Strona 1 z 3

[B3 1.8] Zamiana silnika 1.8 na 2.0

: 16 lis 2013, 21:55
autor: spun
Witam.
Tydzień temu zatarł mi się silnik, dokładniej panewka na wale, stąd też temat o tym.
Potrzebuję nowy silnik, ale dowiedziałem się że 2.0 na elektronicznym wtrysku, podejdzie bez przeróbek do mojego, bo podobno nie ma wtryskiwaczy bezpośrednio do cylindrów, a na kolektorze ssącym, przez co wystarczy tylko wsadzić mój stary kolektor z gaziorem i śmiga wszystko.
Stąd też pytanie i prośba.
Mogli byście mi dać zdjęcia głowic bez kolektorów z silników 2.0 abk, abt, aad, 3a, albo po prostu powiedzieć w który mam celować żeby wszystko grało.
Szukałem i na forum i na google, ale tam do głowic abk, aad są te same zdjęcia..

: 16 lis 2013, 23:33
autor: Audi 80 Polska
spun pisze:Potrzebuję nowy silnik, ale dowiedziałem się że 2.0 na elektronicznym wtrysku, podejdzie bez przeróbek do mojego, bo podobno nie ma wtryskiwaczy bezpośrednio do cylindrów,
Ale pewnie chodzi o 2.0 ABT (90KM) bo 2.0 ABK (115KM) ma elektroniczny wtrysk i wtryskiwacze podobnie jak w mechanicznym wtrysku mają otwory w głowicy.

Druga sprawa to łapy mogą nie pasować. Sam nigdy nie sprawdzałem a z tego co ludzi pisali na forum to niektórym pasowały a niektórym nie. W B3 silniki 4 cylindrowe leżą na sankach a w B4 na podłużnicach.

Trzecia sprawa to silnika dwulitrowe (przynajmniej te w B3) mają otwór na większy aparat więc musiałbyś wytoczyć przejściówkę na ten z silnika 1.8. Chyba że zostawisz oryginalny bez przeróbek ale ten niema mechanicznej regulacji konta wyprzedzenia zapłonu bo tam zapłon reguluje sterownik silnika). Tutaj jak sobie poradził inny użytkownik, https://audi80.pl/b3-18sf-i-20-abk-u ... t53821.htm
Nawet wrzucił gaźnik do głowicy z wcięciami na wtryski, chyba że wsadził sam duł a ABK.

I popraw tytuł tematu
_uwaga

: 17 lis 2013, 08:09
autor: Pieterb
aldi pisze:Ale pewnie chodzi o 2.0 ABT (90KM) bo 2.0 ABT (115KM) ma elektroniczny wtrysk i wtryskiwacze podobnie jak w mechanicznym wtrysku mają otwory w głowicy.
aldi, pomyłek nastąpił ABK ma 115 :-P

: 17 lis 2013, 11:58
autor: Audi 80 Polska
No racja.

: 17 lis 2013, 17:01
autor: spun
Druga sprawa to łapy mogą nie pasować. Sam nigdy nie sprawdzałem a z tego co ludzi pisali na forum to niektórym pasowały a niektórym nie. W B3 silniki 4 cylindrowe leżą na sankach a w B4 na podłużnicach.
Łapy na 90proc. będą pasować, a nawet gdyby, to to małe piwo.
Trzecia sprawa to silnika dwulitrowe (przynajmniej te w B3) mają otwór na większy aparat więc musiałbyś wytoczyć przejściówkę na ten z silnika 1.8. Chyba że zostawisz oryginalny bez przeróbek ale ten niema mechanicznej regulacji konta wyprzedzenia zapłonu bo tam zapłon reguluje sterownik silnika). Tutaj jak sobie poradził inny użytkownik
Pewnie zrobię tak jak kolega z linku. Toczenie to nie problem.
spun napisał/a:
Potrzebuję nowy silnik, ale dowiedziałem się że 2.0 na elektronicznym wtrysku, podejdzie bez przeróbek do mojego, bo podobno nie ma wtryskiwaczy bezpośrednio do cylindrów,
Ale pewnie chodzi o 2.0 ABT (90KM) bo 2.0 ABK (115KM) ma elektroniczny wtrysk i wtryskiwacze podobnie jak w mechanicznym wtrysku mają otwory w głowicy.
Co do tego to pewien pan mechanik powiedział mi właśnie to, że ten elektroniczny wtrysk nie ma tych wyżłobień nad kanałami ssącymi w głowicy, tylko właśnie na kolektorze i wystarczy wyrzucić ten z wtryskiwaczami i wsadzić mój z karburatorem.

