Strona 1 z 1

[80 B3 1.8 RU] Da sie włożyc 1.9E z B2?

: 07 paź 2007, 11:26
autor: JayZey
Witam, w chwili obecnej mam silnik 1.8 RU w swoim B3, jak go kupiłem to był w nim (fabrycznie) silnik 1.8 NE (oba na gaźniku) Tyle ze był tak zajechany ze nie oplacalo sie go robić... Wracając do pytania, słyszałem że da się wrzucić do budy B3 silnik 1.9E ten 5 garowy (gdzie w 1.8 są 4 gary) z 80 B2 Coupe... Spoglądałem na parametry techniczne silnika 1.9E i troche mocniejszy jest, tylko czy mi sie zmieści...(?) Bardzo prosze o pomoc. Pozdrawiam

: 12 gru 2007, 23:54
autor: qterek18
hm...1.9E 5 cylindrów???...nie widziałem jeszcze silnika 1.9.E z 5-cioma cylindrami...ja posiadam audi b3 1.9E 83KW (113km) 87r. i ma 4 cylindry a pojemność to 1847 cm3 wtrysk mechaniczny....nie sądze żeby się opłacało zakładać wtrysk...musisz całą instalke zakładać tzn. sterownik, sonda, czujnik spalania stukowego itd....osobiście uważam że to jest ciężki temat....Pozdrawiam!!!!!!!

...no i typ silnika to SD..1.9 mam na bloku i na klapie od bagażnika 1.9E

: 13 gru 2007, 19:13
autor: master72
cześć
w b2 był 1.9 5 cylindrów poj. 1921 . 1.9e to cztery cylindry w b3. 5-cylindrówka zmieści się pod maskę b3 , ale to chyba wymaga wielu przeróbek

: 21 gru 2007, 09:31
autor: vwcorjacek
Były 1.9 na R5...kod silinika to WN chyba ale ręki nie dam .
oczywiście silnik da sie przełożyć ale sam silnik to nie wszystko.Pod wymiane idzie równierz skrzynia biegów,sprzęgło,oczywiście ostprzęt silnika,wydech,do przerobienia częsciowo wiązka silnika,chłodnica (R5 ma z boku).

: 22 gru 2007, 15:47
autor: xGrizzlix
B3 1.9 na wtrysku , 4 cylindry a w B2 1.9 5S 5 cylindrów;-) Czyli silnik na gaźniku dzięki czemu jest dużo przyjemniejszy w obsłudze niż wtrysk mechaniczny. Wszystko można zrobić, ale czy to ma sens ... sporo roboty będzie przy tym. Jedynie dźwięk 5 cylindrów jest miły dla ucha ;-)

: 12 sty 2008, 00:57
autor: seba1025
jak dla mnie warto...pod warunkiem ze masz takie b2 rozbite i wszystkie częsci masz pod nosem i dobre... czyli wystarczy tylko przełożyć... no jeszcze sprawdzić mocowanie na saniach.. jesli są do zrezania łatwego do tych co były w RU czy tym drugim... kolejna rzecz to przedni pas cza wziaść go od b3 jest on na śruby i chyba pasuje do mocowań zwykłego pasu przedniego od b3 4 garowej... i jak masz warsztat lub mniejsce gdzie to zrobic łącznie z najprostrzymi narzędziami i czasem kimś do pomocy bież sie za to i nie ma co czekać... tylko pamietaj ze musi wszystko być jak nalezy w komoze silnika i kablami bo inaczej szukać tych wynalazków to pozal sie panie boze... wiem co mówie bo robilem przekładke silnika z gaźnikowego na mechaniczny pełny wtrsk... i nie miałem rozbitego na czesci tylko wszystko kompletowałem... a troche to czasu zajęło...(nadal stoi juz od miecha go składam... brak tylko pompki i wioo)


pozdrówka i miłego rezanka... aaa bedzie co robic:D