[B4 2.0 ABK 115KM] Silnik dławi się
: 25 wrz 2013, 22:26
Witam. Mam od kilku dni problem z moim ABK.
Benzyna: po mocniejszym przyduszeniu silnik traci moc, należy wtedy wrzucić na luz bo jest możliwość zgaśnięcia. Występuje to często, widoczne przy przyśpieszaniu jak i jazdy ze stałą prędkością. Pozostawienie samochodu na biegu jałowym i po minucie gwałtowne przygazowanie sprawi zadławienie się silnika i telepanie obudowy filtra powietrza z przepływomierzem.
Gaz: jeszcze więcej szarpnięć i spadków obrotów, mocniej odczuwalne.
Co zostało zrobione:
-przelutowany przekaźnik 30
-przesunięta płytka przepływomierza aby chodził po nowej ścieżce (opis z forum), brak jakichkolwiek zacięć klapki. Nigdy ich nie było, żadnych śladów. Na komputerze doładowanie silnika w granicach 15%
-działanie sondy lambdy na biegu jałowym na ciepłym silniku wygląda mniej więcej tak: 0,33V --> 0,55V --> 0,42V --> 0,61V itd.
-nie ma widocznych żadnego przeskakiwania iskr
Benzyna: po mocniejszym przyduszeniu silnik traci moc, należy wtedy wrzucić na luz bo jest możliwość zgaśnięcia. Występuje to często, widoczne przy przyśpieszaniu jak i jazdy ze stałą prędkością. Pozostawienie samochodu na biegu jałowym i po minucie gwałtowne przygazowanie sprawi zadławienie się silnika i telepanie obudowy filtra powietrza z przepływomierzem.
Gaz: jeszcze więcej szarpnięć i spadków obrotów, mocniej odczuwalne.
Co zostało zrobione:
-przelutowany przekaźnik 30
-przesunięta płytka przepływomierza aby chodził po nowej ścieżce (opis z forum), brak jakichkolwiek zacięć klapki. Nigdy ich nie było, żadnych śladów. Na komputerze doładowanie silnika w granicach 15%
-działanie sondy lambdy na biegu jałowym na ciepłym silniku wygląda mniej więcej tak: 0,33V --> 0,55V --> 0,42V --> 0,61V itd.
-nie ma widocznych żadnego przeskakiwania iskr