Strona 1 z 1

[B4 2.0 ABK 115KM] Problem z temperaturą, chłodzenie silnika

: 26 sie 2013, 13:07
autor: maxiu_001
Witajcie dawniej miałem problem przegrzewającego się silnika jak się okazało były pomylone jakieś węże i nie było obiegu. Temperatura jest teraz napewno wporządku, silnik po generalnym remoncie już praktycznie dotarty bo jakieś 3 tysiące kilometrów zrobione po remoncie, pompa wody sprawna, termostat wymieniony na nowy WAHLER, a mianowicie mam problem:

Na starym czujniku temperatury który wskazuje temperature na liczniku pokazywało mi około 100stopni i wtedy włączął się wentylator. Natomiast silnik trzymał prawdopodobnie właściwą temperatura woda się nie gotowała i temperatura jest napewno niższa niż jak miałem problem wcześniej bo wtedy wręcz buchało od niego ciepło - teraz jest ok :)

Na czujniku używanym temperatura wskazuje mi jakies 60-70stopni, a najlepsze jest to że przy takim wskazaniu załącza mi się wentylator. Wogule wentylator załącza mi się bardzo często napewno za często.

Co polecacie ? Który czujnik obstawiacie ? A może wszystkie ? Czujniki są 2 czy 3 ? Czekam na wasze sugestie, pozdrawiam !!!

: 26 sie 2013, 16:41
autor: Pieterb
maxiu_001, poczytaj o tym jest tu sporo tematów <szukaj>

: 26 sie 2013, 18:21
autor: bialas1
Jeśli masz pewność, że wentylator załącza się za wcześnie i często to prawdopodobnie padł czujnik wkręcany do chłodnicy. To on uruchamia wentylatory, jeśli jest trafiony wiatraki potrafią działać w nieodpowiednich temperaturach.

: 26 sie 2013, 23:21
autor: maxiu_001
Też tak myślę, a co wskazywaniem 60-70 stopni na liczniku ? Czujnik odpowiedzialny za wskazania licznika ? Szary ? Chyba jest jeszcze jeden przy głowicy silnika ? Może on też mi padł ?

: 27 sie 2013, 00:07
autor: bialas1
Od wskazań temperatury na zegarach jest szary czujnik przy głowicy. Ten obok niebieski jest od temperatury ECU i nie ma wpływu na wskazania na zegarach. Może masz trafiony szary czujnik.

: 27 sie 2013, 12:32
autor: maxiu_001
A jeśli ten niebieski jest trafiony to jakie są tego objawy ? Właśnie szary zmieniałem na używkę oryginalną może trafioną, wcześniej na chińskim pokazywało 100 stopni. Wentylator też napewno za często się załącza, przykładowo na starym chińskim czujniku wentylator załączał się przy jakiś 102 stopniach w wyłączał się przy 100 stopniach.

: 28 sie 2013, 00:48
autor: bialas1
Było o tym setki razy na forum, wystarczy poszukać...
Trafiony niebieski potrafi odpowiadać za wszelakie szarpania, nierówną pracę, problemy z obrotami itd.

: 28 sie 2013, 10:19
autor: maxiu_001
Następnym razem poszukam teraz jak temat już jest proszę o odpowiedzi u mnie.
Problem z szarpaniem mam na benzynie ale to na 99% tylko i wyłącznie przez trafioną przepływkę od strzału gazu - na dniach montuję nową i problem się wyjaśni. Napiszcie mi dokładnie ile czujników odpowiada za temperaturę. Szary za licznik, przy chłodnicy za wentylator, niebieski od ECu - jest jeszcze jakis ?

: 26 cze 2015, 21:31
autor: mtx12
Siemka, podepne sie do pytania mam ABT B+G i u mnie włącza sie wentylator jak wskaznik pokazuje juz 50 stopni za nim dojade do roboty wlaczy sie z 2-3 razy ??????? wczesniej normalnie wlaczal sie od 90 czy ile tam jest w normie

POMOCY !!!

: 26 cze 2015, 21:39
autor: Roman_S
1. Szary czujnik temperatury wody w króćcu głowicy(3-stykowey, okrągły)
2.Włącznik termiczny wentylatorów bodajże w chłodnicy.
3.Więcej pomysłów nie mam...?

Proponuję zacząć od nr.1