Strona 1 z 2
[B4 2.0 16V ACE 140KM] Zatarty Silnik // Uszkodzona Panewka
: 24 paź 2013, 03:38
autor: M4G1K
Witam.
Otóż mam problem z silnikiem nie jest to może Audi 80 konkretnie ,ale Audi A6 C4 1995 rok na silniku 140 KM ACE. Z powodu niskiego ciśnienia oleju poszła panewka i teraz problem co z tym fantem. Ktoś może mieć to samo z Audi 80 więc piszę tutaj i pytam o porady. Dodam ,że silnik odpaliłem normalnie i "klekotał" od tej panewki jak potem się okazało.
Poszła druga panewka od rozrządu ( reszta wyglądała ładnie , głównych nie przeglądałem ). Troszkę śladu po sobie zostawiła więc wał wymaga szlifu w jednym gnieździe. Niestety w tym wypadku jestem laikiem i teraz pytanie następuje co robić ?
Wymienić panewkę ( sztuk jeden ) i dać jeden slot do szlifu tylko.
Wymienić wszystkie panewki i dać cały wał do szlifu co wiąże się już z kosztem 600 + zł
Wymienić blok silnika ( wiem ,że to ACE ,ale może jakiś inny pasuje bo niestety strasznie mało tego się pojawia na aukcjach ).
Góry nie chcę ściągać silnika i wyciągać reszty bo dobrze wiem ,że z takimi krokami zaraz zrobi mi się kolejne kilka stów to na uszczelki to na inny bzdety i opcja kupna silnika będzie bardziej opłacalna w takim wypadku.
A może jakieś inne propozycje ? Nie chcę naciągać siebie na koszty bo nie wiem czy samochód zostanie u mnie czy pójdzie dalej ,a swoją 80-tkę już porobiłem prawie kompletnie więc zostawię ją sobie raczej ,a ta pójdzie na sprzedaż.
Wiem ,że problem dotyczy innego auta ,ale blok ten sam i proszę odnośnie silniku pisać ,a nie auta konkretnie
Z góry dzięki za wyrozumiałość .
[ Dodano: 2013-10-24, 23:57 ]
Hm naprawdę nikt nie pomoże ??
: 25 paź 2013, 13:21
autor: Lichy
Wał do szlifu, nowe panewki i do żyda :lol:
: 25 paź 2013, 23:14
autor: Kamuś
Lichy pisze:Wał do szlifu, nowe panewki i do żyda :lol:
Ciekawe co byś powiedział, jakbyś taki kupił...
: 25 paź 2013, 23:34
autor: kamsta
Najpierw to trzeba dojść co było przyczyną spadku ciśnienia oleju. Wał do szlifu i nowe panewki to na sam przód. Można zaryzykować złożenie samego dołu bez sprawdzenia co z resztą. Ale obawiam się że i tak lepiej silnik na stół i rozebrać całość i zweryfikować stan części. Jak szkoda ci kasy to można zakupić cały silnik i przełożyć.
: 25 paź 2013, 23:36
autor: damianek1234561
Lichy pisze:Wał do szlifu, nowe panewki i do żyda :lol:
chciłbyś mieć tak zadbane audi (lakierka i wnetrze) jak ma kolega - Michaś oddaj wał do szlifu złoż do kupy a jak się przejedziesz na jazdę próbną to zdecydujesz które auto zostawisz:-)
: 26 paź 2013, 09:51
autor: Lichy
I trzeba sprawdzić dlaczego było słabe ciśnienie oleju żeby po chwili znowu nie obróciło
: 27 paź 2013, 00:17
autor: M4G1K
No więc jutro mam nadzieję wyjmę wał korbowy i zobaczę jak wygląda reszta . Napiszę jak co potem jaki wniosek
[ Dodano: 2013-10-29, 12:20 ]
Rozpiąłem skrzynię , wyciągnąłem wał korbowy na wierzch , zawiozłem do szlifu. Będzie szlif 1 może 2-gi , dokupię panewki do tego i sprawa będzie rozwiązana. Co do pompy oleju to jest sprawna i po prostu się zatkał kanał i poszła panewka prawdopodobnie ( syfu trochę było w miejscu rozwalonej panewki ). To tyle jeżeli chodzi o teraźniejsze akcje.
