Strona 1 z 1

[80 B3 1.6 PP LPG] Wysokie obroty

: 12 sie 2013, 14:38
autor: ext5
Witam.

Mam problem prawdopodobnie poruszany wiele razy ale nie odnalazłem odpowiedzi dlatego piszę.

Moje Audi od kilku dni chodzi na wysokich obrotach.
Tzn:
Uruchamiam silnik (bez problemu) i od razu są wysokie obroty (czasami po kilku sekundach).
Obroty nie spadają podczas jazdy i są równe.
Silnik nie szapie podczas jazdy ale na biegu jałowym chodzi w taki sposób, że się rusza na boki.
Przy wyłączaniu silnika po przekręceniu kluczyka silnik jeszcze chwile pracuje i gaśnie z drżeniem. To chyba charakterystyczne jest dla zbyt bogatej mieszanki.

Gaźnik mam 2ee regenerowany 1,5 roku temu. Instalacja gazowa nie sprawiająca problemów, parownik regenerawany około 1,5 roku temu. Instalacja prawidłowo ustawiona. Auto nie chodzi na benzynie (instalacja zasilająca jest niesprawna).

Sprawdziłem na oko (laikiem jestem) czy wszystkie wężyki są podłączone do gaźnika.

Czy to mogą być świece? Dawno (1-1,5 roku) nie wymieniałem.

Jakiś czas temu sporadycznie zdażało mi się, że lapał wysokie obroty na biegu jałowym ale wtedy wystarczyło wyłączyć i włączyć silnik a obroty wracały do normy. Obecnie ta metoda nie działa.

Proszę o pomoc.

: 12 sie 2013, 14:50
autor: Audi 80 Polska
ext5 pisze:Przy wyłączaniu silnika po przekręceniu kluczyka silnik jeszcze chwile pracuje i gaśnie z drżeniem. To chyba charakterystyczne jest dla zbyt bogatej mieszanki.
To jest spowodowane tym że masz otwartą przepustnicę (otwiera ją niesprawny nastawnik).

Na moje oko wszystkie objawy wskazują na awarie/nieszczelność nastawnika przepustnicy lub jego połączeń podciśnieniowych albo elektrycznych. Możesz na próbę stuknąć w metalową pokrywkę nastawnika, u mnie ona miała nieszczelność i puknięcie w nią pomagało.
Mam problem prawdopodobnie poruszany wiele razy ale nie odnalazłem odpowiedzi dlatego piszę.
Był poruszany tyle razy, że ma oddzielny rozdział w FAQ (często powtarzane pytania): https://audi80.pl/najczesciej-zadawa ... t34013.htm nawet go tu wkleję a wystarczyło poszukać:
:arrow: Problemy z gaźnikiem Pierburg 2EE - Audi 80 B3 1,6 PP

:idea: Silnik, zacina/zawiesza się na wysokich obrotach - 1
:idea: Silnik, zacina/zawiesza się na wysokich obrotach - 2
:idea: Silnik, zacina/zawiesza się na wysokich obrotach - 3
:idea: Ciężko zapala, gaśnie, dusi się gdy silnik jest zimny - 1
:idea: Ciężko zapala, gaśnie, dusi się gdy silnik jest zimny - 2
:idea: Ciężko zapala, gaśnie, dusi się gdy silnik jest zimny - 3
:idea: Problem z odpalanie na zimno i ciepło - diagnoza czujnika temperatury
:idea: Problem z obrotami, gaśnięciem i dławieniem się na benzynie i LPG. Duże spalanie LPG.
:idea: Gaśnie na LPG/żółta maź w obudowie filtra powietrza
:idea: Przerwy, szarpnięcia podczas przyspieszania przy ok. 3tyś. obr./min.
:idea: Zalewa silnik na benzynie
:idea: Dławienie się na benzynie, problem najniższych przyspieszaniem od najniższych obrotów
:idea: Silnik co chwilę gaśnie - nie utrzymuje wolnych obrotów na benzynie, zimny i rozgrzany
:idea: Samoczynnie podnoszące się i pływające obroty silnika/wymiana gaźnika na inny
:idea: Pedał gazu zacina się podczas hamowaniu silnikiem
:idea: Skaczące obroty w zakresie 500-1200obr./min. - 1
:idea: Skaczące obroty w zakresie 500-1200obr./min. - 2
:idea: Silnik drży na wolnych obrotach.

: 03 wrz 2013, 13:41
autor: mayster750
Kolego ja to samo miałem co Ty. Też niby walnięty nastawnik a co się okazało nastawnik jest dobry. Były luzy na dolnej przepustnicy. Wymiana gaźnika na inny pomogła :)