[B3 1.6 `89r] Wymiana nagrzewnicy z płynem - odpowietrzanie
: 03 paź 2013, 23:07
Witam przymierzam się do wymiany nagrzewnicy w mojej poczciwej audicy a że będę też zmieniał płyn chłodniczy to wszystko za jednym razem planuje zrobić i mam z tym kilka pytań:
1) Którędy najlepiej spuścić stary płyn tak by prawie cały zleciał ( miałem wyciek i dolewki z wody a na zimę chcę się pozbyć tej mieszanki)?
2) Czy przy montażu nowej nagrzewnicy warto ją zalać płynem bezpośrednio do środka nagrzewnicy?
3) Czy dobrze by było gdy bym zalał płynem również cały blok przez węże do nagrzewnicy a potem do zbiorniczka wyrównawczego?
4) Jak dobrze i prawidłowo odpowietrzyć cały układ chłodzenia? Czytałem różne wątki o odpowietrzaniu na forum ale można zawrotu głowy dostać od tych wszystkich podpowiedzi, odpowiedzi i przeróżnych sposobów. W dalszym ciągu nie wiem czy po zalaniu układu silnik ma pracować z zakręconym korkiem od zbiorniczka czy z odkręconym i czy jak zacznie płyn wywalać przez korek to szybko zakręcić czy poczekać aż przestanie lecieć?
POMOCY bo co wątek o odpowietrzaniu to inny sposób i metoda - zwariować można :roll:
1) Którędy najlepiej spuścić stary płyn tak by prawie cały zleciał ( miałem wyciek i dolewki z wody a na zimę chcę się pozbyć tej mieszanki)?
2) Czy przy montażu nowej nagrzewnicy warto ją zalać płynem bezpośrednio do środka nagrzewnicy?
3) Czy dobrze by było gdy bym zalał płynem również cały blok przez węże do nagrzewnicy a potem do zbiorniczka wyrównawczego?
4) Jak dobrze i prawidłowo odpowietrzyć cały układ chłodzenia? Czytałem różne wątki o odpowietrzaniu na forum ale można zawrotu głowy dostać od tych wszystkich podpowiedzi, odpowiedzi i przeróżnych sposobów. W dalszym ciągu nie wiem czy po zalaniu układu silnik ma pracować z zakręconym korkiem od zbiorniczka czy z odkręconym i czy jak zacznie płyn wywalać przez korek to szybko zakręcić czy poczekać aż przestanie lecieć?
POMOCY bo co wątek o odpowietrzaniu to inny sposób i metoda - zwariować można :roll: