Strona 1 z 2

[B4 2.0 ABK 115KM] Uszczelnianie dolotu, regulator biegu jał

: 10 paź 2013, 13:25
autor: MikiTiki
Witam, przedwczoraj stałem się posiadaczem drugiej Audicy w sedanie z silnikiem ABK i gazem II generacji. Miałem okazję wyrwać to za grosze, więc się skusiłem. Jest jednak w niej do uszczelnienia dolot, trzeba ustawić zapłon i wymienić podstawowe części eksploatacyjne (palec, kopułka, kable, filtry, świece itd.), czy;i standard. :) Mam pytanie odnośnie uszczelniania obudowy filtra powietrza i przepływki:

1. Czy mogę złożyć obudowę na silikon?
2. Czy mogę uszczelnić silikonem złącze przepływomierz-guma przepływomierza? (chodzi mi o ten aluminiowy ring założony na gumie, który się przykręca do przepływomierza trzema malutkimi śrubkami imbusowymi) Boję się żeby w razie wystrzału czegoś nie uszkodzić.

W aucie występują jeszcze objawy takie jak:
1. kopcenie czarnym dymem na benzynie (na LPG nie kopci), i słychać takie "zgrzyty" przy mocniejszym depnięciu, jakby zawory sobie grały. Czy to wina źle ustawionego zapłonu? Dodam, że na benzynie słychać to wyraźniej niż na LPG.

2. nierówna praca silnika na obu rodzajach paliwa, z tym że na LPG jest trochę lepiej. Podczas jazdy na każdym biegu dotykając lekko gazu, bądź wcale go nie dotykając szarpie.

3. Nie raz silnik gaśnie gdy dojeżdżam do skrzyżowania (wiem, że w tych silnikach przy dużej prędkości wrzucenie biegu jałowego powoduje zgaśnięcie silnika, ale o tym za chwilę). Zawsze dojeżdżam do skrzyżowania na biegu, gdy wyhamuję prawie do zera (i w tym także przeszkadza problem z punktu drugiego, bo szarpie gdy już zbliżam się do 50km/h na 5 biegu), wtedy wciskam sprzęgło, a audi wtedy schodzi na bardzo niskie obroty (250-300) i albo zgaśnie, albo uda mu się utrzymać pracę.

4. Czy jest możliwość zapobiegnięcia zadławienia silnika gdy wrzucę bieg jałowy przy dużej prędkości?


Przepraszam, że tak chaotycznie napisane, nie mam chyba dzisiaj weny :)) Pozdrawiam i czekam na szybkie odpowiedzi, ponieważ czas mnie goni. ; >

: 12 paź 2013, 19:12
autor: mariusz122
silikonem możesz uszczelnić zapobiegawczo,proponuje poszukać nowej gumy.Granie zaworów-znam ten temat-żle ustawiony zapłon.Do ustawiania zapłonuw ABK jest specjalna procedura-poszukaj na forum bo jest to dość dokładnie opisane.Gaśnięcie po wrzuceniu na luz nie jest normalne w rzadnym aucie,a w ABK za obroty odpowiada krokowiec i przepływomierz.Może CI gasnąc bo łapie lewe powietrze.PS.Do sprawdzenia niebieski czujnik i przekażnik nr.30

: 12 paź 2013, 19:28
autor: schack
Gaśnie na gazie? W ABT wiem, że zrzuca się (rurę) która prowadzi od "ślimaka" do obudowy filtra powietrza bo na gazie przy instalacji I lub II gen jak na luzie przy dużej prędkości dmuchnie mu powietrzem to gaśnie (nie jestem pewny czy w ABK jest ten sam problem i podobne rozwiązanie.

: 12 paź 2013, 22:43
autor: Francis1982
Aby dojść do ładu niestety troszkę musisz wydać.

Skoro masz popękane rzeczy, o których wspomniałeś był strzał LPG ( II gen.).

Kupowanie teraz części i ich wymiana nie ma najmniejszego sensu. Zapewne kuleje już przepływomierz. Kupisz części, wymienisz, strzał i cała para w gwizdek.

