[B4 2.0 ABK 115KM] Uszczelnianie dolotu, regulator biegu jał
: 10 paź 2013, 13:25
Witam, przedwczoraj stałem się posiadaczem drugiej Audicy w sedanie z silnikiem ABK i gazem II generacji. Miałem okazję wyrwać to za grosze, więc się skusiłem. Jest jednak w niej do uszczelnienia dolot, trzeba ustawić zapłon i wymienić podstawowe części eksploatacyjne (palec, kopułka, kable, filtry, świece itd.), czy;i standard. Mam pytanie odnośnie uszczelniania obudowy filtra powietrza i przepływki:
1. Czy mogę złożyć obudowę na silikon?
2. Czy mogę uszczelnić silikonem złącze przepływomierz-guma przepływomierza? (chodzi mi o ten aluminiowy ring założony na gumie, który się przykręca do przepływomierza trzema malutkimi śrubkami imbusowymi) Boję się żeby w razie wystrzału czegoś nie uszkodzić.
W aucie występują jeszcze objawy takie jak:
1. kopcenie czarnym dymem na benzynie (na LPG nie kopci), i słychać takie "zgrzyty" przy mocniejszym depnięciu, jakby zawory sobie grały. Czy to wina źle ustawionego zapłonu? Dodam, że na benzynie słychać to wyraźniej niż na LPG.
2. nierówna praca silnika na obu rodzajach paliwa, z tym że na LPG jest trochę lepiej. Podczas jazdy na każdym biegu dotykając lekko gazu, bądź wcale go nie dotykając szarpie.
3. Nie raz silnik gaśnie gdy dojeżdżam do skrzyżowania (wiem, że w tych silnikach przy dużej prędkości wrzucenie biegu jałowego powoduje zgaśnięcie silnika, ale o tym za chwilę). Zawsze dojeżdżam do skrzyżowania na biegu, gdy wyhamuję prawie do zera (i w tym także przeszkadza problem z punktu drugiego, bo szarpie gdy już zbliżam się do 50km/h na 5 biegu), wtedy wciskam sprzęgło, a audi wtedy schodzi na bardzo niskie obroty (250-300) i albo zgaśnie, albo uda mu się utrzymać pracę.
4. Czy jest możliwość zapobiegnięcia zadławienia silnika gdy wrzucę bieg jałowy przy dużej prędkości?
Przepraszam, że tak chaotycznie napisane, nie mam chyba dzisiaj weny ) Pozdrawiam i czekam na szybkie odpowiedzi, ponieważ czas mnie goni. ; >
1. Czy mogę złożyć obudowę na silikon?
2. Czy mogę uszczelnić silikonem złącze przepływomierz-guma przepływomierza? (chodzi mi o ten aluminiowy ring założony na gumie, który się przykręca do przepływomierza trzema malutkimi śrubkami imbusowymi) Boję się żeby w razie wystrzału czegoś nie uszkodzić.
W aucie występują jeszcze objawy takie jak:
1. kopcenie czarnym dymem na benzynie (na LPG nie kopci), i słychać takie "zgrzyty" przy mocniejszym depnięciu, jakby zawory sobie grały. Czy to wina źle ustawionego zapłonu? Dodam, że na benzynie słychać to wyraźniej niż na LPG.
2. nierówna praca silnika na obu rodzajach paliwa, z tym że na LPG jest trochę lepiej. Podczas jazdy na każdym biegu dotykając lekko gazu, bądź wcale go nie dotykając szarpie.
3. Nie raz silnik gaśnie gdy dojeżdżam do skrzyżowania (wiem, że w tych silnikach przy dużej prędkości wrzucenie biegu jałowego powoduje zgaśnięcie silnika, ale o tym za chwilę). Zawsze dojeżdżam do skrzyżowania na biegu, gdy wyhamuję prawie do zera (i w tym także przeszkadza problem z punktu drugiego, bo szarpie gdy już zbliżam się do 50km/h na 5 biegu), wtedy wciskam sprzęgło, a audi wtedy schodzi na bardzo niskie obroty (250-300) i albo zgaśnie, albo uda mu się utrzymać pracę.
4. Czy jest możliwość zapobiegnięcia zadławienia silnika gdy wrzucę bieg jałowy przy dużej prędkości?
Przepraszam, że tak chaotycznie napisane, nie mam chyba dzisiaj weny ) Pozdrawiam i czekam na szybkie odpowiedzi, ponieważ czas mnie goni. ; >