Strona 1 z 1
[B4 2.0 ABT 90KM] glowica
: 14 wrz 2013, 23:45
autor: 91jaro
czy w glowicy jest cos w rodzaju korka? Zaraz pod walkiem rozrzadu? Wygania mi wlasnie z tego miejsca plyn i przewody sa twarde. Co ewentualnie da sie z tym zrobic?
[ Dodano: 2013-09-14, 23:49 ]
napewno uszczelka padla. Skoro korkiem wlewu tez plyn wywala...
: 14 wrz 2013, 23:58
autor: Francis1982
Do niedawna nie wiedziałem jak się to nazywa a nazywa się to "brok".
Temat:
https://audi80.pl/b4-19-1z-90km-czym ... t81990.htm
Kolega z forum poruszał ten problem w 1Z a głowice konstrukcyjnie są niemal identyczne.
Teraz pytanie czy zamierzasz zrobić autko dla siebie i dalej się nim cieszyć?
Jeżeli tak to radziłbym kupić drugą głowicę, oddać do regeneracji i założyć na nowej uszczelce. Bo zaślepianie broka to raczej rzeźba (w sumie się da) ale jak uszczelka pod głowicą do roboty to nie ma sensu się w to babrać tylko załatwić git głowicę i ją zregenerować.
Koszta nie są małe ale inwestycja na pewno się opłaci.
Tak do 650 przy własnej robocie da się zrobić. 100 głowica, 200-250 uszczelki plus nowe śruby i jakieś 300 regeneracja głowicy (uszczelniacze, planowanie, docieranie gniazd).
: 15 wrz 2013, 00:08
autor: 91jaro
brok... Faktycznie. Jak to czlowiek szybko zapomina co bylo w szkole... Ale sa ludzie ktorzy maja lepsza pamiec niz ja. Robie sobie wiec rzezbic nie zamierzam tymbardziej ze posiadam glowice z poprzedniego motora(tam padl dol) tylko pytanie jeszcze o te nowe sruby mam. O ktore dokladnie chodzi?
: 15 wrz 2013, 15:11
autor: Francis1982
Do przykręcania głowicy
: 15 wrz 2013, 15:20
autor: karolas123
Broki sa czesciami powszechnie dostepnymi i wymienialnymi. Nie jest to zadne druciarstwo wymieniać je normalny zabieg, nie umiejsza on wartości głowicy. Wymieniony zmiejsza szanse na awarie. Montaż i demontaż jest dziecinnie prosty
: 15 wrz 2013, 22:52
autor: 91jaro
jeszcze jakby ktos tak podal srednice broka to bylo by super.
: 16 wrz 2013, 21:59
autor: szaakaal
Ten z przodu i ten z boku bloku mają średnicę 36,6mm.
: 16 wrz 2013, 23:47
autor: Kamuś
Ja mam ABK i z tego co pamiętam, to jeden był mniejszy. Wymieniałem je przy okazji remontu silnika. I o ile pamiętam jeden z nich był mniejszy.
: 17 wrz 2013, 06:19
autor: Francis1982
I jest wszystko jak na tacy:
Zaślepka N01191410 wymiary 24x24x7 (mm).
znalazłem to dla silnika ABK 1992 chociaż w ABT powinno być to samo.
Skorzystałem z Etkaonline na forum passtuchów.
: 19 wrz 2013, 00:16
autor: 91jaro
dzieki wielkie za pomoc w ogarnieciu tego temaciku
: 19 wrz 2013, 13:23
autor: Francis1982
A dla silnika 1Z jest nawet N0119191 - nadwymiar (25x25x8) gdyby ori był za luźny. Ale trzeba by wówczas nieco rozwiercać.
[ Dodano: 2013-09-19, 15:14 ]
Widzę punktów nie żałujesz <ok>