Strona 1 z 2
[B4 ABK] dziwne zachowanie falujace obroty
: 01 wrz 2013, 20:59
autor: koziolmc60
Witam. Od jakiegos czasu moj nimiec sie dziwnie zachowuje. Chodzi tu o obroty. Strasznie faluja obroty i nieraz w caly swiat do 2 tysi i spadaja do 1.5 tys i spadaja i tak sobie wskazowka tanczy od obrotow. Nieraz jest ok i trzyma ok obroty. Potrafi tez gdy jest auto na luzie nagle wskoczyc sobie na 2 tysiace i tak trzyma. Wtedy musze mu gazu dac to spadaja. I jeszcze jest takie dziwne zadlawienie jak jade stala predkoscia i chce przyspeszyc to najpierw tak szarpnie autem jak by sie zadlawil i dopiero jedzie. I co mu zrobic?? Czy to moze krokowiec byc sprawca?? Najbardziej mnie niepokoi to takie zadlawienie bo nigdy wczesniej tego nie bylo.
Ahh i niedawno jak jechalem to mi auto zdechlo i niemoglem odpalic. Krecilem i krecilem i nic. Dopiero jak poruszalem czujnikiem HALLA przy aparacie zaplonowym to nagle auto odpalilo.
: 01 wrz 2013, 21:12
autor: Piachuu
podłącz pod vaga,zobacz błędy.Sprawdź przewody,świece,dolot powietrza.Ale coś mi to wygląda na przepływke.Od falujących obrotów jest jeszcze przekaźnik 30.
: 01 wrz 2013, 21:18
autor: koziolmc60
Zawsze pod vagiem po skasowaniu bledow powraca od razu sporadyczny blad przeplywomierza. Dolot powietrza ok. Przeplywke mialem regenerowana bo taki strzal kiedys mialem ze sie klapka zaciela i stala w miejscku. Teraz palcem grzebalem to klapka chodzi ok lekko i nie zacina sie.
[ Dodano: 2013-09-01, 21:21 ]
Przewody swiece palec kopulka i cewka byly zmieniane przed zima. Przekaznik 30 w zime wymieniany na nowy z ASO.
: 01 wrz 2013, 21:41
autor: Piachuu
przepływka to nie tylko klapka,ścieżki mogą być przerwane,lub ,,bierznia'' zużyta.Skoro pokazuje bład to coś nie tak.Podłącz na podmiankę dla sprawdzenia.Ja mam swoją starą bawiłem się przy niej porozwiercałem otwory etc.Teraz w wolnej chwili muszę ją przetestować jak będzie ok to faktycznie można zaoszczędzić pare plnów,ale to się okaże.Możesz jeszcze przepłukać krokowca w nafcie,ale to bardziej będzie zabiek kosmetyczny niż ma pomóc z tymi obrotami
: 01 wrz 2013, 21:51
autor: Francis1982
Podłącz vaga.
Wejdź w measure block i odnajdź okienko gdzie (od grupy 001 wzwyż) będzie opis Engine Load (w %). Na wolnych obrotach ma pokazywać od 12-18%
Zdejmij klapkę osłaniającą ścieżki i zacznij ruszać pałąkiem przy włączonym zapłonie. Ma płynnie się zmieniać od 0 do 100%. Jeżeli znajdziesz przerwę to masz winowajcę.
Da się to zrobić "domową " metodą.
Trzeba zdemontować płytkę i nieco iglakiem rozpiłować otworki tak by płytka przesunęła się ok 1-1,5 mm w bok (zobaczysz na ile pozwoli szerokość ścieżki bo widać jak pałąk chodzi po ścieżkach). Z okrągłych robisz nieco podłużne otworki.
Dodatkowo polecam środek o nazwie Kontakt PR (psikasz i delikatnie wycierasz). Doskonale czyści ścieżki potencjometrów. Nie przewodzi prądu więc na upartego nawet nie trzeba wycierać.
: 01 wrz 2013, 22:07
autor: Piachuu
O to i mnie przyda się ta metoda sprawdzenia,podziękować
: 02 wrz 2013, 09:08
autor: koziolmc60
Piachuu, krokowiec byl plukany juz
Francis1982, no dzieki za info
najlepiej bedzie jak druga przeplywke wstawie na podmianke i sie obada czy chodzi czy nie :lol: zara wyruszam na lowy przeplywomierza hehe
: 02 wrz 2013, 14:33
autor: Francis1982
Jak pożyczasz przepływkę od kogoś nie chwal się, że masz LPG a tym bardziej, że kiedyś był strzał bo nikt ci nie podmieni 8-)
Ja bym się bał pożyczać chyba, żeby tylko sprawdzić wolne obroty...
: 02 wrz 2013, 19:49
autor: koziolmc60
dzisiaj byl "nimiec" podlaczony pod VAGa i byl BLAD CZUJNIKA STUKOWEGO. Skasowalismy blad i przejechalismy ze 3 km i ponownie podlaczylismy "nimca" pod VAGa i tym razem byl SPORADYCZNY BLAD CZUJNIKA STUKOWEGO.
Ten czujnik stukowy moze mi tu siac takie zamieszanie??
: 02 wrz 2013, 21:33
autor: Francis1982
Czujnik stukowy odpowiada za dynamiczną zmianę kąta wyprzedzenia zapłonu w zależności od obciążenia silnika.
Gdy pojawia się "dzwonienie" silnika wówczas czujnik ten wyłapuje ów moment i opóźnia zapłon. ABK ma duży stopień sprężania i nagminne spalanie stukowe może uszkodzić silnik. Obrywa układ korbowo-tłokowy z wałem i panewkami.
Spalanie stukowe było doskonale słychać w maluchach przy jeździe pod górę z butem w podłodze na niskich obrotach. Jakby bardziej klepanie.
: 02 wrz 2013, 22:18
autor: koziolmc60
co jeszcze moge dodac to to ze jak zimny to jakos chodzi ale jak juz sie nagrzeje to wtedy obroty tancza
: 02 wrz 2013, 22:19
autor: Piachuu
Francis1982, a możliwe że koziolmc60, ma źle ustawiony zapłon?
: 02 wrz 2013, 22:23
autor: koziolmc60
Piachuu, ale od kad go mam to przy zaplonie nikt nic nie grzebal i jezdzil az do teraz hehe mozliwe ze sam sie przestawil??
: 02 wrz 2013, 22:31
autor: jaro7427
: 02 wrz 2013, 22:34
autor: koziolmc60
jaro7427, ceny galante