Strona 1 z 1

[B3 2.0 AAD] zamiana wtrysku mechanicznego na gaźnik pomocy

: 05 lis 2013, 16:03
autor: wojciech946
Witam

Chciałbym zmienić wtrysk mechaniczny na gaźnik tylko nie wiem jak się za to zabrać a mechanik za dużo mi policzył (ponad 1000) więc postanowiłem sam się pomęczyć i chciałbym poznać pare wskazówek tzn jakie części będe potrzebował czy coś będe musiał przerobić ręcznie. posiadam audi 80 b3 AAD.

: 05 lis 2013, 16:36
autor: oskars1434
Napewno będzie potrzebny kolektor dolotowy z gaźnikiem i filtrem powietrza, do tego napewno wiązki i aparat zapłonowy na podciśnienie to te części które kojarze napewno jest tego o wiele więcej ale to z grubszych części które są potrzebne

: 05 lis 2013, 17:08
autor: Audi 80 Polska
Aparat będzie potrzebny jak chcesz przerabiać zapłon ta taki z mechaniczną regulacją. Ale to też nie łatwe bo AAD ma aparat na większą dziurę a aparaty z mechaniczną regulacją kąta są na mniejszą.

Może zamiast wstawiać gaźnik wrzuć wtrysk z ABK. Choć jeśli masz zwykły gaz to nie jest dobry pomysł.


I popraw tytuł tematu.
_uwaga

: 05 lis 2013, 18:44
autor: wojciech946
tu niechodzi już nawet o gaz. gaz to mały dodatek ale moje auto jest po wypadkowe (czołowe zderzenie z drugim autem) i udało się nam go poskładać lecz niemoge go odpalic a paliwo do wtrysków nie dochodzi niby nieda się już go naprawić więc ostanowiłem wymienić na gaźnik (niby oszczędniej)

: 05 lis 2013, 18:57
autor: Pieterb
wojciech946, zostałeś poproszony o poprawne nazwanie tematu :!:

ogloszenia/zanim-cos-tu-napiszesz-przec ... t9608.html

: 05 lis 2013, 22:01
autor: bartek18150
a może poprostu włącznik udzeżeniowy <ok> Nie pamiętam czy tam jest :-P

: 06 lis 2013, 19:50
autor: wojciech946
ale z początku pare dni jeździła

: 13 lis 2013, 23:33
autor: mazak
Przerabiałem to w swojej B3 1.8s JN. Na gazie jako tako chodziła, a na PB nie chciała za żadne skarby. Teraz chodzi i na LPG i PB tez wyśmienicie. Spalanie gazu w trasie około 8/100km litrów do 9. miasto 10l/100km. Pewnego dnia znajomy powiedział żeby przerobić na gaźnik. Zacząłem więc szukać i czytać. Zbierałem elementy takie jak:
-Gaźnik kompletny keihin I z filtrem powietrza itd.
-kolektor dolotowy pod w/w gaźnik,
-poduszka gaźnika,
-głowica pod gaźnik ( za auta seryjnie z gaźnikiem, ponieważ w głowicy od wtrysku zostałyby dziury po wtryskach, a nie łatwo to zakleić aby nie było przelotów)
-zbiorniczek zwrotny paliwa,
-pompa paliwa mechaniczna do bloku lub elektryczna do 0.2 bara do gaźnika (osobiście polecam elek. lepiej się spisuje. )
-linka ssania,
-dłuższa linka gazu,

Gdy masz już te wszystkie elementy zaczyna się zabawa z montażem. Trzeba pamiętać że w gaźniku jest wtyczka na prawdopodobnie zawór podciśnienia bez którego się nie odpali. Ja podłączyłem tam prąd z pompy paliwa i śmiga cud, miód malina. Trochę było zachodu z tą przeróbką ale było warto. Polecam !
A i jeszcze jedno. Trochę kosztów się zwraca. Ja po przeróbce sprzedałem Głowicę, pompę paliwa i byłem jakieś 250 zł mniej stratny : ) W razie pytań pisz na priv to wszystko podpowiem jak będzie trzeba.

: 13 lis 2013, 23:43
autor: Audi 80 Polska
mazak pisze:-głowica pod gaźnik ( za auta seryjnie z gaźnikiem, ponieważ w głowicy od wtrysku zostałyby dziury po wtryskach, a nie łatwo to zakleić aby nie było przelotów)
Zrobić przekładkę z grubszej blachy (aby się nie gięła) zasłaniającą otwory i powinno być po problemie.

: 14 lis 2013, 16:28
autor: mazak
aldi pisze:
mazak pisze:-głowica pod gaźnik ( za auta seryjnie z gaźnikiem, ponieważ w głowicy od wtrysku zostałyby dziury po wtryskach, a nie łatwo to zakleić aby nie było przelotów)
Zrobić przekładkę z grubszej blachy (aby się nie gięła) zasłaniającą otwory i powinno być po problemie.

Tak. Oczywiście tak można zrobić tylko, że nie ma gwarancji na to że nie będzie przelotów. Najlepiej użyć jeszcze jakiegoś sylikonu lub kleju odpornego na wysokie temperatury. Ale moim zdaniem Szybsza opcja jest z głowicą. Koszt 100zł, a ile mniej zabawy.