Strona 1 z 1
[2.0 ABK LPG] Przerywa, gaśnie, nie odpala
: 08 paź 2013, 12:28
autor: master84
Witam Wszystkich
Panowie mam od pewnego czasu problem z audicą. W czasie jazdy zaczyna przerywać i gaśnie. Nie mogę przez jakiś czas odpalić po czym odpala normalnie. Dzisiaj odpaliłem brykę i chodziła przez ok 5 minut po czym zgasła. Nie wyłączając zapłonu podniosłem maskę i usłyszałem jak w kopułce cały czas przeskakuje iskra. Zdarłem kapturek z kopułki ten od cewki (ale przy kopułce) to mnie pokopało. Możliwe jest że to siedzi czujnik halla? Macie jakąś metodę na jego sprawdzenie? Pozdrawiam
: 08 paź 2013, 15:21
autor: Lichy
Było pełno tematów jak sprawdzić czujnik, użyj wyszukiwarki
: 08 paź 2013, 20:36
autor: Audi 80 Polska
Jak odłączysz wtyczkę z halla (ostrożnie aby nie wyrwać gniazda z aparatu) i przestanie skakać iskra na raczej hall będzie.
Sprawdzenie czy czujnik Halla w aparacie zapłonowym daje sygnał:
Możesz też spróbować sprawdzić czy z Halla wychodzi sygnał masy na środkowym pinie (boczne to plus i minus które go zasilają). Ale używaj do tego tylko miernika bo jeśli podłączysz do niego żarówkę (nawet małą) z plusem to możesz go uszkodzić. Najlepiej wkłuć się igłą w środkowy pin, drugi koniec miernika podłączyć pod plus i ustawić na pomiar napięcia stałego. Teraz wystarczy powoli kręcić silnikiem najlepiej wrzucić wyższy bieg i popychać auto. Napięcie powinno pojawiać się znikać (tzn. 12V później 0V).
: 09 paź 2013, 13:15
autor: master84
Witam ponownie;) Mam pytanie: Czy aparat zapłonowy z ABT będzie pasował do ABK? Mam aparat zapłonowy na zapasie tyle że od silnika ABT. PS. Prawdopodobnie mam uszkodzonego halla i stąd te problemy a cewka sprawdzona i jest ok.
Pozdrawiam
: 09 paź 2013, 16:52
autor: Pieterb
: 11 paź 2013, 12:48
autor: master84
Cześć
Założyłem do ABK aparat zapłonowy od ABT. Odpaliłem auto bez problemu, trochę jest przymulone ale myślę że to kwestia regulacji zapłonu. Chciałem zapytać czy ta zamiana nie grozi spaleniem jakiegoś urządzenia? Ktoś napisał na forum że się nie da zamienić aparatów i nie będzie działać a jednak działa. W starym aparacie czujnik halla jest trochę inny bo na 2 śrubki. Ten który założyłem jest montowany na płytce z 4 śrubkami. zauważyłem że te okienka na tym dekielku co się obraca są nieco szersze w tym oryginalnym aparacie tj. od ABK. No cóż teraz kolejny krok to prawidłowe ustawienie zapłonu
Co o tym wszystkim myślicie?
Pozdrawiam
: 11 paź 2013, 18:34
autor: Audi 80 Polska
Kiedyś sprawdzałem numery aparatów do ABT i ABK i różnią się literą na końcu. Ponadto do któregoś z tych silników było dwóch producentów więc może się różnić jeszcze bardziej.
: 11 paź 2013, 19:16
autor: Kamuś
Ja kiedyś też przerabiałem ten temat i wiem, że od ABT jest inny jak od ABK.
: 12 paź 2013, 09:32
autor: master84
OK to wiem że różni się literką na końcu. Tylko pytanie czy przez tą zamianę nic innego nie uszkodzę. Chodzi mi o charakterystykę działania aby były takie same-tych czujników halla. Może jest ktoś kto głębiej interesuje się elektromechaniką. Dziękuję za zainteresowanie.
Pozdrawiam
: 12 paź 2013, 22:34
autor: Francis1982
Dodatkową różnicą aparatów nawet w obrębie samych silników ABK jest fakt czy pochodzą sprzed '93 czy po.
Różnica polega na talerzyku pod palcem sterujący hallem. Starsze miały 4 przerwy oraz z jedną przerwą. Oba nie są zamienne.
Podejrzewam, że do starszej wersji ABK aparat z ABT dlatego podejdzie ponieważ będzie miał 4 przerwy na owym talerzyku.
: 12 paź 2013, 22:50
autor: Jarewa
Bzdury co nie którzy piszą. Hal to Hal nie ma różnicy czy od abk czy od abt zasada działania taka sama i sygnał taki sam.
Francis1982 pisze:Starsze miały 4 przerwy oraz z jedną przerwą
Jeszcze gorsza bzdura abt miał tylko z 4 przerwami z jedną przerwą można spotkać tylko w ADA.
aldi pisze:Ponadto do któregoś z tych silników było dwóch producentów więc może się różnić jeszcze bardziej.
Ale jest jeden producent ECU wiec sygnał nie morze się różnic.
: 13 paź 2013, 11:35
autor: master84
Jarewa po Twojej odpowiedzi jestem spokojniejszy. Silnik jak do tej pory nie przerwał pracy ani raz. W tygodniu będę miał stroboskop do ustawiania zapłonu to poustawiam wszystko jak należy. Dzięki za odpowiedź
hej
: 13 paź 2013, 14:41
autor: koziolmc60
master84, tylko przed ustawieniem zaplonu niezapomnij sterownika zablokowac