[B4 ABT] Instrukcja wymiany uszczelki pod głowicą
: 06 wrz 2013, 20:27
Witam,
przejrzałem już chyba wszystkie tematy z uszczelkami pod głowicą.
Mam nieprzyjemny problem, w ciągu ostatniego roku miałem bardzo dużo problemów z układem chłodzenia, wymieniłem:
-2 razy pompę wody
-2 razy nagrzewnicę
-kolanko odchodzące od komory silnika
-korek zbiorniczka wyrównawczego
i ostatnio pękła mi rurka odchodząca od chłodnicy(plastikowa) wchodząca na wąż.
Silnik się nie przegrzewał, ale miał zawsze bardzo nabrzmiałe węże, na początku myślałem że tak ma być do czasu uszkodzenia chłodnicy. Nagaru nad korkiem wlewu oleju nie ma. Płynu chłodniczego co prawda trochę ubywało.
Wszystko wskazuje na uszkodzoną uszczelkę lub głowicę.
Mam do kolegów klubowiczów pytanie, czy jest jakaś instrukcja serwisowa jak ją wymienić?
Jeżeli nie kilka pytań:
-przykręcanie głowicy wykonujemy sposobem:
5 1 3 7
6 2 4 8 ??
-jaka powinna być siła przykręcania głowicy? Jeżeli kluczem dynamometrycznym to z jaką siłą
-czy są problemy z wyjęciem głowicy (rocznik '92)? wiem że za nic w świecie nie powinno się jej podważać, czy są jakieś "knify" by ją wyciągnąć?
Jeżeli macie jakieś inne spostrzeżenia dotyczące bezpośrednio wymiany głowicy to proszę o informację.
------------------------------------------!!WAŻNE!!----------------------------------------------------
Problem przeze mnie napisany nie był spowodowany uszkodzoną uszczelką lub głowicą!
Wszyscy mechanicy jak jeden mąż tak twierdzili, ale po długiej dedukcji problem był gdzie indziej.
Powyższy temat przedstawia problem z czujnikami temperatury:
-czujnik cieczy (przy chłodnicy)
-biały czujnik, od wskaźnika temperatury
pierwszy nie załączał mi wentylatora przy 95*C a drugi zaniżał mi wskazanie o ok. 15*C
Stąd wszystkie padające elementy i gotująca się ciecz, nie spowodowana dostawaniem się spalin do
układu chłodzenia (uszkodzona uszczelka)
p.s. dzięki również za stworzenie mini-instrukcji do wymiany uszczelki
dzięki i pozdrawiam!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
przejrzałem już chyba wszystkie tematy z uszczelkami pod głowicą.
Mam nieprzyjemny problem, w ciągu ostatniego roku miałem bardzo dużo problemów z układem chłodzenia, wymieniłem:
-2 razy pompę wody
-2 razy nagrzewnicę
-kolanko odchodzące od komory silnika
-korek zbiorniczka wyrównawczego
i ostatnio pękła mi rurka odchodząca od chłodnicy(plastikowa) wchodząca na wąż.
Silnik się nie przegrzewał, ale miał zawsze bardzo nabrzmiałe węże, na początku myślałem że tak ma być do czasu uszkodzenia chłodnicy. Nagaru nad korkiem wlewu oleju nie ma. Płynu chłodniczego co prawda trochę ubywało.
Wszystko wskazuje na uszkodzoną uszczelkę lub głowicę.
Mam do kolegów klubowiczów pytanie, czy jest jakaś instrukcja serwisowa jak ją wymienić?
Jeżeli nie kilka pytań:
-przykręcanie głowicy wykonujemy sposobem:
5 1 3 7
6 2 4 8 ??
-jaka powinna być siła przykręcania głowicy? Jeżeli kluczem dynamometrycznym to z jaką siłą
-czy są problemy z wyjęciem głowicy (rocznik '92)? wiem że za nic w świecie nie powinno się jej podważać, czy są jakieś "knify" by ją wyciągnąć?
Jeżeli macie jakieś inne spostrzeżenia dotyczące bezpośrednio wymiany głowicy to proszę o informację.
------------------------------------------!!WAŻNE!!----------------------------------------------------
Problem przeze mnie napisany nie był spowodowany uszkodzoną uszczelką lub głowicą!
Wszyscy mechanicy jak jeden mąż tak twierdzili, ale po długiej dedukcji problem był gdzie indziej.
Powyższy temat przedstawia problem z czujnikami temperatury:
-czujnik cieczy (przy chłodnicy)
-biały czujnik, od wskaźnika temperatury
pierwszy nie załączał mi wentylatora przy 95*C a drugi zaniżał mi wskazanie o ok. 15*C
Stąd wszystkie padające elementy i gotująca się ciecz, nie spowodowana dostawaniem się spalin do
układu chłodzenia (uszkodzona uszczelka)
p.s. dzięki również za stworzenie mini-instrukcji do wymiany uszczelki
dzięki i pozdrawiam!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------