Strona 1 z 1
[80 b4 1.6 ADA] Zawór regulacji obrotów biegu jałowego
: 15 sie 2013, 11:06
autor: dAnte84
jako że nie wiele jest tematów odnośnie tego właśnie silnika a różni się różnymi elementami od abk, więc chciałem zapytać czy w tym silniku ten zawór regulacji który jest montowany w obudowie filtra powietrza jest rozbieralny i do wyczyszczenia ? zdjęcie poglądowe jak on wygląda
http://img19.allegroimg.pl/photos/orygi ... 3469920240
: 16 sie 2013, 01:38
autor: kroliqster
nie jest rozbieralny, o ile widzisz wogole sens w czyszczeniu tego zaworu mozesz to zrobic wpisukujac z jednej i z drugiej strony wd40, potem wypsikac powietrzem sprezonym
: 16 sie 2013, 19:27
autor: dAnte84
no bo się w sumie zastanawiam czy on w ogóle się psuje czy też zacina tak że może powodować problem falujących obrotów ?
: 16 sie 2013, 19:35
autor: Jarewa
Tak może(zacina się), często ludzie zanurzają w nafcie na całą dobę efekty różne.
: 16 sie 2013, 20:26
autor: kroliqster
dAnte84 pisze:no bo się w sumie zastanawiam czy on w ogóle się psuje czy też zacina tak że może powodować problem falujących obrotów ?
raczej nie bo jezeli by sie zacinal to by ci sie wieszal predzej na obrotach niz falowal, co do zacinania to zadka przypadlosc w tym zaworze, w nafcie go nie zanurzaj bo go tylko zniszczysz jak chcesz go wyczyscic to tak jak pisalem wyzej.
Jezeli chcesz go wogole sprawdzic czy dziala poprawnie to po odlaczeniu wtycznki na pracujacym silniku obroty powinny wzrosnac i zatrzymac sie ( przypuscmy okolo 2000 rmp) po podlaczeniu zjechac do 900,
przyczyna falowania moga byc kable WN i swiece to co mozesz sobie sprawdzic
w nastepnej kolejności ale to juz lepiej z kompem i vagiem sprawdzac to sonda lambda, przeplywomierz i czujnik halla podlacz pod kompa to ci pokaze
[ Dodano: 2013-08-16, 20:48 ]
aha i zrob sobie reset tak na dobry poczatek w tym silniku mozesz go zrobic tylko w jeden sposob odlacz klemy od aku najlepiej na noc rano odpal silnik nie dotykajac pedlau gazu i bez odbiorników pradu (oczywiscie na benzynie jezeli masz lpg ) i poczekaj az zalacze sie wentylaory zgas silnik reset masz zrobiony a silnik jest zaadaptowany ( i nie sluchaj debili ktorzy ci powiedza ze bez kompa tego nie zrobisz, vag nie pomoze bo inaczej sie nie da a teoretyków nie brakuje)
wbrew pozorom taki manewr rozwiazuje bardzo duzo problemów
: 16 sie 2013, 20:55
autor: Jarewa
Nie chce być mądrzejszy i się spierać, ale bzdury piszesz. Ten zawór moze się zacinać i powodować falowanie bo będzie nie równo pracował ecu będzie co chwile korygował obroty.
https://audi80.pl/80-b4-16-ada-za-wy ... vt3445.htm
: 16 sie 2013, 21:03
autor: kroliqster
no naprawde ciekawe rzeczy pisza ;P az milo poczytac
no dobra niech bedzie ze moze i od niego falowac wiec niech sobie go przeczysci i rzycze powodzenia w odprowadzaniu nafty z tego silniczka jak go zanurzy calego
Elo <ok> <ok>
[ Dodano: 2013-08-16, 21:14 ]
no i zwroc uwage o czym wogole mowa w watku ze ma za wysokie obroty wiec silnik mu sie wieszal poczytaj zanim cos zlinkujesz
: 16 sie 2013, 21:30
autor: Jarewa
W linku ma wysokie obroty bo mu się wieszał zawór na max otwartym. A tu autor pytał czy zawór ma wpływ na falujące obroty wiec pisałem "MA" nagar może prowadzić do wieszania się zaworu chwilowego. ECU źle dobiera moc elektromagnesu bo się wiesza chwilowo grzybek. I w tym temacie jak wół napisali jak umyć.
Z reszta prowadzę warsztat i nie jeden taki podobny zawór wyczyściłem w Fordach i efekty są piorunujące.
: 17 sie 2013, 17:14
autor: dAnte84
Dzięki Panowie za rady ale po bliższym przyjrzeniu się gumowym rurką, okazuje się że obie są popękane w kilku miejscach i to akurat ta wejściowa i wyjściowa z zaworu, więc póki sobie nie załatwię nowych niepopękanych to niestety nie zweryfikuję czy ten zawór działa czy to tylko te rurki nieszczęsne ;]