Strona 1 z 1

[B4 2.0 ABK 115KM] Problem z wolnymi obrotami na gazie, brak

: 18 wrz 2013, 19:56
autor: turekyeti
Witam.
Jak kupiłem audi nie miałem wolnych obrotów na pb, olałem to bo jeżdżę na gazie. sprawował się fajnie. Któregoś dnia pojechałem na wymianę filtra gazu, gość od razu zrobił przegląd instalacji. Po wymianie filtra gazu zaczęły się problemy. Kilka dni auto jeździło ok, potem raz wolne obroty wynosiły ~600 a raz ~1100 (wszystko na gazie). Dzisiaj zaczął na wolnych telepać mi budą. Zauważyłem, że jak doda się dużo gazu guma przepływomierza tak jakby się trochę zasysa. Przepływomierz? Na wężu parownik-przepływomierz jest taki zaworek, jak go trochę odkręciłem lepiej silnik pracował. Podczas jazdy różnie - raz płynnie przyspieszał a raz między 2 a 3 tysiące troszkę zmulał. Moje główne pytanie - czy jak doda się dużo gazu (ok 4-5 tysięcy) to normalne że trochę wsysa tą gumę przepływomierza?

Pozdrawiam

: 18 wrz 2013, 20:21
autor: Francis1982
W ABT nie ma przepływomierza. Wyczytałem, że jest to dość częsta przypadłość ABT mianowicie pada uszczelnienie patelni (obudowy filtra powietrza) na układzie wtryskowym.

Chwyć koniec patelni i podczas pracy silnika delikatnie nim poruszaj (tylko nie żeby urwać). Jak będzie reagował znaczy uszczelnienie do wymiany.

A dlatego chodzi na gazie bo gaz ma większy zakres regulacji w przeciwieństwie do PB, którego ogranicza chociażby sprawna sonda itp.

: 18 wrz 2013, 20:24
autor: turekyeti
Ale ja mam ABK i jest w nim przepływomierz :)

Pewnie zmylił Cie model silnika zapisany u mnie na profilu :) zaraz poprawie

: 18 wrz 2013, 21:05
autor: benek
Witam
Patelnia to ta duża guma nad filtrem powietrza?mam tez kłopoty z obrotami silnika

: 18 wrz 2013, 21:08
autor: spnsr
po wymianie filtra jak po jakimś czasie źle chodzi gaz faluje spalanie dziwne itp powinno zrobić się też regulację, sprawdzić mapę.

: 18 wrz 2013, 21:20
autor: dzikx
a klapa w przepływce chodzi ? nie zacieła się ??

: 18 wrz 2013, 21:57
autor: Francis1982
Ewidentnie dostaje lewe powietrze i (lub) krokowy pewnie stoi jak wryty.

: 18 wrz 2013, 22:02
autor: turekyeti
Czasami ma takie dni że pracuje cudownie wręcz :D

Klapa się zacina na samym końcu (jest takie tyk i sie blokuje) przy momencie jak całkowicie otwieram dostęp powietrza. Te gniecie gumy przepływomierza mnie martwi :/


Edit : dodam że miałem przerabianą tą gumę przepływomierza. Gość zamontował tam grzybek przeciwwybuchowy, raz w miesiącu zdarza mi się strzał, jutro postaram się załatwić tą gumę , sprawdzić szczelność wszystkich węży.

: 18 wrz 2013, 22:50
autor: Francis1982
turekyeti pisze: Edit : dodam że miałem przerabianą tą gumę przepływomierza. Gość zamontował tam grzybek przeciwwybuchowy, raz w miesiącu zdarza mi się strzał, jutro postaram się załatwić tą gumę , sprawdzić szczelność wszystkich węży.
Oj musisz trochę po ogarniać swoje ABK.

Jeden strzał robi niezłe spustoszenie a co dopiero cykliczny.

Trzeba skończyć oszczędzać, doprowadzić silnik na PB do ładu a potem brać się za gaz. Osprzęt ABK jest stworzony do PB. A gaz I-II gen to raczej śmierć dla niego. Jak już to mądra sekwencja.

Ustawienie rozrządu, układ WN sprawny, poprawnie ustawiony zapłon, sprawne: czujnik niebieski, przekaźnik 30, krokowiec, sonda lambda (chociaż w przypadku awarii ona akurat odcina benzynę), brak lewego powietrza, sprawny przepływomierz (brak przerw na ścieżkach potencjometru, lekkość pracy klapki plus właściwy naciąg sprężyny).

To tak po krótce i analizowanie ABK od strony LPG to podchodzenie do tematu od du....y strony i nigdy nie dojdziesz do ładu.

Ale pewnie wielmożny gazownik (lub też gość) ma inne zdanie, zamontował antywybuch, który nijak się nie sprawdza.

I niech mnie admini poprawią ale dlaczego wyskoczył wysyp problemów na LPG w ABK akurat w okresie zwiększonego deszczu i chłodnych nocy??? Ewidentnie wina WN oraz osprzętu. O reszcie nie wspominając....