Strona 1 z 2

[B4 ABT] Olej 10W50 lub 10W60 zamiast 10W40

: 03 lis 2013, 17:17
autor: XDaveX
Witam Forumowiczów mam takie pytanko . Czy do naszych B4 np. ABT taka jak moja można zmienić olej na bardziej gęsty (takie jak w temacie). Przebieg wynosi ponad 320 tysięcy . Czy to przyniesie jakiś rezultat i czy zmiana będzie odczuwalna ? Wiem że bańka 4l 10W60 kosztuje ponad 200 zł ale gdyby to coś dało :) dlatego pytam tych którzy wlewali olej klasy 10W50 lub 10W60 i czy coś odczuli na pracy i ochronie silnika .

: 03 lis 2013, 17:25
autor: bartek18150
W twoim przypadku nie ma sensu, olej 10w60 dobry jest do uturbionych silników.
Lepkość na przykładzie Castrola w 100stC:
10w40- 14,5 mg/cm3
10w60- 22,5 mg/cm3

10w60 płaciłem bodajże jakieś 160zł za 4L

: 03 lis 2013, 17:25
autor: XDaveX
A jak z 10W50 ? tak samo jak 10W60 nie będzie sensu ?

: 03 lis 2013, 17:31
autor: bartek18150
Jak chcesz dobrą ochronę to zalej https://www.google.com/search?client=ub ... 8&oe=utf-8

Nie ma sensu pakować 10w50 czy 60
już lepiej 5W lub 0W mniej gęstnieją w niskich temp.

: 03 lis 2013, 17:32
autor: Leo
ale co chcesz osiągnąć? 10w60 leję do 1.6 fiata i sobie radzi, ale pytanie co chcesz osiągnąć.
Ochrony silnika znacząco nie zwiększysz, jeśli o to pytasz.

: 03 lis 2013, 18:06
autor: XDaveX
Głównie chodzi mi o pracę silnika gdyż powiedziano mi że taki olej zapewnia lepszą chronę od 10W40 jednocześnie nieznacznie może wzrosnąć spalanie . Wycisza się po prostu :) I czy właśnie po wlaniu nie będzie gorzej czy po prostu bez zauważalnych zmian .

PS. Wolę nie ryzykować wlewania klas 5W lub 0W przy takim przebiegu bo to napewno zaszkodzi .

: 03 lis 2013, 18:56
autor: sagem
XDaveX pisze:PS. Wolę nie ryzykować wlewania klas 5W lub 0W przy takim przebiegu bo to napewno zaszkodzi .
Chyba żartujesz? Co się ma przebieg do tego jaki wlewa się olej :?:

Ja nigdy bym nie zalał do ABT 10w60 ani 50, a już prędzej wybrał bym 5w40. Choć i tak uważam że te oleje do tego silnika sa nie potrzebne, i w zupełności wystarczy dobry 10W40.

: 03 lis 2013, 19:06
autor: karolas123
Zmien uszczelniacze a nie szukaj gestego oleju :-P

: 03 lis 2013, 19:48
autor: Jarewa
XDaveX pisze:PS. Wolę nie ryzykować wlewania klas 5W lub 0W przy takim przebiegu bo to napewno zaszkodzi
Ja leję 5W przy przebiegu 500tyś nie widzę problemów od 4 lat.

: 03 lis 2013, 19:51
autor: Wertyn
karolas123 pisze:Zmien uszczelniacze a nie szukaj gestego oleju :-P
dokładnie, nie szukaj dziury w całym bo ''niby'' na gęstym oleju silnik powinien chodzić ciszej... ale czy to prawda??!!

gęsty olej leje się jak się auto się sprzedaje, a pali ono olej bo nie ma wtedy takich ubytków

: 03 lis 2013, 20:04
autor: XDaveX
No dobra a skąd mogę mieć pewność że przejście na syntetyk 5W40 z połówki 10W40 nie zaszkodzi dla silnika przy takim przebiegu ? Jeśli już to który olej jest lepszy ? 5W40 czy 5W50 bo już o 60 nie mówię ?

: 03 lis 2013, 20:47
autor: bartek18150
XDaveX pisze:Jeśli już to który olej jest lepszy
Nie ma tak.... Każdy ma swoje wady i zalety, poszukaj katalogów, ja mam książkowy CASTROLA
Jak chcesz dobry olej trzymający lepkość to zalej ten LIQUI MOLY, i przed wymianą kup z tej firmy środek do płukania silnika. Klientowi przepłukałem silnik 1,8T i szklanki ucichły raz na zawsze... Tylko stosuj się dokładnie do etykiety...

: 03 lis 2013, 21:24
autor: sagem
XDaveX pisze:No dobra a skąd mogę mieć pewność że przejście na syntetyk 5W40 z połówki 10W40 nie zaszkodzi dla silnika przy takim przebiegu ? Jeśli już to który olej jest lepszy ? 5W40 czy 5W50 bo już o 60 nie mówię ?
Nikt NIGDY nie da Ci takiej pewności, chyba że jakiś śmieszny mechanik.
Jeśli silnik masz dobry, i nie pobiera Ci oleju, spokojnie możesz zmienić na 5w40, a nie 50. Ja bym na Twoim miejscu kupił uszczelkę pod pokrywę zaworów i miskę oleju i przy okazji zmienił. Do tego przepłukał silnik płukanką np. LM lub Motula i zapomniał o całej sprawie zalewając silnik jakimś w miare dobrym 5W40, skoro tak się na niego uparłeś. Jednak moim zdaniem tutaj zupełnie wystarczy 10W40.
LM 10W60 jest bardzo dobry, ja na nim jeżdżę i sobie go chwalę. Dobrze trzyma temperaturę i ciśnienie oleju, nie robi się z niego "woda". Jednak uważam że do ABT to przerost formy nad treścią.
bartek18150 pisze:Nie ma tak.... Każdy ma swoje wady i zalety
Dokładnie :!: :!: :!:

: 03 lis 2013, 21:30
autor: bartek18150
Ja swojego civica w lecie zalewam LM z MOS2 a na zime 5w30 bo lżej pali na nim w mrozy <ok>

: 03 lis 2013, 22:23
autor: Rychu82
XDaveX, a co w ogóle się dzieje , bo narazie wychodzi że przeszkadza Ci przebieg :-P
jak bierze olej albo wycieka i nie chce Ci sięę tego naprawiać, to o bardziej gęsty olej niż 10W40, który nie przyspieszy znacznie zużycia silnika, będzie cieżko
15W40 nie jest olejem do silników audi, wiec tylko 10W40 może z dodatkami dla aut z przebiegiem , LM mos2, valvoline maxlife itp.