Strona 1 z 2
[b4 2.0] Problem z ABK a dokladnie z obrotami
: 20 lis 2013, 21:36
autor: modyahmed
Cześć. Podejrzewam ze post taki już był ale jest tego tyle ze nie umie sie doszukac, takze prosze o wyrozumialosc i jak najbardziej o pomoc. do rzeczy
w mojej 80tce 2.0 abk na benzynie mam za male obroty w granicach 400, nie specjalnie faluja tylko za niskie czy cieply czy zimny ( takze brak ssania ) czasem zdazy sie zgasnac. na gazie jak zimny to niskie obroty ale niegasnie i po zagrzaniu na gazie jest wszystko ok ale na benzynie niestety ciagle niskie. czujnik temp. niebieski wymieniony 2 razy dla pewnosci. na komputerze pojawil sie blad 00513 prosze o pomoc i z gory dziekuje
: 20 lis 2013, 21:47
autor: Damian80b4LDZ
Może coś Ci to pomoże że u mnie problem z odpalaniem (musiałem dodać na ciepłym gazu) i z przysiadaniem obrotów po lekkim dodaniu gazu był silniczek krokowy
: 20 lis 2013, 21:59
autor: modyahmed
No problemu z odpalaniem juz nie mam, byl ale po wymianie akumulatora znikl. pali dobrze. chcialem silniczek krokowy przelozyc od znajomego do sprawdzenia bo takze ma abk ale okazalo sie ze ma inna wtyczke, szeroką a ja mam waska
: 20 lis 2013, 22:31
autor: Damian80b4LDZ
to Ty masz chyba po 93r a on przed
: 21 lis 2013, 08:19
autor: modyahmed
To fakt ja mam 94r a on 92r jakies rady od czego zaczac ? Wiadomo nikt niechce robic kosztow niepotrzebnych
: 21 lis 2013, 10:17
autor: Audi 80 Polska
modyahmed pisze:na komputerze pojawil sie blad 00513
Pewnie silnik nie był odpalony przy sprawdzaniu?
Najlepiej by było zacząć od sprawdzenia szczelności dolotu później sprawdzenie i przemycia zaworu stabilizacji biegu jałowego, jeśli to nie pomoże trzeba by podejrzeć jaki jest odczyt z czujnika temperatury płynu, przepływomierza oraz czujnika położenia przepustnicy.
: 21 lis 2013, 18:09
autor: modyahmed
to fakt ze silnik byl nie odpalony a po odpaleniu tego bledu nie bylo
. czyli po naszemu zaczac od przemycia silniczka krokowego? odczyt temp. plynu chlodniczego? ( nowy czujnik moze nie byc rozwiazaniem? bo byl wymieniany na dwa razy)
: 21 lis 2013, 19:58
autor: Audi 80 Polska
Jak czujnik zmieniałeś to jest szansa że jest dobry. Wyczyszczenie z głową silniczka na pewno nie zaszkodzi.
: 21 lis 2013, 21:36
autor: modyahmed
jak uda mi sie cos posprawdzac to dam napewno znac co i jak... ale pewnie bez kupna jakis czesci si nie obejdzie :]
: 21 lis 2013, 21:59
autor: Audi 80 Polska
Się zobaczy, jeśli to np. wina przepływomierza to można go uzdatniać, tak samo nieszczelność dolotu można tanio naprawić, mycie silniczka krokowego też nic nie kosztuje.
Gaz masz sekwencyjny czy zwykły?
: 21 lis 2013, 22:14
autor: ignac112
Ciekawe czy obrotomierz nie oszukuje. Ostatnio u kumpla szukaliśmy przyczyny wysokich obrotów -1400 czy tam 1600 rpm, a na vagu okazało się że jest ok 900rpm
)
: 21 lis 2013, 22:22
autor: alus
No własnie dobre pytanie, jakie obroty są na VAGu? bo 400obr/min, to granica zgaśnięcia
: 21 lis 2013, 23:22
autor: Damian80b4LDZ
Aldi a jak szybko uzdatnic przeplywke? Bo jak byłem u magika to powiedział że przepkywka jest ok,ale 5 dni później z powodu wsadzenia nowego krokowca gazu miałem strzał i boję sie o przeplywke
: 22 lis 2013, 01:43
autor: Audi 80 Polska
Uzdatnianie czyli pozbycie się zacinek klapy, odpowiednia regulacja naciągu sprężyny czy ustawienie potencjometru aby suwak potencjometru chodził po niewytartych miejscach.
https://audi80.pl/audi-80-b4-abk-nie ... htm#153318
: 27 lis 2013, 22:18
autor: modyahmed
witam ponownie. nic nie udalo mi sie jeszcze sprawdzic niestety. obrotomierz napewno nie glupieje bo slychac ze obroty za niskie tak jakby chcial zgasnac pozatym na gazie sa normalne w granicach 900. gaz mam zwykly niestety nie sekwencja... czy ktos wie czy krokowiec i czujnik ustawienia przepustnicy bedzie pasowac od t4 2.0 aac?
[ Dodano: 2013-11-27, 22:31 ]
dodam ze teraz przy tych temp. to pierwszy odpal jest tragedia musze strasznie dlugo krecic to pewnie przez ten brak ssania
[ Dodano: 2013-11-27, 22:31 ]
dodam ze teraz przy tych temp. to pierwszy odpal jest tragedia musze strasznie dlugo krecic to pewnie przez ten brak ssania