Strona 1 z 2

[B3 1.8] Co to za silnik?

: 13 paź 2013, 09:05
autor: bialydym
Witam,
zakupiłem ostatnio kolejna b3 i wszystko było by super gdyby nie rzeźba pod maska..
Mianowicie ... według dowodu jest to silnik 1.8 90km i patrząc na zdjęcia pomocne znajdujące się na forum oznaczenie PM. Niby fajnie tylko jest jeden problem to coś ma reczne ssanie!
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Ok więc jeśli to jest PM z wyrzeźbionym ssaniem to moje drugie pytanie ile to pali??
Dwa dni bawiłem się tym autem, dosłownie bawiłem czyli odcinki po 30km przy prędkościach ok 180-200km/h i inne takie ogólnie zrobiłem coś ok 200km na 35l gazu.... Mało? Dużo?

: 13 paź 2013, 09:54
autor: bloku
Bardzo dużo. Zdejmij dekiel i zobacz oznaczenie na gaźniku. Jak na niego patrzę (silnik) to bardzo mocno przypomina DS montowany w B2. Tam był gaźnik 2B5 lub 2E.

Jak z dynamiką auta? Czuć, że jedzie czy czuć, że ma "kopnięcie"?

: 13 paź 2013, 11:23
autor: bialydym
Oglądam, oglądam i daje mi to do myślenia ...a może jest to JV,NE 1.8 90 KM??
Jakieś nr silnika są nad pierwsza świecą... da rade dojść po nich co to za silnik??
Spalanie wychodzi ok 15-17l przy zabawie .. czyli leci sobie 140 .... redukcja i lecimy do 180-190 .... i tak przez 30km łącznie przez 2 dni zrobiłem ok 200km takich "zabaw".
Po moich audicach 1.8 Ru 75KM to ten ma kopa...

Jutro jadę na przegląd instalacji gazu może coś jest nie tak z regulacją... do tego zauważyłem że obroty banezyna/lpg ustawione są na ok 1000...a tak nie powinno być.

: 13 paź 2013, 11:50
autor: jaco80
Numer i oznaczenie silnika jest w okolicach 3 świecy pod króćcem wody.
Obrazek

: 13 paź 2013, 12:52
autor: bialydym
Dzięki, sprawdzę sprawdzę....

: 13 paź 2013, 13:29
autor: Audi 80 Polska
bialydym pisze:według dowodu jest to silnik 1.8 90km i patrząc na zdjęcia pomocne znajdujące się na forum oznaczenie PM. Niby fajnie tylko jest jeden problem to coś ma reczne ssanie!
Jak później się domyśliłeś to nie jest PM.
1.8 90KM były trzy wersje.
NE - na gaźniku
JN lub JV - wtrysk ke-jetronic
PM - wtrysk jednopunktowy

: 13 paź 2013, 16:57
autor: bialydym
Dziękuje za pomoc faktycznie jest to 1.8 NE w gaźniku ^_^ ....
Teraz pozostaje mi kwestia spalania... Pamiętam ze jak wariowałem 1.8 75km to max spalanie było w granicach 13-14lpg czy faktycznie silnik 90KM przy głupotach będzie palił az 15-17l gazu??

: 13 paź 2013, 19:52
autor: jaco80
Dla mnie to jak najbardziej normalne spalanie przy takiej jeździe. 13 LPG to mój pali rozgrzany po mieście bez żadnych wariacji.

: 13 paź 2013, 22:58
autor: MikiTiki
faktycznie silnik 90KM przy głupotach będzie palił az 15-17l gazu??
Zatankuj do pełna, przejedź 100km bez wariacji, tj. 90-110 km/h, bez przyspieszania z butem w podłodze i wtedy napisz ile Ci spalił, a na pewno będę w stanie Ci odpowiedzieć czy to pali tyle ile powinno :) Mój ojciec miał taki silnik i mu palił przy normalnej jeździe 9-10l LPG. Aktualnie ma PM (jednopunktowy wtrysk), zmęczony staruszek, bierze olej, nie ma za bardzo przyspieszenia, a pali niecałe 9l LPG.

: 14 paź 2013, 02:53
autor: Audi88
Dla mnie to 1.8 SF i ma 90 km

: 14 paź 2013, 11:03
autor: Audi 80 Polska
SF ma 87-88KM wg różnych źródeł. Tutaj jest np. 87KM http://www.audiklub.org/silniki/sf/all/ ... 0/all.html

: 14 paź 2013, 12:31
autor: kermit14
Mam taki sam silnik przy normalnej jeździe pali od 9-10 ,a jak się ciśnie to od 15-16 więc spalanie w normie .

: 16 paź 2013, 17:48
autor: bialydym
Silnik ustalony ^_^ co do spalania......
Wymieniłem filtry, zrobiłem regulacje gazu, chwile pojezdziłem prawie normalnie ....jakoś na obwodowej kilka razy do 140 poleciałem .....i przejechałem na 35l gazu 338km wiec myśle ze jest ok.

Dziekuje wszystkim za pomoc

: 17 paź 2013, 20:42
autor: siejkers
Mam pytanko od czego jest ten wężyk i gdzie on jest podłączony z drugiej strony i czy w nim jest podciśnienie?

: 17 paź 2013, 21:02
autor: Audi 80 Polska
Jest podłączony do zaworu termopneumatycznego w dolnej części filtra do którego jest także podłączone podciśnienie z kolektora. Gdy temperatura wewnątrz filtra jest niska to załączane jest podciśnienie na ten wąż ze zdjęcia, wtedy otwiera się klapka doprowadzająca ciepłe powietrze do filtra.