Strona 1 z 1
[B3 1.8 PM 90KM] Temperatura szaleje - termostat,
: 11 lis 2013, 11:47
autor: caliber_mk
Witam. Szukajka nie dała mi odp w 100% więc pisze nowy temat.
Problem zaczął się z dnia na dzień, a mianowicie:
1. Brak nawiewu ciepłego powietrza
2. Temperatura szybko dużo ponad 90C nawet z wentylatorem
3. Górny wąż twardy i gorący, dolny pusty i zimny
4. Po kilkukrotnym zgaszeniu i odpaleniu auta (już po zagrzaniu), lub większej dziurze wszystko wraca do normy.
Pytanie czy to na pewno termostat czy któryś czujnik (tylko który), a może przewodów do czujnika?
Dzięki za wszystkie odp.
: 16 lis 2013, 14:57
autor: stars1992
Wyglada na rozwalony termostat i lepiej sie tak nie baw bo jeszcze wiekszej biedy narobisz
: 16 lis 2013, 15:52
autor: Pieterb
caliber_mk, też mi to wygląda na termostat.
: 19 lis 2013, 10:55
autor: jabko_nb
jest jeszcze opcja zapowietrzonego układu , można spróbować termostat wymienić ale zaczął bym od pożądanego odpowietrzenia,jeśli wyjdzie ci termostat posiadam takowy do sprzedania ori z aso jak bys był zainteresowany to pisz co do ceny sie dogadamy
: 19 lis 2013, 16:44
autor: romeo
oczywiscie ze termostat watpie by układ był az tak zapowietrzony
: 19 lis 2013, 21:19
autor: caliber_mk
Witam. Dzięki wszystkim za odpowiedzi, ale chciałbym uzupełnić wątek....
Termostat wymieniony, wlany nowiusi płyn chłodniczy, przy okazji olej i wszystko świetnie.... przez dwa dni!
Po dwóch dniach jakby nie dogrzewał się silnik, temp max 80-85, ale ogrzewanie ok.
Za to dzisiaj.... masakra.... Nagle w czasie jazdy temp duuużo ponad 90, brak ogrzewania.
Pod maska zero płynu w zbiorniczku, duuuzo dymu z rury wydechowej i mój nowy olej również tam.... Uszczelka pod głowicą?
: 20 lis 2013, 20:20
autor: stars1992
Na to wyglada niestety
: 21 lis 2013, 22:17
autor: ignac112
Jak auto się gotuje, a nie ma ogrzewania to nie jest to wina termostatu, przecież nagrzewnica nie jest powiązana z termostatem. Jak nie ma ciepłego nadmuchu to:
-zapowietrzony układ
-padła nagrzewnica
-klapy sterujące nawiewem
Jak węże puchną, to znak, że jest tam zbyt duże ciśnienie, czyli kompresja musi uciekać, dodatkowo wszystkie płyny znikają się, mieszają się i jest chaos. Czyli uszczelka.
: 22 lis 2013, 09:18
autor: rewers
trzeba planować głowice koszt niewielki u mnie 50 zł i uszczelka trochę pracy i będzie hulać jak dawniej