[B4 2.0 ABT 90KM] Tyrkotanie podczas jazdy przy dodawaniu ga
: 07 lis 2013, 17:26
autor: slusar_audi_80
Witam potrzebuje pomocy od jakiegoś czasu mojej Audzi coś dolega.
Gdy przyspieszam slychac charakterystyczne "tyrkotanie" ale tylko przy dodaniu gazu , kiedy puszczam pedal lub jade na luziee wszystko jest ok , na postoju tez nie moge sie tego doslyszec. Cos jakby wkladanie czegoś w wentylator taki mi to przypomina dzwięk POMOCY!! <buu>
: 08 lis 2013, 09:32
autor: Hołowczyc20
Witamy w świecie ABT :mrgreen: one już tak mają szczególnie jak są zimne
: 08 lis 2013, 09:34
autor: schack
Ja bym celował w szklanki ;P
apropo mam komplet nowych do oddania za małą kasę
: 08 lis 2013, 14:10
autor: Audi 80 Polska
A ten dźwięk jest z silnika czy ze skrzyni biegów?
: 08 lis 2013, 18:06
autor: PuSzEk
zapłon?? :roll: nagraj ten dźwięk
ale raczej wątpie, że to szklanki :lol:
: 08 lis 2013, 21:54
autor: slusar_audi_80
powiem tak dzis zauwazyłem ze na zimnym silniku slychac bardziej ale po zagrzaniu nie znika i na zimnym slychac takze na postoju, czy ze skrzynii to niewiem zdaje mi sie jakby dochodzilo z pod maski bardziej, kurde moze i zapłon bo ostatnio tez cos mi sie dusi na benzynie jak przelaczy na gaz to juz jest ok i jak nabierze temp tez ok :roll:
[ Dodano: 2013-11-08, 21:59 ]
JEST TO COS TAKIEGO TYLKO JESZCZE GO TAK NIE SLYCHAC GDY SAMOCHOD STOI
: 09 lis 2013, 00:39
autor: schack
to na filmiku to panewki jak nic, nikt mi nie powie, że nie.
Miałem to samo u siebie tylko konkretniej waliło, jak rozebrałem silnik to nie było już za co się zabierać i szukałem nowego.
: 09 lis 2013, 18:21
autor: slusar_audi_80
Nagrałem dzis filmik ale nie moge go dodac wyskakuje jakis bład... na zimnym silniku bylo slychac na postoju po otwarciu maski , moim zdaniem ten tyrkot dochodzi z okolic filtra powietrza jak by pod nim z gaznika czy cos?? :roll: :-|
: 09 lis 2013, 20:03
autor: Audi 80 Polska
To może nieszczelny wydech, czasem jak wypali uszczelkę między kolektorem a głowicą to też może się objawiać dźwiękiem stukania.
: 29 lis 2013, 11:12
autor: slusar_audi_80
siemanko dowiedzialem sie od czego ten dzwiek dochodzi a wiec mam uszkodzoną samoregulacje zaworów i stuka na czwartym z nich... musze sie dowiedziec jakie beda koszta naprawy pozdrawiam:)
: 29 lis 2013, 14:22
autor: Audi 80 Polska
Jeden hydrauliczny popychacz kosztuje jakieś 18-20zł. Ale najlepiej wymieniać cały komplet. Jeśli masz niskie ciśnienie oleju albo syf w silniku to i nowe niedługo po wymianie mogą się zatkać.
Można jeszcze próbować ratować płukanką silnika + dobry olej.
: 29 lis 2013, 19:24
autor: paw1131
slusar_audi_80 pisze:siemanko dowiedzialem sie od czego ten dzwiek dochodzi a wiec mam uszkodzoną samoregulacje zaworów i stuka na czwartym z nich... musze sie dowiedziec jakie beda koszta naprawy pozdrawiam:)
W audi ABT znajdują się popychacze hydrauliczne, które automatyczne kasują wszelkie luzy zaworowe. Jeśli jeden z popychaczy zostanie uszkodzony, luz nie zostanie skasowany co będzie objawiało się właśnie takim stukiem. Zakładam, że panewki są całe :->
Podejdź do samochodu z osobą, która z mechaniką jest na "Ty", niech sprawdzi Tobie wszystkie popychacze hydrauliczne.
Na jakim jeździsz oleju?
: 30 lis 2013, 12:05
autor: slusar_audi_80
zwykły olej lotos mineralny nie zaden syntetyk czy cos... w weeken po 10 grudnia bedzie robione autko dam znac co sie urodziło pozdrawiam i dziekuje za podpowiedzi
: 25 lis 2015, 23:08
autor: lukasz_77
Witam wszystkich forumowiczów, miesiąc temu zakupiłem Audiczkę B4 2.0 ABT. Jak to po zakupie (swojego pierwszego samochodu ) staram się wymienić wszystko co potrzeba, by na 100% cieszyć się jazdą. Dodam, że samochód ma niecałe 110 tys przebiegu (nie jest kręcony, wiele dowodów na oryginalny przebieg). Przejdę do sedna sprawy, otóż słychać stuki, prawdopodobnie popychaczy zaworów, tylko na zimnym silniku, przez około sekundę-max dwie po uruchomieniu silnika (z reguły jak uruchamiam go po 10h od ostatniej jazdy). Ostatnio wymieniałem olej, myślałem, że po wymianie stuki przejdą. Myliłem się, do tej pory takie coś się dzieje, chociaż rzadziej niż przed wymianą oleju. Zalałem 5w40 castrol magnatec, nie kombinowałem, zalałem taki jaki był przedtem. Mechanik sprawdzał czy są luzy, nic zero, brak jakichkolwiek śladów uszkodzenia, poluzowania. Czy jest jakiś sposób na usunięcie tych stuków? Nie wiem czy mam się tym przejmować czy nie, podobno w większości 80-tek takie coś się dzieje. Pozdrawiam
: 26 lis 2015, 17:00
autor: Pieterb
lukasz_77 pisze: że samochód ma niecałe 110 tys przebiegu
wątpię ale niech ci będzie
jaki filtr masz założony :?: