Strona 1 z 1
[80 b3 18S JN] problem ze spalaniem
: 03 paź 2007, 21:31
autor: bartek18150
Witam!!
Mam problem z moja audiczka, jest to silnik na pelnym mechanicznym wtrysku.
Mianowicie zimny silnik myka jak zegarek, tylko skrzydla doczepic :lol: ale jak juz zlapie pewna temp. trzesie, szarpie, gasnie i problem z odpaleniem, swiece z brazowych robia sie czarne ale suche!! Zrobilem eksperymet, gdy zaczyna sie buntowac to na biegu wylanczam zaplon i wylaczony silnik poruszany jest pedem samochodu, po dluzszej akiej jezdzie i wlaczeniu zaplonu samochodzic smiga jak rakieta, lecz po chwili zonk
problem powraca.
Wymienilem:
-pompke paliwowa; -paluch zaplonu z czapka; przewody; -swiece
PS. mam niesprawny czujnik temp. od zegaru
: 04 paź 2007, 09:49
autor: WOJTEK26
Jak zaczyna tak szrpać i porychac odłącz wtyczke od wtryskiwacza rozruchowego mozliwe że on sie nie wyłacza i dlatego zalewa silnik. Jewżeli to nic nie pomoże to zostaje jeszcze próba wyregulowania składu mieszanki
: 04 paź 2007, 09:53
autor: Danek
Czarne ale suche świece świadczą raczej o niespalaniu mieszanki (brak zapłonu), ja bym się przyjrzał cewce/modułowi. Często tak się zdarza, że jak w komorze robi się gorąco to cewka dostaje "czkawki".
: 04 paź 2007, 09:57
autor: WOJTEK26
Ja bym sie nie zgodził z tym co kolego napisałeś. Czarne suche to oznaka że jest iskra ale mieszanka bardzo bogata. Gdyby swiece byłyby mokre to jest brak iskry
: 04 paź 2007, 10:15
autor: Danek
WOJTEK26 pisze:Czarne suche to oznaka że jest iskra ale mieszanka bardzo bogata. Gdyby swiece byłyby mokre to jest brak iskry
Zgoda, pod warunkiem, że zapłonu nie ma cały czas albo większość czasu pracy silnika. Natomiast jeśli silnik nie bierze oleju to świece mogą już wyschnąć zanim się je wykręci (zwłaszcza jak jest gorący silnik). Poza tym jeśli zapłony są, tylko że z dużym opóźnieniem albo wypadają sporadycznie to również świeca będzie sucha. Ale rzeczywiście może to też być objaw zbyt bogatej mieszanki. Jedno jest pewne mieszanka nie jest całkowicie spalana, pytanie dlaczego?
: 04 paź 2007, 10:56
autor: WOJTEK26
Właśnie na poczatek idzie do sprawdzenia wtryskiwacz rozruchowy. Mozliwe że czujnik temp padł i sie nie wyłacza wtryskiwacz
: 04 paź 2007, 20:15
autor: bartek18150
Koledzy dziekuje za szczere zainteresowanie tematem, juz wszystko wpozadku!! :mrgreen: :lol:
Powodem tego "swirowania" mojej fury byly czujniki temp. wymienilem dzisiaj czujnik 8-) rozruchowy (od wtrysku rozruchowego) oraz czujnik temp. kolektora i czujnik sterujacy regulatorem cisnienia rozdzielacza. Pisaliscie koledzy o wtrysku rozruchowym, ze uzywany jest wylacznie do rozruchu, otuz nie tylko!! Zalanczany jest rowniez podczas duzego obciazena silnika (termicznego jak i przeladowania fury) bynajmniej tak pisza madre ksiazki
to bylo tak dla moich nastepcow, gdyby komus sie to trafilo, choc szczeze nie zycze :-|
: 07 paź 2007, 21:22
autor: Doc
Rafał orlicki, sprawdź ciśnienie paliwa, filtr paliwa. Mimo iż teoretycznie nie trzeba go wymieniać przy wtrysku, mogło cos się tam stać. To, że słyszysz pompkę nie znaczy, że ciśnienie jest ok. Powinno być w ABT - bo rozumiem, że masz taki własnie motor mówiąc 66kW - 5 do 6,5 bara.
: 07 paź 2007, 21:37
autor: Danek
Doc pisze:Powinno być w ABT - bo rozumiem, że masz taki własnie motor mówiąc 66kW - 5 do 6,5 bara.
Doc tyle to w ABK ma być
. W ABT to tylko 0,8-1,2 Bara.
Rafał orlicki, Tak jak radzi Doc, najpierw sprawdź ciśnienie paliwa. Jeśli ciśnienie jest ok. to zobacz czy w wtryskiwacz podaje paliwo. Może być tak, że emulator wtrysku kompa LPG coś świruje i odłącza wtryskiwacz benzynowy. Sprawdź czy przewód odcinający wtryskiwacz nie oparł się gdzieś na bloku i nie stopiła się izolacja, a teraz robi się zwarcie i wtryskiwacz źle pracuje. Jaka to instalacja LPG? Jaki sterownik konkretnie?
: 07 paź 2007, 22:14
autor: Danek
Bez PC-ta, żadnych błędów nie odczytasz. Pisząc o wtryskiwaczu miałem na myśli tylko i wyłącznie wtryskiwacz benzynowy. Wiem, że Twoja instalacja to co najwyżej II generacja. Właśnie chodzi mi o bliższe ustalenie co to za instalacja. Spisz dokładnie co tam pisze na tych pudełkach od instalacji gazowej Jeśli wogóle jakieś są
.
: 08 paź 2007, 08:35
autor: Danek
Czyli prawdopodobnie jest to I generacja i nawet nie masz emulatora sondy lambda. Sprawdź pod maską czy masz tam dodatkowy przekaźnik odcinający wtryskiwacz benzyny. Jeśli nie to za odcięcie wtrysku może być odpowiedzialny przełącznik w kabinie. Moim zdaniem powinieneś jak najszybciej dołożyć dobrego kompa LPG, a przynajmniej emulator sondy, bo Twoje problemy będą się powtarzać w nieskończoność. Jeszcze tylko małe uściślenie. W profilu masz wpisany silnik 2.0 w B3. Natomiast w B3 nie było silników ABT. Jeśli to jest 2.0 to może to być coś na mechanicznym wtrysku, ale wtedy nie będzie miało 66KW tylko więcej, a skoro to mechaniczny wtrysk to z kolei ciśnienie paliwa rzeczywiście powinno być dużo wyższe niż w ABT. Zdaje się, że właśnie 5,5 do 6 Bar. Tak więc sprawdź dokładnie co to za silnik (na bloku z prawej strony, stojąc przodem do auta, masz numer, pierwsze 3 lub 2 litery to kod silnika).