Strona 1 z 1

[B4 ABT 91r] Pomiar i prawidłowe wartości ciśnienia oleju

: 27 lis 2013, 23:12
autor: j.grud
Witam

W jaki sposób powinno się przeprowadzać pomiar ciśnienia oleju i jakie są jego prawidłowe wartości dla zimnego i dla rozgrzanego silnika? Dziś sprawdzałem ciśnienie u mechanika na zimnym silniku i manometr wskazał 5 bar. Czy to jest prawidłowa wartość?

: 27 lis 2013, 23:24
autor: Leo
na zimnym to nawet zajechany silnik pokaże okolice 5 barów.
Ciśnienie mierzy się na silniku rozgrzanym, temp. wody 90 stopni.
Powinien mieć w granicach 2 bar na wolnych, wartość poniżej 1. bara to powód do niepokoju, wartość poniżej 4 bar ciśnienia przy obrotach 2000 rpm i wyższych to powód do niepokoju również.

: 27 lis 2013, 23:36
autor: mały80
jeśli się nie mylę to ściąga się przewody ze świec wykręcasz jedną świece na której chcesz sprawdzić i w jej miejsce dociskasz manometr druga osoba przekręca zapłon wciska gaz chyba do końca i przekręca na ok 3,4 sek zapłon i jest pomiar

: 27 lis 2013, 23:41
autor: Leo
mały, mylisz, kolega pyta nie o ciśnienie sprężania tylko o ciśnienie oleju.

: 28 lis 2013, 00:01
autor: j.grud
Leo pisze:na zimnym to nawet zajechany silnik pokaże okolice 5 barów.
Ciśnienie mierzy się na silniku rozgrzanym, temp. wody 90 stopni.
Powinien mieć w granicach 2 bar na wolnych, wartość poniżej 1. bara to powód do niepokoju, wartość poniżej 4 bar ciśnienia przy obrotach 2000 rpm i wyższych to powód do niepokoju również.
Tak też podejrzewałem, że na rozgrzanym. A czy ma znaczenie, w który otwór po czujniku wkręca się manometr czy to nie gra roli?

: 28 lis 2013, 00:10
autor: mały80
oj przepraszam oczka już nie takie

: 28 lis 2013, 07:09
autor: Leo
j.grud pisze:
Leo pisze:na zimnym to nawet zajechany silnik pokaże okolice 5 barów.
Ciśnienie mierzy się na silniku rozgrzanym, temp. wody 90 stopni.
Powinien mieć w granicach 2 bar na wolnych, wartość poniżej 1. bara to powód do niepokoju, wartość poniżej 4 bar ciśnienia przy obrotach 2000 rpm i wyższych to powód do niepokoju również.
Tak też podejrzewałem, że na rozgrzanym. A czy ma znaczenie, w który otwór po czujniku wkręca się manometr czy to nie gra roli?
nie powinno to mieć znaczenia, ciśnienie oleju w magistrali jest jedno.

: 28 lis 2013, 10:07
autor: STROKE
Napiszę Ci poglądowo moje parametry: na zimnym 5 barów na rozgrzanym i wolnych obrotach przy temperaturze oleju ok 90 stopni 2,5 bara Przy dodawaniu gazu juz przy 1500 obrotów 5 barów olej Fuchs race pro S 5W40 Cisniene oleju zalezne jest oczywiscie równiez od oleju na jakim jest mierzone.