Strona 1 z 1

[B4 2.0 ABK 115KM] Silnik dławi się

: 25 wrz 2013, 22:26
autor: ABKfan
Witam. Mam od kilku dni problem z moim ABK.
Benzyna: po mocniejszym przyduszeniu silnik traci moc, należy wtedy wrzucić na luz bo jest możliwość zgaśnięcia. Występuje to często, widoczne przy przyśpieszaniu jak i jazdy ze stałą prędkością. Pozostawienie samochodu na biegu jałowym i po minucie gwałtowne przygazowanie sprawi zadławienie się silnika i telepanie obudowy filtra powietrza z przepływomierzem.
Gaz: jeszcze więcej szarpnięć i spadków obrotów, mocniej odczuwalne.

Co zostało zrobione:
-przelutowany przekaźnik 30
-przesunięta płytka przepływomierza aby chodził po nowej ścieżce (opis z forum), brak jakichkolwiek zacięć klapki. Nigdy ich nie było, żadnych śladów. Na komputerze doładowanie silnika w granicach 15%
-działanie sondy lambdy na biegu jałowym na ciepłym silniku wygląda mniej więcej tak: 0,33V --> 0,55V --> 0,42V --> 0,61V itd.
-nie ma widocznych żadnego przeskakiwania iskr

: 26 wrz 2013, 07:39
autor: jarod7
Sprawdź cały dolot pod kątem najmniejszej dziurki, może łapie gdzieś lewe powietrze

Po drugie: czy wymieniałeś przewody WN, świece, filtr powietrza?

Po trzecie sprawdż zapłon, ustawienie rozrządu
To tyle na początek

: 26 wrz 2013, 10:49
autor: ABKfan
Wszystko sprawdzone, nie ma najmniejszej dziurki.

Kopułka, palec, przewody BERU wymieniane w tym roku, świece NGK również

Z zapłonem i rozrządem jest wszystko ok, zresztą auto jeździło i pewnego deszczowego dnia po prostu nie odpaliło. Później już odpalało tylko ma taki nagły spadek obrotów teraz i potrafi zgasnąć ale częściej obroty po prostu spadają do zera.

: 26 wrz 2013, 11:27
autor: Pieterb

: 26 wrz 2013, 11:55
autor: ABKfan
Jakbym znalazł odpowiedz nie zakładałbym tematu. W każdym powtarzane są rzeczy które już sprawdziłem.

: 26 wrz 2013, 13:02
autor: jarod7
Jeśli masz sekwencje, sprawdż i podaj wartość MAP sensora

: 26 wrz 2013, 23:03
autor: paw1131
ABKfan, Jak ustawiałeś rozrząd i kąt wyprzedzenia zapłonu?

: 27 wrz 2013, 00:19
autor: ABKfan
Zapłon ustawiony zgodnie z procedurą. Nie rozumiem pytania co do rozrządu, to łatwe silniki co do ustawiania paska. Ale to nie ma znaczenia ponieważ od 2 lat tego nie ruszałem a problem zaczął się kilka dni temu.

: 27 wrz 2013, 13:46
autor: jarod7
Rozrząd może przeskoczyć..
Ja tak miałem, szukałem wszystkiego ale znaków nie sprawdziłem, bo wcześniej też było Ok i mechanik też powiedział że OK
Okazało się że przeskoczył o 2 zęby.

Jeśli masz przewód od gazu, to w programie znajdziesz wartośc podciśnienia MAP (wartość nie może przekroczyć 0,5) Jeśli przekracza, to znaczy problemy właśnie z rozrządem i zaplonem

: 27 wrz 2013, 14:27
autor: JARASACKI
Układ wydechowy ? katalizator ? Miałem podobne objawy

: 29 wrz 2013, 12:38
autor: ABKfan
Rozrząd i zapłon ustawione dobrze.

Dzisiaj godz. 9 wyjechałem w plinej sprawie, 10km od domu Audi zaczeło słabnąć i zgasło.. Nie odpaliło i nie odpala do tej chwili. Nie sądziłem, że będe ciągał ten samochód na linie...

: 29 wrz 2013, 13:19
autor: Pieterb
Może pompa paliwa siadła.

: 29 wrz 2013, 13:41
autor: ABKfan
Na gazie również nie odpala. Pompe słychać przez 2sec po przekręceniu kluczyka.

: 29 wrz 2013, 17:31
autor: jarod7
To że pompe słychac, nie znaczy że daje wystarczające cisnienie

Wykręć świece i sprawdz czy wogóle jest iskra. Jak nie, albo jest słaba, to padła cewka...

: 29 wrz 2013, 20:50
autor: ABKfan
Nie odpala i dzisiaj. Sprawdzone - brak iskry. W poniedziałek podmieniam cewkę, jeśli nie pomoże padł pewnie czujnik Halla. Zobaczymy.