Strona 1 z 1
[b4 ABT]- ucieka płyn chłodniczy
: 11 paź 2007, 14:21
autor: maciek12
Witam wszystkich Audimaniaków. Mam taki proble., gdyż płyn chłodniczy ucieka mi i to nie wiem, gdzie. leciała mi para z wydechu,, wymieniłem uszczelke i nic. wszystkie węże całe, końcówki przy głowicach też. Moja mała chodzi na taksówce i denerwuje mnie to dolewanie co dwa kursy. ostatnio przeszedłem na wodę, bo nie wyrabiałem z tym płynem. PROSZĘ o pomoc. POZDRAWIAM :mrgreen:
: 11 paź 2007, 14:54
autor: WOJTEK26
A jaką uszczelke wymieniłeś. sprawdź dokładnie okolice chłodnicy i ten króciec z tyłu bloku bardzo często pęka i tam sie leje.
: 11 paź 2007, 14:57
autor: msr123
Sprawdź czy nie jest mokro tam gdzie jest wył. termiczny wentylatora - patrząc na przód auta, po lewej stronie na samym dole chłodnicy. Oraz krócicec wchodzący do bloku silnika (są tam 2 czujniki). Jak nie to zobacz, czy nie masz mokego dywaniku na miejscu pasażea lub kierowcy - nagrzewnica może cieknąć.
: 11 paź 2007, 15:29
autor: Danek
Szkoda, że zalałeś wodą, bo śladów po wodzie to praktycznie nie ma. Gdybyś miał petrygo to od razu byłoby widać gdzie przecieka, chyba, że cieknie między kolektorami, tam jest taka gumowa uszczelka kanału na kolektor ssący i tam ni cholery nic nie zobaczysz. Posprawdzaj broki w bloku, lubią puszczać. I tak jak pisał Wojtek26 dokładnie obejrzyj króćce przy głowicy, one bardzo często lubią pękać i powolutku, acz systematycznie sączy się z nich płyn. Jak masz gazunek to sprawdź wejście i wyjście wody do reduktora. W niektórych reduktorach te plastikowe końcówki są miękkie i się deformują i też lubi sobie tędy pocieknąć.
wycieki płynu chłodzącego...
: 11 paź 2007, 22:43
autor: Omen
Stawiam na króciec/trójnik z tworzywa sztucznego przykręcony do bloku od strony grodzi przedniej....
viewtopic.php?t=5765&highlight=kr%F3ciec
Polski Klub Audi 80 :: Zobacz temat - [80 B4 1.9 TDI] Króciec końcowy
viewtopic.php?t=8318&highlight=kr%F3ciec
Polski Klub Audi 80 :: Zobacz temat - [B4 ABT] Króciec układu chłodzenia
Pozdr. Adam
: 12 paź 2007, 09:37
autor: maciek12
króćce mam całe, Wymieniłem uszczelke pod głowicą, bo mi para jechała z wydechu, a poza tym silnik był obrzygany olejem, chłodnica cała, pod dywanikiem kierowcy troche, ale to troszeczke mokro, więc możę nie jest to przyczyna tego dużego wycieku. Co do tej uszczelki kolektora ssącego to zastanawiałem się tym (sprawdzę jeszcze). A możecie mi wytłumaczyć, co to są broki, bo jeszcze nie spotkałem się z czymś takim (jestem troche zielony w nazwach profesjonalnych). Może ktoś posiada fotke tych broków, jak tak, to bym poprosił o fatyge. :lol: Z góry dziękuje
: 12 paź 2007, 09:50
autor: marcinz
ja tez szukalem wycieku chyba z pare dni.co patrze to sucho a plynu ubywa.przez przypadek zajrzalem na goracym pracujacym silniku i okazalo sie ze opaska puszcza ale tylko jak cisnienie bylo.paskudnica jedna.
: 12 paź 2007, 10:28
autor: Danek
Brok to zaślepka w bloku (jest ich kilka) teoretycznie zabezpieczająca blok przed rozsadzeniem w razie zamarznięcia płynu. To są takie stalowe "kapsle" średnicy 2 cm wciśnięte w ścianki bloku w newralgicznych miejscach. Jeden z nich masz pod pokrywą paska rozrządu, mniej więcej w połowie wysokości, drugi po prawej stronie bloku w okolicy wejścia filtra oleju, i chyba trzeci po przeciwnej stronie.