Jak masz poważne plany co do autka zaoszczędzone pieniążki (skoro tak tanio udało się kupić) instalacja do przeróbki na sekwencję i dopiero późniejsze ogarnianie dolotu. Obawiam się, że do kontroli przepływomierz (kształt klapki i jak pracuje).

Póki co silikon i płótno (sam kiedyś tak uszczelniałem nerkę). Dokładnie odtłuściłem, posmarowałem silikonem, przyłożyłem na silikon kawałek mocniejszego płótna by zrobić z tego łatkę i znów poprawiłem silikonem aby wniknął w płótno). Nawet fajnie trzymało.

Tylko najpierw dobrze poszukaj gazownika, który zna ABK.

: 13 paź 2013, 17:31
autor: MikiTiki
Dzięki za odpowiedzi, a teraz po kolei...
silikonem możesz uszczelnić zapobiegawczo,proponuje poszukać nowej gumy
Guma przepływki wymieniona na używaną, ale całą. (dorwałem na allegro za 50zł + wysyłka :mrgreen: ), rozebrałem cały dolot, poczyściłem, uszczelniłem.
Granie zaworów-znam ten temat-żle ustawiony zapłon.Do ustawiania zapłonuw ABK jest specjalna procedura-poszukaj na forum bo jest to dość dokładnie opisane.
Też obstawiam zapłon, jutro jadę do mechaniora z lampą, procedurę sobie zapiszę i będę mu dyktował co ma robić, nic po swojemu, bo tylko szkoda kasy...
Gaśnięcie po wrzuceniu na luz nie jest normalne w rzadnym aucie,a w ABK za obroty odpowiada krokowiec i przepływomierz.Może CI gasnąc bo łapie lewe powietrze.PS.Do sprawdzenia niebieski czujnik i przekażnik nr.30
W moim przypadku gaśnięcie po wrzuceniu na "luz" przy dużej prędkości było całkowicie normalne, bo miałem odłączony regulator biegu jałowego (zacinał się i nie raz pracował przy 3 tys. nawet), ale go ładnie wymoczyłem w nitro, przełukałem i śmiga jak nóweczka, także gaśnięcie mam z głowy. Przekaźnik przelutowany, nawet 2 razy, niebieski czujnik jeszcze nie sprawdzony, ale raczej od razu wymienię, i tak grosze kosztuje.
Gaśnie na gazie? W ABT wiem, że zrzuca się (rurę) która prowadzi od "ślimaka" do obudowy filtra powietrza bo na gazie przy instalacji I lub II gen jak na luzie przy dużej prędkości dmuchnie mu powietrzem to gaśnie (nie jestem pewny czy w ABK jest ten sam problem i podobne rozwiązanie.
No przy odłączonym regulatorze biegu jałowego ABK ma to samo i to jest całkowicie normalne :) Jednak nie dokładnie o to mi chodziło, tylko o to że gasł jak już praktycznie zwolniłem do zera. Ale po uszczelnieniu dolotu problem zniknął.
Skoro masz popękane rzeczy, o których wspomniałeś był strzał LPG ( II gen.).

Kupowanie teraz części i ich wymiana nie ma najmniejszego sensu. Zapewne kuleje już przepływomierz. Kupisz części, wymienisz, strzał i cała para w gwizdek.
Ba, jeszcze do niedawna (jak się okazało zapłon był za późny) strzały były na porządku dziennym, więc przestawiłem zapłon "na oko", aparat zapłonowy nie był nawet dokręcony o.O i teraz mam zapłon za wczesny, niby nie muli, nie strzela, ale zawory grają koncert jak depnę w podłogę. Sprawdziłem przepływkę, klapka jest pogięta, ociera się o jedną ze ścianek, chodzi dość mocno. Próbowałem cieniutkim papierem ściernym zeszlifować ściankę, ale żeby to zrobić jak należy musiałbym szlifować 2 dni. ;/ Także przepływka do wymiany. A jakie są w ogóle objawy uszkodzonego przepływomierza?
Jak masz poważne plany co do autka zaoszczędzone pieniążki (skoro tak tanio udało się kupić) instalacja do przeróbki na sekwencję i dopiero późniejsze ogarnianie dolotu. Obawiam się, że do kontroli przepływomierz (kształt klapki i jak pracuje).
Samochód jest za ładny, żeby nic z nim nie robić. Myślałem o założeniu sekwencji, ale na tą chwilę jestem ograniczony finansowo (szkoła) i jeśli teraz miałbym to zrobić to na gorszych podzespołach, dlatego z tym muszę niestety czekać do wakacji. Ja zawsze mówię, że na tanie podróbki mnie nie stać. ; >

