Strona 1 z 1
[B3 2.0 3A 113KM] regulacja wrtysku mechanicznego
: 21 paź 2013, 20:54
autor: bronek1979
witam klubowiczów i od razu przejdę do sedna a chodzi mi o to że moje audi jest na wtrysku mechanicznym czyli tak zwany Kj-tronik (nie wiem czy dobrze nap.)i ma gaz 1gen. i byłem w sobotę u mechanika na regulacji bo bardzo mocno śmierdziały mi spaliny na benzynie i on stwierdził że jest złe dawkowanie i teraz do sedna bo po tej regulacji śmierdzenie spalin i tak się nie zmieniło ale jazda na gazie się mocno zmieniła bo auto ma teraz dużego muła i spalanie gazu mi zwrosło o 1,5litra na 100km gdzie wcześniej palił mi 11litrów i czy właśnie regulacja tą śrubą w przepływomierze czy rozdzielaczu paliwa(nie wiem jak to się fachowo nazywa)ma wpływ na te zużycie i tego muła na gazie.Z góry dzięki za odpowiedzi
: 21 paź 2013, 21:36
autor: bozmek
Na pewno ma bo miałem kiedyś takie Audi z tym silnikiem i właśnie też tam sobie kręciłem imbusem 5
: 21 paź 2013, 23:35
autor: Audi 80 Polska
Regulacja śruby na przepływomierzu nie powinna wpłynąć na spalanie gazu, bo regulacja dawki benzyny.
Może coś pokręcił przy parowniku albo gdzieś rozszczelnił układ dolotowy.
Były
K-jetronic
KE-jetronic - taki był w silnik 3A
KE-Motronic
: 21 paź 2013, 23:38
autor: Audi Sport
aldi pisze:KE-jetronic - taki był w silnik 3A
Jesteś tego pewnien ? Ja uważam, ze 3A jest na KE-Motronic 1.1 .
: 21 paź 2013, 23:42
autor: Audi 80 Polska
A no racja, sprawdzałem jaki jest przed przed napisaniem ale wpisałem nie przy tym co trzeba.
: 22 paź 2013, 19:22
autor: bronek1979
dzięki koledzy za odpowiedzi dzisiaj sprawdzałem układ dolotowy i na pewno nie jest rozszczelniony i tez mogę dodać że przy parowniku nikt na razie nie kręcił a to wszystko się stało właśnie po tej regulacji benzyny i dalej nie wiem czy ma wpływ czy nie
: 28 paź 2013, 11:10
autor: jony
Niestety ale na pewno miałeś regulowany gaz bo jak sam pisałeś śmierdziały ci spaliny. Jak masz tylko parownik a dawka gazu jest regulowana poprzez śrubę na wężu od gazu możesz sobie sam podnieść dawkę gazu i zniwelujesz muła i spalanie też spadnie bo teraz musisz cisnąć aby jechać w miarę normalnie. Do sprawdzenia pozostaje jeszcze zapłon i to tyle jeśli chodzi o gaz.