Witam potrzebuję znać oporność na wtyczce od czujnika temperatury wody tą dla Ecotronika co idzie, w króćcu na dole dwu wtykowy czujnik (nie ten przy kolektorze) Jak byktóś kto ma 1.6 PP B3 i mógł by odpiąć tą wtyczkę i zmierzyć oporność na tych dwóch stykach to był bym wdzięczny :mrgreen:
: 15 lis 2013, 19:10
autor: Audi 80 Polska
On ma takie same parametry jak na kolektorze. Właściwie praktycznie każdy czujnik temperatury bosha ma taką charakterystykę:
: 15 lis 2013, 19:29
autor: siejkers
ok ale mi chodziło o oporność we wtyczce od czujnika czyli nie na czujniku tylko na wtyczce. Po prostu podejrzewam że może być jakieś zwarcie na tych przewodach od czujnika do kompa
[ Dodano: 2013-11-15, 19:30 ]
ale teżdokładnie sobie zmierz oporność czujnika przy okazji
: 15 lis 2013, 19:49
autor: Audi 80 Polska
Raczej oporności nie zmierzysz bo jeden to masa na drugim masz napięcie puszczone przez rezystor Więc taki pomiar niema sensu.
Odczyt czujnika można więc zbadać (na podłączonej wtyczce i włączonym zapłonie) sprawdzając napięcie na kablu z którego odczytywana jest temperatura. Gdy jest wypięty miernik powinien pokazać około 5V. Gdy wpięty jest czujnik on swoim oporem zmniejsza napięcie przed opornikiem w sterowniku a z napięcia odczytywane jest wskazanie temperatury.
Jeszcze możesz sprawdzić czy jest przejście z wtyczki czujnika na wtyk sterownika.
Co do twojego problemu z obrotami to sprawdź jeszcze czy nie ssie ci lewego powietrza przez wąż odciągania oparów benzyny podłączony do kolektora. Może zawór zamykający drogę do filtra węglowego jest nieszczelny.
: 15 lis 2013, 19:58
autor: siejkers
ok dzięki teraz wiem jak to zmierzyć, tylko jak zmierzyć czy jest dobre połączenie między ecu a czujnikiem? tzn wiem ale wtyczka kompa jest w kabinie a czujnik pod maską. przedłużyć kable od miernika?
Zwariuje chyba, dziś odczepiłem wtyczkę od czujnika temperatury wody co idzie do komputera i próbowałem odpalić z odłączoną wtyczką na ciepłym motorze ale nie chciał odpalić kręciłem chyba z 8 secund ale nic. Podłączyłem znów wtyczkę i odpalił i zero falowań równo trzymał z 5min elegancko na wolnych cały czas i ok a po ok 6min znów lekkie falowania 900-1100 już nie wiem o co chodzi. Podłączyłem drugi komp i to samo...
kręcenie z odłączoną wtyczką temperatury pomaga mu na pare dobrych minut i zachowuje się ok
: 15 lis 2013, 20:07
autor: Audi 80 Polska
Tak musiałbyś sobie przedłużyć kablem od czujnika do kabiny i wtedy mierzyć. A to falowanie masz tylko na benzynie jak dobrze pamiętam?
: 15 lis 2013, 20:12
autor: siejkers
tak tylko na pb na gazie minimalne prawie nie wyczuwalne
[ Dodano: 2013-11-15, 20:20 ]
dlatego chciałby sprawdzić to połączenie czujnika tego bo coś może tam nie grać. Co prawda sprawdzałem czujnik i miał chyba dobrą oporność ale może warto go zmienić? jak myślisz?
[ Dodano: 2013-11-15, 20:22 ]
aldi pisze:
Co do twojego problemu z obrotami to sprawdź jeszcze czy nie ssie ci lewego powietrza przez wąż odciągania oparów benzyny podłączony do kolektora. Może zawór zamykający drogę do filtra węglowego jest nieszczelny.
A powiedz mi jak to sprawdzić?
[ Dodano: 2013-11-15, 20:53 ]
aldi pisze:Co do twojego problemu z obrotami to sprawdź jeszcze czy nie ssie ci lewego powietrza przez wąż odciągania oparów benzyny podłączony do kolektora. Może zawór zamykający drogę do filtra węglowego jest nieszczelny.
Jak to sprawdzić? można zdjąć ten wąż i zatkać wejście od kolektora?