Strona 1 z 1

[B4 2.0 ABK 115KM] Czujnik temperatury oleju Coupe ABK

: 25 wrz 2013, 16:27
autor: kucik96
Witam. W moim B4 Coupe 2.0 ABK mam zamontowane dodatkowe zegary w konsoli środkowej (podejrzewam że znajdują się tam od salonu, żadna dokładka). Wszystko działa jak trzeba, poza wskaźnikiem temperatury oleju, mianowicie nie pokazuje nic. Zlokalizowałem czarno-zielony kabelek przy silniku i okazał się być odłączony. Kiedy ten kabelek przytknę do czujnika ciśnienia coś tam pokazuje (więc do zegara wszystko jak trzeba). I teraz problem, nie wiem gdzie mam go podłączyć... Nie widzę tam żadnej blaszki pasującej do tej wsuwki.
Jeśli dobrze rozumuję, to czy to jest czujnik temperatury oleju?
Obrazek

Kabelek natomiast wygląda tak, obok widać niebieski od ciśnienia, i z tym jest wszystko OK.
Obrazek

Z góry dziękuję za pomoc ;-)

: 25 wrz 2013, 18:40
autor: sagem
kucik96 pisze:W moim B4 Coupe 2.0 ABK mam zamontowane dodatkowe zegary w konsoli środkowej (podejrzewam że znajdują się tam od salonu, żadna dokładka)
Każde coupe miało dodatkowe zegary.

W Twoim przypadku sprawdził bym czujnik, kabel od temperatury oleju powinien być podpięty na ten mały czujnik widoczny na foto nr.1, odpal auto i zobacz jak nagrzeje się olej czy coś rusza. Jeśli nie, pozostanie Ci wymiana tego czujnika. A może ktoś wkręcił czujnik ciśnienia oleju, zamiast temperatury, bo chyba gwint mają ten sam i wygląd podobny.
Pamietaj że olej grzeje się wolno, więc zanim wskazówka ruszy, minie trochę czasu.

: 25 wrz 2013, 18:44
autor: kucik96
Nie wszystkie coupe miały te zegary, bo przed kupnem kilka oglądał, ale to nie istotne ;-) Ciśnienie oleju pokazuje mi dobrze, tak jak czytałem na forum to odczyty są realne. A co do samego czujnika, domyśliłem się że to ten na foto nr 1, ale nie wiem jak go tam kurczę podłączyć...

: 25 wrz 2013, 19:03
autor: sagem
kucik96 pisze:Ciśnienie oleju pokazuje mi dobrze, tak jak czytałem na forum to odczyty są realne.
Ja nic o wskazaniu ciśnienia oleju nie pisałem, to oddzielny czujnik i oddzielny kabel.
kucik96 pisze: A co do samego czujnika, domyśliłem się że to ten na foto nr 1, ale nie wiem jak go tam kurczę podłączyć...
Wsunąć wsuwkę na "czapkę" i oto cały zabieg.

: 25 wrz 2013, 19:15
autor: kucik96
Problem w tym, że to za nic nie chce sie tam czegoś chwycić... Od razu tego próbowałem i przy odpaleniu silnika wsuwka spadała.

: 25 wrz 2013, 19:18
autor: sagem
kucik96 pisze:Problem w tym, że to za nic nie chce sie tam czegoś chwycić... Od razu tego próbowałem i przy odpaleniu silnika wsuwka spadała.
To musisz sobie albo dokupić inną ( mniejszą wsuwkę ) i przelutować, albo spróbować ścisnąć delikatnie obecną. To jest miejsce do jej wsunięcia, i musi siedzieć tam dobrze, uwierz mi.

: 25 wrz 2013, 19:38
autor: kucik96
No to uderze za jasnego, dzięki za pomoc ;-) Mam nadzieję, że wszystko spasuje.