Co do tego ssącego to mam dwa pomysły, tylko nie wiem czy wypalą..
Pierwsza opcja to zrobienie kolektora ssącego, tak by pasował na te wyżłobienia z wtryskiwaczy, pod mój gaźnik, albo hardcorowo pod gaźniki z moto :mrgreen:

Druga opcja to kupienie jakiegoś 2.0, nie patrząc na wtryski i dokupienie głowicy po regeneracj, żeby mój oryginalny kolektor podszedł bez problemu, lub też moją głowicę zregenerować. Wtedy mam większą pewność że bezawaryjnie pojeżdżę. Z tym, że nie wiem jak z komorami spalania.. Czy tłoki nie zaj*bią.

Co o tym myślicie?

: 17 lis 2013, 17:07
autor: Pieterb
spun, kolega aldi, prosił o poprawienie tematu
zapoznaj się z tym ogloszenia/zanim-cos-tu-napiszesz-przec ... t9608.html

: 17 lis 2013, 18:11
autor: Audi 80 Polska
spun pisze:
spun napisał/a:
Potrzebuję nowy silnik, ale dowiedziałem się że 2.0 na elektronicznym wtrysku, podejdzie bez przeróbek do mojego, bo podobno nie ma wtryskiwaczy bezpośrednio do cylindrów,
Ale pewnie chodzi o 2.0 ABT (90KM) bo 2.0 ABK (115KM) ma elektroniczny wtrysk i wtryskiwacze podobnie jak w mechanicznym wtrysku mają otwory w głowicy.
Co do tego to pewien pan mechanik powiedział mi właśnie to, że ten elektroniczny wtrysk nie ma tych wyżłobień nad kanałami ssącymi w głowicy, tylko właśnie na kolektorze i wystarczy wyrzucić ten z wtryskiwaczami i wsadzić mój z karburatorem.
Ma te wyżłobienie, chyba że chodziło mu o wersje 90KM na monowtrysku która ma kolektor podobny do gaźnikowego.

Nawet mając głowicę z tymi gniazdami można sobie z tym poradzić robiąc metalową podkładkę między kolektor a głowicę zasłaniającą te otwory.

: 17 lis 2013, 20:08
autor: spun
Czyli wychodzi na to, że nie będę musiał zmieniać głowicy. Nawet nie będę musiał robić całego kolektora, wystarczy ta podkładka zasłaniająca te wyżłobienia :-D
Z tego wszystkiego wychodzi tylko, że jedynym poważniejszym problemem jest to mechaniczne sterowanie wyprzedzeniem zapłonu,ale i to jest do ogarnięcia.

Narazie tyle z problemów. Jak się coś napatoczy to będziemy dalej pytać ;)
Co do nazwy tematu to będę wiedział na przyszłość ;)

EDIT:

Panowie kupiłem silnik 3A :D
Jest z nim sporo kłopotów.. Niby wchodzi bez przerabiania, ale trzeba przerobić aparat zapłonowy, zrobić jakąś pompkę paliwa, bo wałek w tym silniku nie ma wykorbienia, jakieś dziury zaślepić nie wiadomego pochodzenia, i ten kolektor dolotowy.. Ogólnie kupa.

[ Dodano: 2013-11-25, 15:10 ]
Natrafiłem na pewien problem.
Po kupnie silnika 2.0 3A i powolnym montowaniu wszystkiego z powrotem, doszedłem do układu paliwowego. Problemem jest pompa paliwa. W starym silniku JV była pompa mechaniczna na bloku silnika napędzana wałkiem. W silniku 3A wałek ten w miejscu mocowania pompy nie ma wykorbienia, przez co ta pompa mech. nic by nie dała.

