Strona 1 z 2

[80 b3] Brzeczek powyzej 3 tysiecy obrotow

: 20 lut 2013, 23:27
autor: Audi88
Ostatnio mialem auto u mechanika.. i po odbiorze.. gdy jade powyzek 3 tysiecy wlacz asie jakis brzeczek , podobny ten do swiatel.. co to znaczy ? ;//

: 20 lut 2013, 23:37
autor: LUPO
a kontrolka oleju też się zapala?

: 20 lut 2013, 23:56
autor: Audi88
nie.. wlasnie wgl mi sie nie pali ;/ nawet jak przekrecam kluczyk :(

: 21 lut 2013, 00:18
autor: krzysiek.ruski
Kolego to jest poważny problem! (choć niekoniecznie)

Podstawowa sprawa to nie zmuszać silnika do pracy.
Następnie ze zrozumieniem poczytać tekst na fotkach i dopiero zabrać się za sprawdzanie przyczyn.

Obrazek Obrazek

Zaopatrz się w manometr do pomiaru ciśnienia oleju, może być własnej produkcji tak ak ten:
Obrazek

rada: jeżeli wykonasz manometr na wzór mojego pamiętaj, że przewód/wąż musi być zalany olejem. W przeciwnym wypadku wskaówka będzie podskakiwać.

: 21 lut 2013, 01:37
autor: Audi88
po tej pseudo naprawie to kosmos w tym aucie.. jako ze poszlo mi sprzeglo to go tam oddalem a ze silnik dziwnie chodzil to
postanowilem zmienic inny i tak sie zaczelo , wymieniony silnik sprzeglo rozrzad olej no i 1800 zl mniej w portfelu teraz miga mi kontrolka plynu i nie dziala temp olej nie pali sie cos brzdecy i biegi ciezko wchodza..

: 26 lut 2013, 23:54
autor: bronek1979
witaj kolego i chcę ci odrazu powiedzieć że ja mam taki sam problem z moją audi a też ma b3 ale 2.0 i jak se z tym już poradzisz to daj znać bo ja powymieniałem czujniki oleju,sprawdzałem ciśnienie pompy nawet licznik inny zamontowałem i wiele innych rzeczy wymieniłem i dalej było bez zmian tylko że u mnie się zawsze odzywał ten bzęczyk razem z kontrolką oleju na rozgrzanym silniku bo na zimnym był spokój aż w końcu z tyłu za licznikiem jest przekażnik który jest od tego o nazwie old bruck czy coś tam i se go wyciągłem i mam spokój ale to nie jest naprawienie usterki tak więc tym zbytnio się nie sugeruj bo u ciębie może wystarczy wymienić czujniki oleju albo masz za małe ciśnienie oleju i jak kolega wyżej pisze musisz to sprawdzić bo jak tak jest to siedzi ci pompa oleju a jak jej nie wymienisz to mogą paść ci panewki bo mają za słabe smarowanie

: 27 lut 2013, 13:18
autor: jaco80
Ludzie używajcie interpunkcji, bo naprawdę ciężko zrozumieć takie posty :shock: Podstawą w takich przypadkach jest jak najszybszy pomiar ciśnienia oleju dobrym manometrem. I nie powinno się do tego czasu jeździć samochodem, jeśli podejrzewamy zbyt niskie ciśnienie. Jak mamy ciśnienie dobre, to oddychamy z ulgą i w spokoju przyglądamy się czujnikom.

Za zbyt słabe ciśnienie oleju wcale nie musi odpowiadać pompa, może to również być wina panewek, jak również panewek na wałku pośrednim. Ogólnie temat słabego ciśnienia jest niestety nieciekawy.

: 01 mar 2013, 15:33
autor: Audi88
bylem na pomiarze cisnienia i jest okej, teraz wymienie czujniki.. jest tam bialy i czarny albo brazowy ? jakie wy macie kolory?

: 01 mar 2013, 16:26
autor: jaco80
I jakie ciśnienie wyszło?

: 02 mar 2013, 18:09
autor: Audi88
ponad 5 chyba

: 02 mar 2013, 19:01
autor: dzikx
jak nie ma kontrolki oleju sprawdź żarówkę. Brzęczyk jest gdy czujnik wysokiego ciśnienia nie działa nie musi to być zawsze może wina kabli bądź licznika, Za to mi w jednym motorze padł zawór w pompie co okazało się po zajechaniu silnika ( ale lubię to i mam zawsze coś na zapas ). Ale zacznę od początku czasami po przekroczeniu 2.5 tyś obrotów włączał się brzęczyk + kontrolka oleju a po prze gazowaniu był spokój, był okres że nic się nie działo, mimo to zmieniłem olej a po czasie znów brzęczało aż w końcu wywaliło uszczelkę filtra oleju wraz z olejem. Myślę coś zapchane rozebrałem silnik wymyłem wydmuchałem zalałem znów nowym olejem+ filtr co dało trochę spokoju ( jakieś 1000km ) i znów brzęczy i bum olej przez uszczelkę filtra oleju na ziemi ( wtedy nie wytrzymałem i silnik skończył z dwiema dziurami a korbowód zawisł na kablach od świec ) a wina tkwiła w pompie oleju a dokładnie w zaworku który jest w jej obudowie. Silniki grupy VAG są wyposażone w 2 czujniki oleju niskiego ( chyba 0,3 ) i wysokiego ( nie pamiętam dokładnie chyba 1.8 ) i tak po zapaleniu kontrolka gaśnie ale przy wyższych obrotach się zapala i brzęczy bo nie osiąga górnego ciśnienia. Kwestia też w którym miejscu je sprawdzano na pomiarze

: 02 mar 2013, 21:08
autor: koral351
Pozamieniał kable ten mechanik, albo czujniki, bo coś za dużo usterek.

[B3 2.0 3A 113KM] problem z kontrolką oleju

: 30 wrz 2013, 22:16
autor: bronek1979
witam klubowiczów i powiem tak bo wcześniej opisywałem już problem z kontrolką oleju i myślałem że już naprawiłem a tu wczoraj i dzisiaj pojawił się taki problem że podczas jazdy ze 3 razy zapaliła mi się kontrolka oleju i podczas palenia delikatnie bzęczało i tu moje pytanie od czego tu zacząć coś sprawdzać żeby gorzej się nie stało bo od panewek i pompy oleju to już chyba wszystko wymieniłem i nie chce więcej do tego wracać.Z góry dzięki za jakieś dobre rady

: 01 paź 2013, 20:59
autor: Audi88
po pierwsze sprawdz cisnienie oleju.. jak bedzie dobre to az tak nie masz sie czego bac :)
byc moze czujnik jest do wymiany :)

: 02 paź 2013, 16:22
autor: bronek1979
to chociaż koledzy napiszcie mi dokładnie jakiego koloru powinny być te dwa czujniki oleju co są nad filtrem oleju bo mechanicy je też wymieniali i boje się bo coś mi się wydaję że dali czujniki o innych kolorach i napiszcie dokładnie ile tych czujników faktyczne jest