Ps. Założyłem drugi temat na temat silniku ACE jakie podzespoły pasują i tam więcej info jakby ktoś mógł pomóc
Silnik ACE jakie podzespoły pasują od innych modeli ??
: 29 paź 2013, 12:15
autor: M4G1K
Witam.
Pisałem już temat z silnikiem w moim Audi i teraz dół mam do szlifu i wymiana panewek. Teraz będę musiał sprawdzić czy korba nie jest zagięta więc do pytania.. Co pasuje do bloku ACE od innych silników grupy VW. Jakie doły , góra , tłoki itp. Szukałem sporo na internecie i nie ma zbiorczego tematu więc może tutaj się nada taki temat. Jak ktoś czegoś jest pewny ,że pasuje to prosiłbym w odpowiedzi napisać ( osobiście teraz poszukuję korby ,a dół dam do szlifu ).
Pozdrawiam
: 29 paź 2013, 17:20
autor: Pieterb
M4G1K, kontynuuj w tym temacie :!:
Radzę poszukać na necie ETKA'i <ok> lub szukaj etki online i wszystko będziesz mógł sobie sprawdzić sam.
: 30 paź 2013, 00:26
autor: M4G1K
Wielkie dzięki za poradę naprawdę ten programik jest świetny i teraz wiem ,że korby muszę szukać od ACE tylko
: 30 paź 2013, 11:05
autor: Audi 80 Polska
Może taniej od szlifowania wału wyjdzie zakup używki, jak dobrze pamiętam wszystkie silniki 2.0 (ABT 90KM, ABK 115KM, ACE 150KM) miały taki sam wał, zobacz w etce.
: 11 lis 2013, 16:08
autor: M4G1K
Wał po szlifie już jest . Główne też dostały w kość i poszły na pierwszy szlif. We wtorek powinienem mieć już je. Ściągałem górę głowicy i osad jest na tłokach więc uszczelniacze zaworów będą do wymiany. Korba do regeneracji poszła bo wyglądała na prostą więc sporo przy niej roboty nie będzie. Teraz będę jechał i wymieniał wszystkie możliwe uszczelki w silniku i skrzyni by mieć pewność ,że nie będę do tematu silnika wracał i ,że olej nie będzie ciec
: 13 lis 2013, 22:23
autor: SebzixD12
A może to walek pośredni ten co idzie do aparatu i on.mial luz i strasznie tluk się a kazdy mowil że na. 100% panewki, i zdrwdukowalem luz zeszlifowujac dwie setne na tej podklad o luzu było brał.. Zlozzylem i było jak dawniej.
spadek ciśnienia oleju w ACE
: 02 paź 2016, 19:21
autor: denis01_1987
Witam. Po kilkukrotnych naprawach silnika 140 km 16v ACE i testach przeprowadzonych, mogę stwierdzić że częstą przyczyną obracanych panewek w tym silniku jest przyczyna uszkodzenia sprężynki pod kulką w zaworku który znajduję się pod tłokiem i go schładza tryskając olejem. W momencie uszkodzenia sprężynki kulka nie odcina oleju, co powoduje spadek ciśnienia i to drastyczny. test przeprowadzony na oleju 5w30 . przy trzech uszkodzonych zaworkach na ciepłym silniku na wolnych obrotach 0,3 bara, 2,5tys obr - 1,1 bara. Także krytycznie. Po wymianie zaworków na nowe 4 szt w ASO 90zł komplet, Jest poprawa. 1000obr - 1 bar. 2,5 tys obr - 2,2 bara, widoczna poprawa. przypominam że to bardzo rzadki olej. Zalecany Olej do tego silnika wedle fabryki to 10w30 , także ciśnienie powinno być wyższe. pozdrawiam[/quote]
: 02 paź 2016, 20:05
autor: maciek889
denis01_1987 pisze:przypominam że to bardzo rzadki olej. Zalecany Olej do tego silnika wedle fabryki to 10w30 , także ciśnienie powinno być wyższe
Nie pomyliło ci się z olejem 10W40?
Liczba przed W to gęstość nierozgrzanego oleju a gęstość po rozgrzaniu to ta druga liczba. Dlatego ludzie leją oleje z tą drugą liczba 50-60 (np. 5W50, 5W60, 10W50, 10W60) bo jest gęstszy po rozgrzaniu i lepiej chroni silnik przy wyczynowej jeździe a w wyeksploatowanych silnikach podnosi też ciśnienie.