Generalnie chodzi mi o to, żeby na tą chwilę ogarnąć ten samochód, aby dało się nim normalnie i bezinwazyjnie dla silnika i innych podzespołów jeździć.

: 13 paź 2013, 19:18
autor: mariusz122
Jeśli chodzi o lpg to pogadaj z kolegą ;Satar' on nie dawno zakładał lpg i dzisiaj na spocie troche o tym mówił.

: 13 paź 2013, 20:55
autor: Francis1982
Właściwie możesz kupować rzeczy z dolotu ale bez używania LPG póki go nie przerobisz.

1. Ustawić zapłon jak należy i zaopiekować się układem WN
2. Uszczelnić dolot.
3. Wymienić przepływomierz
4. Przerobić instalację na sekwencję (sterownik, listwa (OMVL REG Fast lum Matrixy, broń Boże Valteki bo to za wolny syf), dodatkowy filtr gazu no i kabelki.

Gdzieś po drodze podpiąć Vaga i zobaczyć jak wszystko pracuje.

Od 1 do 3 najlepiej nie korzystać z LPG.

: 13 paź 2013, 22:42
autor: MikiTiki
Właściwie możesz kupować rzeczy z dolotu ale bez używania LPG póki go nie przerobisz.

1. Ustawić zapłon jak należy i zaopiekować się układem WN
2. Uszczelnić dolot.
3. Wymienić przepływomierz
4. Przerobić instalację na sekwencję (sterownik, listwa (OMVL REG Fast lum Matrixy, broń Boże Valteki bo to za wolny syf), dodatkowy filtr gazu no i kabelki.

Gdzieś po drodze podpiąć Vaga i zobaczyć jak wszystko pracuje.

Od 1 do 3 najlepiej nie korzystać z LPG.
Przepływomierz chcę kupić, tylko trochę się boję z allegro... Sam nie wiem, kupowałem tam dużo rzeczy i się jeszcze nie zawiodłem jeśli chodzi o zgodność stanu z opisem, ale zawsze może być ten pierwszy raz. :P Może ktoś zaufany z klubu by chciał sprzedać? :)
I tak prawdopodobnie go nie założę, puki nie przerobię LPG, bo to ryzykowne... A nie wierzę w żadne antystrzały, może i w pewnym stopniu ochronią, ale to nie jest pewne że nic się nie stanie z przepływką.

Co do instalacji LPG, co myślicie o tym zestawie?
http://allegro.pl/stag-eco-alaska-reg-o ... 53935.html
Czy jest tam wszystko co będzie potrzebne do przerobienia? I co sądzicie o poszczególnych podzespołach? Z tego co się orientuję, to ten reduktor tylko 120km, nie będzie za słaby? ; /

: 14 paź 2013, 15:14
autor: Francis1982
Reduktor i wtryski miałem te same i dawały radę. Jak nie masz zapędów do stosowania LPG "na sportowo" to starczy w zupełności. Plus dobra instrukcja obsługi (wyprowadzenie pinów), interfejs LPG i lapek z xp samemu można wszystko ogarnąć.

P.S. Trzeba tylko zdjąć kolektor dolotowy by fachowo nawiercić otwory na dysze. Przed przeróbką spytaj się tego kto ewentualnie będzie to montował. Jak nie będzie zdejmował to go sobie odpuść i poszukaj innego.

