Witam wszystkich, próbuje moje audi doprowadzić do porządku pod kątem WN (kable, świece, kopułka, palec nowe) i chciałbym też sprawdzić i ustawić zapłon. Doradźcie ustawić na lampe strb. czy na słuch i wyczucie? Jeżdżę na gazie ale i przepalam raz na jakiś czas na PB
Czytałem też że gaz lubi trochę inny zapłon tzn lekko wyprzedzony czy to prawda?
: 06 lis 2013, 22:24
autor: szaakaal
Do samodzielnej regulacji będzie Ci potrzebna lampa stroboskopowa no i podłączenie samochodu pod VAG.
: 06 lis 2013, 22:53
autor: siejkers
szaakaal pisze:Do samodzielnej regulacji będzie Ci potrzebna lampa stroboskopowa no i podłączenie samochodu pod VAG.
no lampa wiem ale po co podłączenie do VAG? Nie wiem czy u mnie w ogóle da się podłączyć pod wag bo to gaźnik? Niby jest urządzenie sterujące ECOTRONIK ale wątpię że by było wejście pod VAG? przynajmniej ja takiego nie widziałem a zdejmowałem już całą deske
: 07 lis 2013, 13:45
autor: szaakaal
A faktycznie, sorry kolego, rozpędziłem się... Ty masz złącze OBD1, które służy do diagnozy błyskowej (kodów błyskowych).
Co do pytania o przyspieszony zapłon to to prawda, LPG woli nieco szybszy zapłon ale przez to wzrośnie Ci jego spalanie.
: 07 lis 2013, 20:58
autor: siejkers
ok, A jeszcze jedno zapłon ustawiać na benzynie czy na gazie?
: 08 lis 2013, 07:12
autor: Pieterb
siejkers pisze: A jeszcze jedno zapłon ustawiać na benzynie czy na gazie?
to nie ma znaczenia
: 08 lis 2013, 18:16
autor: bartek18150
Jak ktoś jeździ na gazie to ustawiam na jakieś 10st lampą, czyli delikatnie wcześniej bo ori to 7 bodajże. Ale za to autko nieco żwawsze i wcale nie spala więcej, LPG lubi wysokie ciśnienie spalania.
: 08 lis 2013, 21:09
autor: siejkers
bartek18150 pisze:Jak ktoś jeździ na gazie to ustawiam na jakieś 10st lampą, czyli delikatnie wcześniej bo ori to 7 bodajże. Ale za to autko nieco żwawsze i wcale nie spala więcej, LPG lubi wysokie ciśnienie spalania.
ok też czytałem że gaz lubi wcześniejszy zapłon niż PB a w którym dokładnie miejscu jest to miejsce do "świecenia" lampom? wiem że na kole zamachowym ale czy dojście jest od dołu czy da rade od góry jakoś?? czy jest jakoś zamaskowana czymś (zaślepka?)
: 08 lis 2013, 21:43
autor: Audi 80 Polska
Jak nie masz dostępu do lampy z regulacją konta to właściwy kont jest zaznaczony kreską na kole zamachowym i ustawiasz na niego przy obrotach biegu jałowego. Jak koło nie było zmieniane to oznacza on fabryczną wartość wyprzedzenia zapłonu na wolnych obrotach.
Sprawdź czy masz sprawny podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu, po jego odłączeniu wartość kąta wyprzedzenia powinna z właściwej wskoczyć na 0.
Tutaj masz okienko w którym się ustawia z pokazanym punktem 0:
Jest przy aparacie zapłonowym (okienko jest na dzwonie skrzyni biegów przy samym silniku).
Odpowiednik punktu 0 masz też z przodu.
: 08 lis 2013, 21:52
autor: szaakaal
PieterB pisze:
siejkers pisze: A jeszcze jedno zapłon ustawiać na benzynie czy na gazie?
to nie ma znaczenia
no nie do konca sie z tym zgodze...
zapłon należy ustawić na paliwie na, którym na ogół jeździsz... więc jak jeździsz na LPG to zapłlon ustawiaj na LPG.
: 08 lis 2013, 22:10
autor: siejkers
Wydaje mi się że jak pod lampe to na benzynie i ustawić trochę wcześniejszy pod gaz ale jak na "ucho" to na gazie tak sądzę teraz...
: 09 lis 2013, 08:40
autor: Pieterb
szaakaal pisze:
PieterB napisał/a:
siejkers napisał/a:
A jeszcze jedno zapłon ustawiać na benzynie czy na gazie?
to nie ma znaczenia
no nie do konca sie z tym zgodze...
zapłon należy ustawić na paliwie na, którym na ogół jeździsz... więc jak jeździsz na LPG to zapłlon ustawiaj na LPG.
na ale dlaczego :?: bo na mój chłopski rozum to zapłon raczej się nie zmieni i nie ma nic do tego rodzaj paliwa na jakim go ustawisz. Przynajmniej ja do tej pory nie zwracałem na to specjalnej uwagi.
No chyba że jestem w błędzie.
: 09 lis 2013, 11:16
autor: Audi 80 Polska
Jak ustawia się na dany kąt to niema większej różnicy na jakim paliwie ważne aby silnik podczas tego trzymał równe obroty. Chyba że na słuch to można na paliwie na którym będzie się jeździć.
: 09 lis 2013, 14:12
autor: szaakaal
Ogólnie LPG sie dłużej spala od PB, więc jesli chce sie osiągnąc max ze spalania gazu a na nim sie jeździ to należy ustawiać na LPG.
: 09 lis 2013, 20:00
autor: Audi 80 Polska
Jeśli ustawi się na dany na benzynie kąt np. plus doda kilka stopni ekstra dla pracy na gazie to przecież nie zmieni się on przy przełączaniu benzyna-gaz-benzyna.
Tutaj zalecane wyprzedzenie zapłonu w przypadku użycia wariatora AC TAP: