Strona 1 z 2
[2.0 16v] brak iskry
: 12 lis 2013, 16:56
autor: matti19
witam kolego mam problem ze swoja audica po przelozeniu elektryki i silnika z abk na ace. mam problem z iskra a wlasciwie z jej brakiem. moze ma ktos jakies pomysly co sie moglo stac????
tutaj moje obserwacje
-cewka sprawna(przekladana byla do auta kolegi z forum)
-palec kopulka w nienagannym stanie sucha itp
-mierzac czujnik halla napiecie miernikiem wachca sie od 0,02v do 0,43v(w zaleznosci od przekrecenia walem9sprawdzalem stary aparat z abk i wartosci byly takie same. wiec czujnik jest chyba ok))
-prad na cewce jest(na obydwu stykach
-nie ma iskry na glownym kablu od cewki
prosze o jakies rady jezeli ktos ma jakis pomysl
: 12 lis 2013, 17:07
autor: Audi 80 Polska
matti19 pisze:-mierzac czujnik halla napiecie miernikiem wachca sie od 0,02v do 0,43v(w zaleznosci od przekrecenia walem9sprawdzalem stary aparat z abk i wartosci byly takie same. wiec czujnik jest chyba ok))
Między którymi pinami halla masz takie napięcia?
Masz zasilanie na hallu 12v między 1 a 3 pinem?
ace
: 12 lis 2013, 17:41
autor: matti19
Tak miedzy zewnetrznymi stykami jest to 12v. A to napiecie co sie wacha jest miedzy srodkowym a minusem
: 12 lis 2013, 18:24
autor: Audi 80 Polska
To wygląda jakby hall nie działał. Zobacz jeszcze jak czy napięcie będzie zmieniać się między środkowym a plusem (zresztą to bez większej różnicy bo hall jak nie zwiera środkowego z masą to dostaje pullup +12V).
Zobacz czy pojawi się iskra jeśli do zdjętej kostki halla na środkowy pin podasz na ułamek sekundy masę.
ace
: 12 lis 2013, 19:12
autor: matti19
podac mase a iskra ma sie pojawic na glownym kablu od cewki? (tak bedzie najprosciej?) czy wykrecac wszystkie swiece podac plus na wtyczke i krecic rozrusznikiem?
: 12 lis 2013, 19:28
autor: Audi 80 Polska
matti19 pisze:podac mase a iskra ma sie pojawic na glownym kablu od cewki? (tak bedzie najprosciej?)
Tak jak piszesz.
matti19 pisze:czy wykrecac wszystkie swiece podac plus na wtyczke i krecic rozrusznikiem?
Nie rozumiem o co chodzi w tym miejscu więc tak nie rób albo wyjaśnij.
ace
: 13 lis 2013, 22:15
autor: matti19
no niestety zrobilem dokladnie tak jak kolego opisales ale iskra sie nie pojawila.
moze ten kabel jest przerwany miedzy czujnikiem halla a komputerem
: 14 lis 2013, 16:50
autor: Audi 80 Polska
A po włączeniu zapłonu włącza się pompa paliwa? Może komputer silnika nie dostaje gdzie zasilania.
ace
: 15 lis 2013, 18:01
autor: matti19
Tak pompa za kazdym razem sie wlacza na kompie jest napiecie. Masz jakis pomysl co dalej robic?
: 15 lis 2013, 19:17
autor: Audi 80 Polska
Może kabel od halla masz uszkodzony. Sprawdź na odłącznej wtyczce czujnika halla między środkowym a masą jakie masz napięcie.
: 15 lis 2013, 19:31
autor: bartek18150
a tam nie było osobnego stera do cewki?
: 15 lis 2013, 19:57
autor: Audi 80 Polska
bartek18150 pisze:a tam nie było osobnego stera do cewki?
Spojrzałem w schematy 6A jak orz ACE i impulsy sterujące wzmacniaczem iskry (czy tym modułem obok cewki) idą z komputera benzyny.
Kolega wyżej wspominał że przekładał cewkę, chyba występowała tam cewka w komplecie z tym wzmacniaczem.
Ciekawe czy pompa paliwa staruje przy próbie odpalanie albo przy podawaniu masy na środkowy pin halla..?
: 18 lis 2013, 12:40
autor: krzysiek.ruski
aldi pisze:
Kolega wyżej wspominał że przekładał cewkę, chyba występowała tam cewka w komplecie z tym wzmacniaczem.
w mojej B3 6A moduł jest osobno, a sama cewka nie jest "nowoczesnym trafo" tylko zwykłym bidonem z przykręcanymi kablami
ace
: 18 lis 2013, 21:26
autor: matti19
Tak cewka jest z modulem. Na odpietej wtyczce miedzy zewnetrznymi stykani jest 12v miedzy srodkowym a masa jest 0.01. Zastanawia mnie czy ten czujnik ma dawac takie male napiecie jakie jest u was
: 19 lis 2013, 09:19
autor: Audi 80 Polska
matti19 pisze:Na odpietej wtyczce
Wtyczce halla? Jeśli na odpięcej niema plus na środkowym to coś jest nietak, czyli masz uszkodzony kabel od tego pinu albo uszkodzony sterownik albo jeszcze czegoś mu brakuje.
Zobacz czy jak środkowy dasz do plusa czy coś się stanie.
krzysiek.ruski pisze:aldi pisze:
Kolega wyżej wspominał że przekładał cewkę, chyba występowała tam cewka w komplecie z tym wzmacniaczem.
w mojej B3 6A moduł jest osobno, a sama cewka nie jest "nowoczesnym trafo" tylko zwykłym bidonem z przykręcanymi kablami
Ale pewnie masz ten moduł obok cewki.