Moje pytanie jest takie, czy jak kupię pompę elektryczną będę potrzebował jakiś przekaźnik, czujnik położenia przepustnicy, potencjometr? Wydaje mi się że tak, ale słyszałem że trzeba by jeszcze komputer do sterowania tą pompą..
Wg. mnie wystarczyło by ten przekaźnik podłączyć pod obrotomierz, żeby cały czas nie dawał max paliwa, jednak gdy chcę zostawić gaźnik, to on powinien dawkować paliwo, czyli pompa by mogła cały czas kręcić.. Nie wiem jak to ugryźć..
Czekam na Wasze opinie..

: 30 lis 2013, 12:27
autor: Audi 80 Polska
Możesz kupić elektryczną pompkę paliwa do gaźnika dającą max 0,3bara ciśnienia. Jak dasz zwykłą elektryczną od wtrysku to akumulator ciśnienia od gaźnika powinien spokojnie upuszczać ciśnienie powrotem do zbiornika.

Co do podłączenie to możesz zrobić aby chodziło cały czas po zapłonie. Albo kupić dodatkowy przełącznik od gazu i podłączyć go tylko do pompki aby załączał ją gdy silnik zacznie pracować. Możesz też wsadzić sterownik od mechanicznego wtrysku i podłączyć mu zasilanie po zapłonie i podłączyć do jakiegoś przekaźnika od pompki paliwa.

Bym wcześniej odpowiedział ale po dopisaniu nowej zwartości do swojego postu niema żadnego powiadomienia (patrz link w moim podpisie).
Ale miałem otwarty temat w innej grupie zakładek i tak zobaczyłem przypadkowo.

: 30 lis 2013, 23:21
autor: spun
Dobra już sobie wałek pośredni z starego silnika napawałem i przełożyłem do 2.0. Teraz szukam opcjonalnie jakiegoś gaźnika. Jak na razie wszystko hula w środę odpalam :D

: 01 gru 2013, 21:20
autor: Francis1982
Poza tymi kwestiami jest jeszcze problem samej pracy silnika.

Jak już radzę dać słupek ABT bo w ABK masz za duże sprężanie i tam potrzebna jest obsługa czujnika spalania stukowego odpowiedzialnego za opóźnianie zapłonu gdy dochodzi do niebezpiecznych dla silnika sytuacji.

Dokładnie nie pamiętam ale na forum był temat kiedyś, że ktoś włożył ABK i chciał go wysterować innym wtryskiem paliwa niż Digifant. Ze spalaniem stukowym będziesz walczył i raczej przegrasz. A spalanie stukowe rozsypuje silnik :-(

A ABK jest bardzo wrażliwy jeżeli chodzi o układ korbowo-tłokowy.

: 01 gru 2013, 21:48
autor: Audi 80 Polska
Był już produkowany w audi 80 silnik o stopniu sprezania 10:1 bez czujników spalania stukowego. Był to NE w B3, producent zalecał paliwo 98 oktanowe. Miałem taki i nie było problemu ze spaleniem stukowym na polskim 95 + przyspieszonym zapłonu pod lpg. Dopiero na ruskiej benzynie grzechotalo przy przyspieszania z niższych obrotów.

: 02 gru 2013, 16:12
autor: Francis1982
aldi, Jednak dobrze pamiętałem:

https://audi80.pl/abt-abk-spalanie-s ... t70201.htm

Zapewne w NE się sprawdzało ale znając życie autor spróbuje sięgnąć po ABK. Sam tego nie doświadczyłem ale ww link raczej wyczerpuje temat walki z spalaniem stukowym...

Jak wkładać ABK to tylko z wiązką, sterownikiem i czujnikami...takie moje skromne zdanie

: 04 gru 2013, 16:07
autor: spun
Tylko problem w tym że nie mam ABK tylko 3A ;)

: 05 gru 2013, 17:18
autor: Audi 80 Polska
3A ma praktycznie ten sam stopień sprężania co ABK (10,5:1-ABK; 10,4:1-3A) oraz kontrole spalania stukowego w oryginale.