Strona 1 z 1
[B3 1.6 `89r gażnik] Przejście z półsyntetyka na mineralny
: 16 wrz 2013, 15:09
autor: siejkers
Witam
Mam zapytanie dotyczące oleju mianowicie jeżdżę na półsyntetyku od bardzo dawna a przebieg już jest 290k ale oleju nie pali nic się nie dzieje nawet po trasie z obciążeniem 1kkm stan jak przed wyjazdem tylko sączy się z pod pokrywy zaworów (podobno bardzo znana usterka z tych modeli) i trochę poci się w filtrze powietrza nawet na śrubce widać od pokrywy filtra pocenie się.
Kiedy tak naprawdę powinno się przejść z półsyntetyka na mineral i czy w ogóle jak te sprawy się mają? Czy o tym decyduję przejechane kilometry czy też stan techniczny silnika?
Silnik dobrze chodzi nie kopci jeździ na gazie odpala z benzyny.
: 16 wrz 2013, 16:34
autor: kyuubi1990
Prawde mowiąc ja bym nie zmieniał oleju skoro nic go nie bierze
z reguly zmienia sie olej z polsyntetyka na mineralny w momencie gdy ma spory apetyt na olej
Ja w twoim przypadku nic bym nie ruszal poki jest dobrze
Decyzja o zmianie oleju zaczal bym sie dopiero martwic w momencie kiedy zacznie go ubywac
Znam takich co na polsyntetyka jezdza a maja przejechane po 400 tys km
a apetyt na olej maja znikomy
Takie jest moje zdanie, chetnie poznam rowniez zdanie inncyh
: 16 wrz 2013, 16:35
autor: dzikx
jak nie pali oleju to po co zmieniać ?? a poci się ?? sprawdź drożność odmy, uszczelkę pod pokrywką zmień ( toć z 15zł model nie ma nic do rzeczy mogę zrobić fote swojego silnika )
: 16 wrz 2013, 16:50
autor: siejkers
nie na siłe nie bede zmieniał oleju tylko podpytuje co i jak... martwi mnie tylko to zaolejenie w filtrze powietrza....
: 16 wrz 2013, 18:46
autor: spnsr
Kolego zależy jaki też olej lejesz. Ja na 10W40 mobila musiałem co chwile dolewać mimo, że wymieniłem uszczelniacze zaworowe mowie trzeba chyba zmienić olej. Zalałem teraz motula 10W40 przejechałem 3tyś km w tym parę razy butowane na autostradzie na Vmax i co sie okazało? oleju cały czas w "stanie". mogę powiedzieć ze zjadł max 100ml. Jakby ktoś pytał to uprzedzę, płyn chłodniczy i inne płyny eksploatacyjne cały czas w normie bez jakichkolwiek ubytków.
Ps. Auto ma nalatane ok 500tyś.
Da sie? da
: 16 wrz 2013, 21:04
autor: siejkers
no ja właśnie na tym mobila 10w40 latam i jest ok jedynie co mnie martwi to te ślady pocenia się oleju w filtrze powietrza
to coś poważnego?
: 16 wrz 2013, 21:31
autor: szaakaal
siejkers pisze: ślady pocenia się oleju w filtrze powietrza
to coś poważnego?
może masz coś z odmą...?
: 16 wrz 2013, 22:45
autor: Wino
Te ślady oleju w obudowie filtra to standard. Pytanie tylko czy jest to czysty olej czy olej zmieszany z wodą tak biała maź. Jeśli są to tylko drobne ślady to nie ma się czym przejmować. Gorzej jeśli cały filtr byłby upaprany w olej. Co do oleju to puki silnik go nie bierze to nie zmieniaj zwłaszcza że w tej chwili cena półsyntetyka i mineralnego jest bardzo podobna.
: 17 wrz 2013, 22:46
autor: siejkers
Wino pisze:Te ślady oleju w obudowie filtra to standard. Pytanie tylko czy jest to czysty olej czy olej zmieszany z wodą tak biała maź. Jeśli są to tylko drobne ślady to nie ma się czym przejmować. Gorzej jeśli cały filtr byłby upaprany w olej. Co do oleju to puki silnik go nie bierze to nie zmieniaj zwłaszcza że w tej chwili cena półsyntetyka i mineralnego jest bardzo podobna.
sam olej bez żadnej mazii., narazie będę latał na półsyn i tyle
: 19 wrz 2013, 21:53
autor: alus
jeżeli nic się nie dzieje, nie zmieniaj nigdy na mineralny, to powolna śmierć dla silnika, olej mineralny jest do maszyn, a jeżeli zacznie brać ci olej, to znajdź przyczynę i ją wyeliminuj, a nigdy nie stosuj półśrodków, bo to leczenie syfa pudrem