Strona 1 z 2
[B4 2.0 ABT 90KM] Węże filtra powietrza
: 09 sie 2013, 16:10
autor: Norbeert
Witam, zakupiłem audi która stała 2 lata no i chcę ją, aby normalnie jeździła.
Jak na razie to chodzi nierówno, gaśnie itd. Wczoraj zauważyłem, że nie ma żadnego z węży idących od filtra powietrza i wydaje mi się, że to może być przyczyną.
I nasuwa się do was pytanie jakie tam idą te węże gumowe? tekturowe?? I jaką średnice mają??
: 09 sie 2013, 16:25
autor: audiktom
Wydaje się że napewno jest to przyczyna tego gaś
nięcia i nierównej pracy, lecz níe wiadomo czy tylko to średnicy nieznam bo mam inny motor ale tam idą gumowe i cienkie rurki tak mi sie wydaje ale niech ktoś inny bardziej obeznany ci pomoże.
: 09 sie 2013, 16:28
autor: Audi 80 Polska
: 09 sie 2013, 18:40
autor: Norbeert
Panowie, nigdzie nie znalazłem wymiaru tych węży, proszę mi podać, gdyż suwmiarką za bardzo nie wymierzę, ponieważ jest słabe podejście.
: 11 sie 2013, 12:50
autor: fox33
Norbert jakie Ty masz tam węże ?czy to oby ABT ,w nim idzie od spodu filtra 1 gumowy taki trójnik ok. 25mm Y filtr -pokrywa zaw. i do komory silnika,zamiennik w sklepie ok.25zł
i nic więcej tam niema chyba że sam wlot powietrza ale to plastik fi ok.70mm
http://allegro.pl/audi-80-b4-2-0-abt-ob ... 43759.html
: 11 sie 2013, 14:55
autor: Boombanzai
Grubszy to z tego co pamietam 60. Gazownik wywalil mi ta mala harmonijke, a grubsza kazal pociagnac do tylu, tlumaczyl to tym, ze gaz ma mniejsza temperature spalania niz benzyna, a cieplejsze powietrze ulatwia prace silnikowi, a przy wiekszych predkosciach powietrze z przodu auta moglo by po prostu szkodzic silnikowi.
: 11 sie 2013, 15:07
autor: Audi 80 Polska
Boombanzai pisze:tlumaczyl to tym, ze gaz ma mniejsza temperature spalania niz benzyna, a cieplejsze powietrze ulatwia prace silnikowi,
Spalanie gazu wytwarza większą temperaturę niż spalanie benzyny. Tak poza tym kupy się nie trzyma, spala się w niższej temperaturze więc trzeba mu cieplejszego powietrza.
A wywalanie tych rurek przy gazie mieszalnikowym ma na celu aby silnik nie gasł gdy wrzuci się na luz przy dużej prędkości. Pęd powietrza wpadający do filtra zmniejsza podciśnienie na mikserze i silnik dostaje za mało gazu.
: 12 sie 2013, 22:28
autor: Roman_S
Kolega pytał o węże czy o rury bo już w końcu nie wiem?? Wg moich taktyczno-technicznych pomiarów węże gumowe ok 4,6mm.
: 20 sie 2013, 08:02
autor: AMBlENTE
na pewno jest to spowodowane brakiem wezy, posprawdzaj czy masz jeszcze te od podisnienia przy serwie i aparacie zaplonowym bo praa silnika na tym sie opiera
: 24 paź 2013, 02:40
autor: wilku142
Witam a ja mam takie problem ze auto i gasnie i na benzynie i na gazie a wąż serwa mam sklejony porzadnie tasmą od dłuzszego czzsu czesto cos cyka jak by przekaźnik jakis na podszybiu z lewej strony a obroty wtedy skaczą do 3 tys. i swiatła przygasają jak pusci czyli znowu stuknie ten przekaźnik to obroty spadają prawie do zera czesto czuje ze pedal hamulca sam sie rusza w tych dziwnych sytuacjach w dodatku dzieje sie tak na benzynie i na gazie.... co to moze być? od czego zacząć?
: 24 paź 2013, 09:51
autor: Audi 80 Polska
wilku142 pisze:dłuzszego czzsu czesto cos cyka jak by przekaźnik jakis na podszybiu z lewej strony a obroty wtedy skaczą do 3 tys.
Chodzi ci o przekaźnik oryginalnie zamontowany w fabryce czy jakiś dokładany?
: 03 lis 2013, 10:56
autor: wilku142
nie tam nic nie bylo dokladane przez nikogo wszystko jest to co ontowane w fabryce dodam ze nie moge dojsci ktory to przekaźnik a wiem napewno ze ten przekaźnik ma wplyw na prace silnika tzn. gaznik, przepustnice i te sprawy ale ktoy to...
: 03 lis 2013, 11:16
autor: Audi 80 Polska
Jedynie pstrykający przekaźnik pompy paliwa może powodować problemy z pracą silnika ABT bo tutaj niema żadnego innego przekaźnika obsługującego osprzęt silnika.
Zasila on pompę paliwa, wtryskiwacz oraz grzałkę sondy lambda.
: 03 lis 2013, 11:27
autor: Jarewa
Jedynie pstrykający przekaźnik pompy paliwa może powodować problemy z pracą silnika ABT bo tutaj niema żadnego innego przekaźnika
Jest jeszcze przekaźnik grzałki kolektora ssącego (jerza).
Co by wiele mówiło spadek napięcia na ECU.
: 04 lis 2013, 16:07
autor: wilku142
Jarewa pisze:Jedynie pstrykający przekaźnik pompy paliwa może powodować problemy z pracą silnika ABT bo tutaj niema żadnego innego przekaźnika
Jest jeszcze przekaźnik grzałki kolektora ssącego (jerza).
Co by wiele mówiło spadek napięcia na ECU.
Chodzi ci o przekaźnik taki szary 213? ktory ma wplyw na wentylator chlodnicy? bo jezeli chodzi o przekaźnik od pompy paliwa grzałki sondy to raczej nie bo takie rzeczy dzieją sie i na gazie i na benzynie czyli slychac jak psrtyka w dodatku wplywa na obroty gdu auto jest na PB i na LPG