[B4 2.0 ABK 115KM+LPG] Problem z odpalaniem, falujące obroty
: 20 paź 2013, 19:11
Witam. Z góry mówię że nie znam się na samochodach więc proszę o wyrozumiałość.
Z moim Audi mam kilka problemów a mianowicie:
- problem z odpalaniem - długo trzeba kręcić żeby odpalił(ok. 4-5 sek.) oraz z dodaniem gazu, gdy załapie i ponownie się go odpala to łapie bez problemu bez dodawania gazu, ale po ok 3min odczekania znów ten sam problem
- falujące obroty - gdy odpali i stoi na luzie bez dodawania gazu obroty raz podskakują i stoją przez chwile później opadają że przygasa albo czasem gaśnie i tak na zmianę
- zawieszające się obroty - na postoju gdy obroty spadają do ok 1,8tys to zawieszają się i stoją tak przez chwile a później falowanie
-gaśnie przy zejściu obrotów na wciśniętym sprzęgle - podczas jazdy np na 4 i 2,5tys obrotów przy wciśnięciu sprzęgła samochód gaśnie, przy 3 nie jest to tak zauważalne
- mrugająca lampką ładowania - nie wiem czy to ma na coś wpływ ale może coś znaczy, lampka świeci cały czas ale widać mruganie
- gdy jest zimno to łatwiej odpala niż gdy jest mokro np. po deszczu
- akumulator rozładowuje się gdy samochód postoi 3 dni ale możliwe że już pada bo ma 4 lata, ale dziwne jest to że jak samochód załapie to jak chwile pochodzi to tak jakby odzyskał dużo mocy i kręci bez problemu. Jak sprawdzałem go miernikiem to wskazywał ok 12,5V a na ładowaniu ok 14,1V. Prąd pobierany podczas postoju na wyłączonym silniku to 0,03-0,04A.
[Edit] - Zapomniałem dodać że jak wentylatory się włączą i wyłączę zapłon to też się wyłączają a chyba tak nie powinno być...?
Co to samochodu to jest w nim gaz II generacji a w samochodzie w ciągu ostatniego miesiąca było wymieniane:
- przewody i świece
- kopułka i palec
- rozrząd
- zapłon był ustawiany pod lampą stroboskopową
- oba czujniki temperatury płynu chłodniczego (niebieski i szary)
- filtry: paliwa, powietrza i gazu
Wiem na pewno że do wymiany jest obudowa filtra powietrza(jeśli ktoś widział gdzieś tanio na sprzedaż to też proszę o informację) gdyż gdy wymieniany był filtr to widziałem że jest nieźle popękana pod przepływomierzem. Czy do samochodu z gazem filtr powietrza jest jakoś przerabiany czy wystarczy jak kupię taki jak mój?
Samochód gdy sprawdzałem VAG'iem(wszystko sprawdzane na gazie) to pokazywał błędy:
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 039 906 022
Component and/or Version: DIGIFANT 1.6 1243PMC 11
Software Coding:
Work Shop Code:
5 Faults Found:
00523 - Intake Air Temp Sensor (G42)
30-00 - Open or Short to B+
00522 - Shareware Version. To Decode all DTCs
34-10 - Please Register/Activate - Intermittent
00552 - Shareware Version. To Decode all DTCs
31-00 - Please Register/Activate
00518 - Shareware Version. To Decode all DTCs
34-10 - Please Register/Activate - Intermittent
00545 - Shareware Version. To Decode all DTCs
03-00 - Please Register/Activate
Po usunięciu błędów później mi się nie pokazały więc nie wiem czy je zignorować ale sprawdzałem to w ciągu jednego dnia.
Dołączam również dodatkowe screeny oraz logi z VAG'a . Proszę o pomoc
Logi
Z moim Audi mam kilka problemów a mianowicie:
- problem z odpalaniem - długo trzeba kręcić żeby odpalił(ok. 4-5 sek.) oraz z dodaniem gazu, gdy załapie i ponownie się go odpala to łapie bez problemu bez dodawania gazu, ale po ok 3min odczekania znów ten sam problem
- falujące obroty - gdy odpali i stoi na luzie bez dodawania gazu obroty raz podskakują i stoją przez chwile później opadają że przygasa albo czasem gaśnie i tak na zmianę
- zawieszające się obroty - na postoju gdy obroty spadają do ok 1,8tys to zawieszają się i stoją tak przez chwile a później falowanie
-gaśnie przy zejściu obrotów na wciśniętym sprzęgle - podczas jazdy np na 4 i 2,5tys obrotów przy wciśnięciu sprzęgła samochód gaśnie, przy 3 nie jest to tak zauważalne
- mrugająca lampką ładowania - nie wiem czy to ma na coś wpływ ale może coś znaczy, lampka świeci cały czas ale widać mruganie
- gdy jest zimno to łatwiej odpala niż gdy jest mokro np. po deszczu
- akumulator rozładowuje się gdy samochód postoi 3 dni ale możliwe że już pada bo ma 4 lata, ale dziwne jest to że jak samochód załapie to jak chwile pochodzi to tak jakby odzyskał dużo mocy i kręci bez problemu. Jak sprawdzałem go miernikiem to wskazywał ok 12,5V a na ładowaniu ok 14,1V. Prąd pobierany podczas postoju na wyłączonym silniku to 0,03-0,04A.
[Edit] - Zapomniałem dodać że jak wentylatory się włączą i wyłączę zapłon to też się wyłączają a chyba tak nie powinno być...?
Co to samochodu to jest w nim gaz II generacji a w samochodzie w ciągu ostatniego miesiąca było wymieniane:
- przewody i świece
- kopułka i palec
- rozrząd
- zapłon był ustawiany pod lampą stroboskopową
- oba czujniki temperatury płynu chłodniczego (niebieski i szary)
- filtry: paliwa, powietrza i gazu
Wiem na pewno że do wymiany jest obudowa filtra powietrza(jeśli ktoś widział gdzieś tanio na sprzedaż to też proszę o informację) gdyż gdy wymieniany był filtr to widziałem że jest nieźle popękana pod przepływomierzem. Czy do samochodu z gazem filtr powietrza jest jakoś przerabiany czy wystarczy jak kupię taki jak mój?
Samochód gdy sprawdzałem VAG'iem(wszystko sprawdzane na gazie) to pokazywał błędy:
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 039 906 022
Component and/or Version: DIGIFANT 1.6 1243PMC 11
Software Coding:
Work Shop Code:
5 Faults Found:
00523 - Intake Air Temp Sensor (G42)
30-00 - Open or Short to B+
00522 - Shareware Version. To Decode all DTCs
34-10 - Please Register/Activate - Intermittent
00552 - Shareware Version. To Decode all DTCs
31-00 - Please Register/Activate
00518 - Shareware Version. To Decode all DTCs
34-10 - Please Register/Activate - Intermittent
00545 - Shareware Version. To Decode all DTCs
03-00 - Please Register/Activate
Po usunięciu błędów później mi się nie pokazały więc nie wiem czy je zignorować ale sprawdzałem to w ciągu jednego dnia.
Dołączam również dodatkowe screeny oraz logi z VAG'a . Proszę o pomoc
Logi