P.S.2 jak jesteś anonimowy to ciężko coś poradzić (miejscowość)

A przepływkę to możesz pewną dostać od świstaków (wieluń złoczew). Są chyba w dziale polecam.

: 14 paź 2013, 16:28
autor: MikiTiki
Reduktor i wtryski miałem te same i dawały radę. Jak nie masz zapędów do stosowania LPG "na sportowo" to starczy w zupełności.
Nie stosuję LPG "na sportowo", ale lubię mieć KM w zapasie, chciałbym aby dało się wyciągnąć z niego jak najwięcej, także może poszukam trochę mocniejszego reduktora. Słyszałem że dobrze jest mieć reduktor który ma kilkadziesiąt koni w zapasie. :)
P.S. Trzeba tylko zdjąć kolektor dolotowy by fachowo nawiercić otwory na dysze. Przed przeróbką spytaj się tego kto ewentualnie będzie to montował. Jak nie będzie zdejmował to go sobie odpuść i poszukaj innego.

P.S.2 jak jesteś anonimowy to ciężko coś poradzić (miejscowość)
Jestem z Tucholi (woj. Kujawsko-Pomorskie). Mam znajomego, który się tym zajmuje, ale jakbyś miał jakieś namiary dobrego magika z moich okolic, to poproszę. :) Na pewno zapytam czy ma zamiar ściągać kolektor, ehh... najchętniej zostałbym tam w tym warsztacie, tak bardzo nie ufam tym wszystkim "mechaniorom". Przepraszam, że nie na temat, ojciec miał kiedyś doświadczenie z poczciwym "zuczkiem", dał do mechanika żeby mu wymienili pierścienie, po wymianie silnik odpalił, pochodził chwilę po czym się zatarł. Jak się okazało pierścienie źle zostały dobrane przez wspaniałych fachowców.

Ogólnie dzieki za dobre rady, dzisiaj za chwilę jadę do mechanika ustawić zapłon, czy mógłby mi ktoś przybliżyć bardziej szczegółowo tą procedurę? Jestem w tym ciemny, nie wiem jak ten mechanik, ale przynajmniej mógłbym go pokierować w razie gdyby sam nie wiedział jak to zrobić.

: 14 paź 2013, 16:32
autor: Audi 80 Polska
MikiTiki pisze: Co do instalacji LPG, co myślicie o tym zestawie?
http://allegro.pl/stag-eco-alaska-reg-o ... 53935.html
Czy jest tam wszystko co będzie potrzebne do przerobienia? I co sądzicie o poszczególnych podzespołach? Z tego co się orientuję, to ten reduktor tylko 120km, nie będzie za słaby? ; /
Będziesz musiał dokupić kawałek (1-2 metry) wężyka 4-5mm aby połączyć wtryskiwacze z wkrętkami i MAP sensora, ewentualnie wąż do wody 19mm jeśli parownik zamontujesz w innym miejscu, wąż 12mm aby doprowadzić gaz do listy + z 6 opasek zaciskowych do tego. Trochę materiałów do podłączenie elektryki (cyna lutownica, taśma, termokurczki).
Puki się nie zabrudzi reduktor powinien wystarczy do normalnego poruszania się. Choć nawet AC zaleca go do 90KM max
Obrazek

EDIT
Jak będzie to montował ktoś kto się tym zajmuje na co dzień to powinien mieć materiały.

: 31 paź 2013, 23:55
autor: MikiTiki
Witam, od jakiegoś czasu zaczął się problem z niską temperaturą pracy silnika. Wskazuje mi może ok 60 stopni nawet gdy mu porządnie cisnę. Nie raz dojdzie do 80 max, ale to przeważnie jak stoję w korku. Najprawdopodobniej jest to wina termostatu w związku z tym mam kilka pytań:
Jakie firmy termostatów polecacie? Coś niedrogiego, a w miarę dobrego, żeby pośmigało przez dłuższy czas.
Jakie czynności wiążą się ze zmianą termostatu? Chcę to zrobić sam, ale nie wiem czy sobie poradzę, nie chciałbym namieszać.

