknie nic.sprawdze te weże i ten kruciec musi gdzieś uciekać.na zimnym delikatnie szarpie przy dodawaniu gazu.

[ Dodano: 2013-08-02, 14:53 ]
sprawdze też ten kolektor i te uszczelki bo tam nie patrzyłem.lukne i dam znać

: 02 sie 2013, 16:15
autor: dzikx
ale jak wchodzi na te 110 stopni wtedy i wyrzuca płyn poprostu, Aby dużo nie szukać przyczyn i jak nie widać wycieku wyjmij termostat i jak dalej będzie temperatura biła to raczej uszczelka

: 05 sie 2013, 23:46
autor: lukasz2107
problemem była opaska i przewód od nagrzewnicy ta z odpowietrznikiem która łaczy sie do trójnika takiego bo takowy mam bo mam gaz.przy wiekszej predkości było wieksze ciśnienie w układzie a ze temperatura za zewnątrz duża i silnika też to ten gumy przewód rozszerzał sie i wywalalo wode plamy nie było bo szybko wida wyschła w taki upał.a temu jezdzilem na wodzie bo szkoda juz kasy było na płyn.sumująć dokreciłem metalową opaske na tym przewodzie i problem naprawiony.ale te przewód z odpowietrznika to juz spraciały temu taki podatny na wysokie temperatury i moze przepuszczać .ale na razie ok jest.dzieki za porady

: 06 sie 2013, 07:53
autor: audiktom
Uszczelka raczej objawia sie bankami w zbiorniku z plynem oraz buzującym plynem, nierówną pracą silnika poprzez zaciąganie powietrza. Wymien wode na płyn szkoda nagrzewnicy i części gumowych w układzie i temp. będzie bardziej znormalizowana bo woda bardziej i szybciej sie grzeje niżeli płyn.