Strona 1 z 2

[80 B3 1.8]Kontrolka ostrzegawcza temperatury

: 21 sty 2007, 16:50
autor: kordus
Witam.
W kolegi Audi 80 b3 1800ccm gaznik mruga kontrolka ostrzegawcza temperatury,
znalazlem podobny temat ale to co w nim zostalo napisane twierdzil ze zrobil, tj. wymienil pasek od pompy, odpowietrzyl uklad, korek jest szczelny.
Temperatura jaka jest wskazywana to 105 stopni, na termometrze wskazuje 90, czujnik zostal wymieniony, dalej sa takie wskazania i dalej mruga kontrolka. Co mozna jeszcze zrobic? :-/

: 21 sty 2007, 16:54
autor: mrx1983
A czy ona miga tylko jak osiagnie wysoka temperature czy jak tylko odpalisz silnik allbo przekrecisz stacyjke?

: 27 sty 2007, 11:06
autor: kordus
Miga albo jak juz przekrecisz kluczyk albo odpalisz... nie pamietam dokladnie:/, ale raczej jak juz sie odpali... tak chyba tak.

: 27 sty 2007, 17:26
autor: mrx1983
to moze masz tylko jakies zwarcie,podjedz wpierw do elektryka,niech to oceni,albo cos z czujnikiem :-) trudna sprawa

Re: [80 B3 1.8]Kontrolka ostrzegawcza temperatury

: 27 sty 2007, 18:08
autor: goldwinger
kordus pisze:Temperatura jaka jest wskazywana to 105 stopni, na termometrze wskazuje 90,
a tak z polskiego na nasze to jak to będzie bo nie rozumiem w końcu 90 czy 105?

i który czujnik wymieniony bo najczęściej ludzie wymienią nie ten co potrzeba nie wiem dlaczego ale tak jest

: 02 lut 2007, 16:27
autor: gio3000
Mam podobnie w B4 ABK 2,0. Tzn. silnik osiąga temperaturę pracy nie 90 a 100.przy dłuzszym postoju na skrzyzowaniu zaczyna wzrastac dalej i miga lampka temp.wlancza sie wentylator i przestaje migac.wymienilem juz dwa czujniki od wskaźnika temperatury a on nadal pokazuje 100stopni a rzeczywiście ma 90.wymienilem tez wskaxnik w zegarach i dalej to samo.Uklad odpowietrzony,korek szczelny.Moze ten typ tak ma :)

Re: [80 B3 1.8]Kontrolka ostrzegawcza temperatury

: 03 lut 2007, 15:52
autor: kordus
goldwinger pisze:
kordus pisze:Temperatura jaka jest wskazywana to 105 stopni, na termometrze wskazuje 90,
a tak z polskiego na nasze to jak to będzie bo nie rozumiem w końcu 90 czy 105?

i który czujnik wymieniony bo najczęściej ludzie wymienią nie ten co potrzeba nie wiem dlaczego ale tak jest
W koncu jest 105 czyli wskaznik okłamuje.
Czujniki zostały oba wymienione, zostal nawet od wentylatora. Pompa wymieniona.
Kontrolka mu sie zaczyna swiecic po uplywie 5 minut od zapalenia silnika.

: 03 lut 2007, 21:35
autor: goldwinger
może termostat za późno otwiera

: 05 lut 2007, 18:35
autor: kordus
goldwinger pisze:może termostat za późno otwiera
Mógłbyś jaśniej? Sorki ze tak pisze ale niestety to nie moje auto a chciałbym koledze coś więcej powiedzieć.

: 05 lut 2007, 19:33
autor: goldwinger
chodzi mi o to że termostat może za późno się otwierać (przy zbyt wysokiej temperaturze) po załączeniu się kontrolki
no bo jeżeli wiatrak włącza to termostat otwiera ale może za późno lub uwalony czujnik bo te zamienniki to czasami można sobie w d.... wsadzić
ewentualnie może problem z pompą

: 28 gru 2011, 19:21
autor: tomek44480
Albo wiatrak jest walniety.

: 28 gru 2011, 21:50
autor: BLUECONECT
Też tak myślę jak kolega wyżej: zwróć uwagę na wentylator czy się załącza... jak silnik jest nagrzany przy światłach itd... No i oczywiście poziom płynu jaki jest? Jeśli ok. to może też być termostat (lub właściwie może go nie być!- u mnie nie było bo wyrzucił go poprzedni właściciel...i temp. rosła znacznie np. na światłach lub parkingach...) <ok>

: 22 cze 2015, 09:25
autor: Francis1982
Witam.
Mam podobny problem.
Otóż po kilku kilometrach zaczyna mrugać kontrolka płynu ale tak ledwo zauważalnie. Jednocześnie silnik świrować. Silnik to AAM (czyli to samo co RU 75 KM). Jest LPG.

Z początku myślałem, że reduktor zdycha bo czuć gaz koło niego.

Wiem, że termostat mam do wymiany ale w ABK nie miałem takich cyrków.

No i wskaźnik temp. leży czyli podejrzewam czujnik może być do wymiany. Znając życie oba w króćcu.

Czy odpinając akumulator na wolnych obrotach można uszkodzić regulator napięcia na alternatorze?

Pozdrawiam.

: 22 cze 2015, 09:37
autor: Pieterb
Francis1982 pisze:Czy odpinając akumulator na wolnych obrotach można uszkodzić regulator napięcia na alternatorze?
słyszałem że tak

: 22 cze 2015, 09:40
autor: Francis1982
No i żeby "zaskoczył" wskaźnik paliwa trzeba puknąć licznik...