Strona 1 z 2

[B4 2.0 ABK] Przecięty pasek, dziwna praca silnika i dźwięk.

: 02 lis 2013, 22:34
autor: Twingol
Witam !
W czwartek pożyczyłem swój samochód na trasę 600km. Oddałem auto na kołach, wróciło na lawecie. Okazało się, że pasek rozrządu jest przecięty, i, że rozrząd jest kompletnie przestawiony. Auto nie chciało zapalić. Dzisiaj kupiłem pasek, poustawiałem rozrząd na znakach i założyłem pasek. Auto odpaliło, ale silnik źle pracuje - ma wibracje i brzmi jak Tico na sterydach (jakby było słychać 3 cylindry).
Zastanawiam się nad tym czy nie doszło do uszkodzenia głowicy podczas awarii, czy może zapłon/rozrząd jest źle ustawiony.
Jutro wrzucę filmik, bo dzisiaj nie chcę drażnić sąsiadów.
P.S podczas kręcenia rozrządem słychać syk. Może to znaczyć, że zawory są uszkodzone ?

: 02 lis 2013, 23:27
autor: Audi 80 Polska
Nie dowiesz się jeśli nie sprawdzisz ciśnienia sprężania.
Jeszcze możesz sprawdzić na którym z cylindrów nie pracuje zdejmując kable ze świec. Najlepiej ściągaj po jednej "fajce" na zgaszonym silniku, najlepiej włóż w nią jakąś starą świece i połóż na jakiejś metalowej części silnika i odpal (ta procedura gwarantuje bezpieczeństwo osoby ściągającej fajki jak i elektryki samochodu).
Jak zdejmiesz przewód z niepracującego cylindra nie powinno być różnicy między założoną a zdjętą fajką. Wtedy będzie wiadomo czy kulawo chodzi przez źle ustawiony zapłon czy niepracujący cylinder.

Przy zmianie paska jeśli źle się ustawi kółko pośrednie to zapłon będzie przestawiony.

: 02 lis 2013, 23:52
autor: bartek18150
ja ściągam fajki na zapalonym, czasem przy zdejmowaniu i odpalaniu ciężko wyczuć na którym nie chodzi

: 02 lis 2013, 23:59
autor: Audi 80 Polska
Na zapalonym raz że może pokopać (szczególnie jeśli się ma kable z przebiciami). I ponoć jest niezdrowe dla elektroniki zapłonu, jeśli iskra nie może ujść do masy przez kabel zapłonowy to gdzieś musi się zapodziać, więc obciąża ona moduł.

: 03 lis 2013, 00:05
autor: bartek18150
aldi pisze:jeśli iskra nie może ujść do masy przez kabel zapłonowy to gdzieś musi się zapodziać, więc obciąża ona modu
Tak, ale nie przy rozdzielaczowym zapłonie
aldi pisze:Na zapalonym raz że może pokopać
To fakt, więc lepiej w rękawicach

: 03 lis 2013, 07:10
autor: Pieterb
Twingol, ja miałem podobnie jak mi pękł pasek rozrządu co prawda nie w audi no ale, okazało się że dwa zawory zostały pogięte i chydropopychacz został uszkodzony. Także jak pisze aldi, trzeba by sprawdzić ciśnienie.

: 06 lis 2013, 16:58
autor: Twingol
Tak brzmi silnik.

: 09 lis 2013, 15:13
autor: Jarewa
Przecież to kolizyjny innej opcji nie ma.

: 09 lis 2013, 15:53
autor: AUDI;*
Ja bym obstawiał głowice...

Kiedyś jak jeszcze miałem b3 w zime przestawił mi się rozrząd o dwa ząbki (wygłupy na śniegu ;) ) nie świadomy niczego tak jeździłem do wiosny a przez ten czas zanim doszedłem że to rozrząd to gorzej palił chodził jak twój a na wiosnę gdy zacząłem jeździć powyżej 3tyś obr :) śnieg się rozpuścił poczułem spadek mocy i głowica zaczęła dziwnie się odzywać...

: 10 lis 2013, 10:12
autor: Francis1982
Twingol,

Jak ustawiałeś rozrząd?

Na plastiki czy znaki fabryczne?

Ja zawsze jak robiłem zdejmowałem dolną osłonę paska i prowizorycznie przykręcałem koło pasowe. Nacięcie na kole ma się pokrywać z punktem wybitym na kole wałka pośredniego do aparatu oraz po drugiej stronie koła wałka rozrządu jest punkt, który ma się pokrywać z rantem głowicy po stronie alternatora.

Wówczas na nadlewie w obudowie sprzęgła znak na kole zamachowym ma się pokrywać z owym nadlewem. Jak jest znaczna różnica małe koło na wale korbowym ścięło klin.

Może to być efekt odpalania na zaciąg na I biegu. Albo ktoś hamulcem zdusił I-szy bieg

: 18 lis 2013, 11:23
autor: klife
Jak tam sprawy sie maja?

: 19 lis 2013, 08:12
autor: probe812
witam kolego i coś się wyjaśniło w twoim przypadku bo ja mam podobnie .
po wymianie rozrządu bo głowica padła do wczoraj chodziła dobrze
tylko ze silnik 1.8 jn mechaniczny wtrysk
.tak jak by łapał jakieś lewe powietrze z wydechu
i strzela z dolotu jak się doda gazu ?

: 20 lis 2013, 18:08
autor: Twingol
Rozrząd ustawiałem w ten sposób, że koło zamachowe ustawiałem na 0, zapłon w ten sposób by palec pokrywał się z nacięciem w aparacie zapłonowym, a wałek rozrządu na znak 0T. Sprawa myślę, że się wyjaśni w tym tygodniu. Pocieszające jest to, że auto jeździ, więc do mechanika doturla się o własnych siłach, ale mocy kompletnie nie ma, a silnik ciężko się zbiera od dołu.

: 21 lis 2013, 23:13
autor: Francis1982
No na takim ustawieniu na pewno nie będzie miał mocy bo kąt wyprzedzenia zapłonu wynosi ok. 0 stopni.

Możesz ustawić aparat tak by nacięcie wskazywało ok 3mm na lewo od środka palca.

Powinno pomóc.

: 21 lis 2013, 23:20
autor: Twingol
To palec powinien być ustawiony na nacięcie wtedy gdy na kole zamachowym jest kreska ?