[B4 2.0 ABK 115KM] Pytanie - Zatarty silnik?
: 05 sie 2013, 18:31
Witam. Zakładam że temat był już wałkowany, ale nie znalazłem identycznej sytuacji, dlatego proszę o wyrozumiałość.
Od kiedy posiadam samochód (czyli od roku) mam wrażenie że jest coś nie tak z kompresją. Pomimo wymiany uszczelki pod głowicą ciągle znajduję nieco oleju w płynie chłodniczym, a samochód strasznie "prycha" przy hamowaniu silnikiem a nawet przy zmianie biegu. Oczywiście wymieniłem z tego powodu cały układ zapłonowy - i nic.
Robiłem wczoraj długą trasę (ponad 500 km). Niemal od początku wydawało mi się że słyszę stukanie, które później zresztą się nasiliło, jednak silnik nie stracił mocy i nie było innych niepokojących oznak. Bardzo gonił mnie czas więc nie zatrzymywałem się przegląd. Dojechałem bez przeszkód do domu. Oczywiście nie wpadłem na to, że - jak się później okazało - wypił mi niemal cały olej. Dodam że kontrolka się nie zapaliła ani razu. Dzisiaj jednak pomimo uzupełnienia poziomu oleju samochód odmówił posłuszeństwa - odpala na moment i od razu gaśnie. I tu pojawia się moje pytanie: Czy zatarłem silnik? Czy może być inna przyczyna?
Od kiedy posiadam samochód (czyli od roku) mam wrażenie że jest coś nie tak z kompresją. Pomimo wymiany uszczelki pod głowicą ciągle znajduję nieco oleju w płynie chłodniczym, a samochód strasznie "prycha" przy hamowaniu silnikiem a nawet przy zmianie biegu. Oczywiście wymieniłem z tego powodu cały układ zapłonowy - i nic.
Robiłem wczoraj długą trasę (ponad 500 km). Niemal od początku wydawało mi się że słyszę stukanie, które później zresztą się nasiliło, jednak silnik nie stracił mocy i nie było innych niepokojących oznak. Bardzo gonił mnie czas więc nie zatrzymywałem się przegląd. Dojechałem bez przeszkód do domu. Oczywiście nie wpadłem na to, że - jak się później okazało - wypił mi niemal cały olej. Dodam że kontrolka się nie zapaliła ani razu. Dzisiaj jednak pomimo uzupełnienia poziomu oleju samochód odmówił posłuszeństwa - odpala na moment i od razu gaśnie. I tu pojawia się moje pytanie: Czy zatarłem silnik? Czy może być inna przyczyna?