A teraz zupełnie z innej beczki...
Planuję zamontować elektryczne lusterka (mam manualne, w dodatku popsute). Dużo z tym zabawy? Da się zachować stare lusterka, a przemienić sam "mechanizm" na elektrykę?

[ Dodano: 2013-11-01, 00:09 ]
A i jeszcze jedno... Od jakiej audicy do mojej B4-ki będą pasowały boczki przednie z miejscem na głośniki? Widziałem na zdjęciach takie kombinacje aale za Chiny nie mogę znaleźć takich... Tu przykładowe zdjęcie.
Obrazek

: 01 lis 2013, 07:27
autor: alus
MikiTiki pisze:Jakie firmy termostatów polecacie?
WAHLER
MikiTiki pisze:Coś niedrogiego, a w miarę dobrego, żeby pośmigało przez dłuższy czas
Kupisz WAHLERA i zapomnisz o termostacie, cena jest adekwatna do towaru
MikiTiki pisze:Jakie czynności wiążą się ze zmianą termostatu? Chcę to zrobić sam, ale nie wiem czy sobie poradzę
W ABK jest to prosta sprawa
* Odkręcasz osłonę silnik (jeśli jest)
* Spuszczasz płyn chłodniczy
* Jak masz kanał/podnośnik to wchodzisz albo jedziesz do góry a jak nie to kładziesz się pod auto,
* termostat jest na wysokości alternatora, w najniższym punkcie, pod pompą wody, a dokładniej dolny gruby wąż chłodnicy jedziesz po nim w stronę silnika i dojeżdzasz do termostatu, ściągasz ten wąż, i masz obudowe termostatu na trzy śrubki, odkręcasz i wyciągasz wkład, składasz odwrotnie dla pewności posmaruj uszczelkę cienką warstwą silikonu wysokotemperaturowego, bo przykręcasz plastik do aluminium, a aluminium lubi być podżarte, więc lepiej dwa razy nie rozbierać.
MikiTiki pisze:Planuję zamontować elektryczne lusterka (mam manualne, w dodatku popsute). Dużo z tym zabawy? Da się zachować stare lusterka, a przemienić sam "mechanizm" na elektrykę?
Roboty dużo nie jest, ogarniasz elektrykę, ciągniesz kable w drzwi i lusterka odkręcasz po dwie śrubki na sztukę, bo musisz je wymienić, mechanizmy nie są wyjmowane

: 01 lis 2013, 11:14
autor: Audi 80 Polska
MikiTiki pisze:A i jeszcze jedno... Od jakiej audicy do mojej B4-ki będą pasowały boczki przednie z miejscem na głośniki? Widziałem na zdjęciach takie kombinacje aale za Chiny nie mogę znaleźć takich... Tu przykładowe zdjęcie.
Jak dobrze widzę na zdjęciu masz wykonane we własnym zakresie tashki na głośniki (przód). Robi się je mniej więcej tak: https://audi80.pl/b3-b4-taschki-pane ... t29091.htm

W B4 jest występowały boczki tego typu: https://audi80.pl/b4-b3-boczki-vt51875.htm#656493

: 07 gru 2013, 16:06
autor: MikiTiki
Witam po dlugim czasie. Do ustawienia mam zaplon, znowu... Chcialbym to zrobic sam, bo kiedys trzeba sie tego nauczyc. Szukalem na forum tej procedury i znalazlem tylko takie ogolne instrukcje, moglhy mi ktos opisac ten proces dokladnie? Jsstem w tych sprawach ciemny i prosze o pomoc.

Chcialem tez zapytac jaka przeplywka podpasuje do abk? Patrzylem i od golfow, passatow sa duzo tansze. Pytanie od jakiego silnika podpasuje? Czy ktos robil taki przeszxzep i jezdzi bez problemu?