Strona 1 z 1

[B4 ABT] Rozrząd, falujący i zdzierany pasek

: 01 gru 2013, 22:03
autor: majkel1987
Witam
Wymieniłem ostatnio termostat, jeszcze nie miałem okazji sprawdzić go dokładnie po wymianie bo jeżdzę dziennie ok 5 min i tyle, ale czuć że autko szybciej się nagrzewa. Jak zdjąłem osłonę od paska rozrządu zauważyłem że strasznie go zdziera. Pasek faluje na włączonym silniku na kole. Napinacz jest ok moim zdaniem, pasek jest po jego zewnętrznej stronie. Domyślam się że muszę zmienić koło na wale korbowym. W tym momencie jest zdarte ok 1/3 paska od zew strony tylko na krótkim odcinku.
Moje pytanie to, czy wytrzyma jeszcze ten pasek do soboty?? Podejrzewam, że zdzierało go od początku zaraz po ostatniej wymianie ok 30000km temu, więc proces jest powolny. Czasem pasek jest w odpowiednim miejscu na kole, a czasem na krawędzi i cały czas faluje.
Da rade ten pasek i czy dobrze zrobię jak zmienię koło na wale a napinacz zostawię??

: 01 gru 2013, 23:27
autor: kr1s56
nikt Ci nie da gwarancji ze wytrzyma do soboty ;) bo moze sie zerwać jutro albo za rok.

Jesli pasek nie siedzi dobrze na kole i do tego faluje to jakiś element rozrządu musi byc krzywy.
W moim ng tez tak było i po zmianie rolki napinacza, pompy wody i paska jest idelanie wiec u ciebie tez bym to obstawiał (wiadomo wszystko napewno u mnie nie było winne)


Co do koła na wale to ja najpierw bym go ściągnął i elegancko wyczyścił czop wału i osadzenie zebatki bo moze ktos podczas wymiany rozrządu w syfie robił i zebatka źle siadła tak przynajmniej było u kolegi bo mu to naprawiałem ;)

pozdro

: 02 gru 2013, 12:05
autor: majkel1987
Ja na razie wykluczę pompę wody bo jest na osobnym pasku. No nic, muszę jeździć do soboty. Jakoś do roboty muszę się dostać.

Co do krzywej, syfu, zębatki to raczej nie. To już drugi pasek tak się ma. zaraz po kupnie kopcił na biało strasznie, wymienił mi dobry mechanik, znajomy, i tak samo się dzieje, tzn zdziera, bo już nie kopci. Syfu raczej nie było. Kupię pasek i kółko. Dużo na forum jest o tym i każdy stawia na to, ale podczas wymiany trzeba wszystko obejrzeć.

: 02 gru 2013, 12:11
autor: Tomeczek20
Ja też przy wymianie rozrządu miałem maniane z paskiem jednak wymiana rolki z plastikowej na metalową, oraz zakup oryginalnej szpilki która montowana jest przez rolkę w blok uspokoiły sytuację. Powodzenia życzę i cierpliwości.

: 08 gru 2013, 01:25
autor: majkel1987
Jakoś dała radę moja audiczka :)
Śruba napinacza była prosta, za to, ten otwór w który wchodzi ta śruba, na nowym napinaczu był źle dobrany. Nawet po jego przykręceniu łożysko ruszało się na śrubie. To mogło powodować falowanie. Nie wymieniałem śruby tylko dałem podkładkę większą od niej i docisneliśmy całość do ścianki śruby więc siedzi sztywno. Leciutko pasek faluje (minimalnie) ale nie schodzi z koła. Cały czas jest na środku. Zobaczymy po paru tysiącach km jak będzie.

[ Dodano: 2013-12-08, 01:26 ]
Jak coś będzie nie tak zrobię jak kolega Tomeczek20 :)

: 08 gru 2013, 01:30
autor: LUPO
ABT jest bez kolizyjny tak więc jak się zerwie to bałaganu nie narobi

: 08 gru 2013, 20:56
autor: majkel1987
Jak to??

: 09 gru 2013, 19:14
autor: Krys1994
Wszystkie silniki w Audi 8 zaworowe czy to 1.6 czy 2.0 są bezkolizyjne ponieważ mają wgłębienie w głowicy w którym są zawory i nawet podczas zerwania paska rozrządu tłoki nie spotkają się z zaworami. ;-)

: 10 sty 2014, 14:21
autor: Twingol
ABK też jest 8 zaworowy, a jest kolizyjny, o czym się przekonałem na własnej skórze ;-)

: 10 sty 2014, 14:31
autor: Prestige
Krys1994 pisze:Wszystkie silniki w Audi 8 zaworowe czy to 1.6 czy 2.0 są bezkolizyjne ponieważ mają wgłębienie w głowicy w którym są zawory i nawet podczas zerwania paska rozrządu tłoki nie spotkają się z zaworami. ;-)
ABK jest kolizyjny, ma inne tłoki niż ABT.

: 10 sty 2014, 15:30
autor: Jarewa
Bo wszystkie prócz ABT są kolizyjne o dezel nie wspomnę. Nie wiem tylko jak to było w B3 ale pewnie jakiś jeden się znajdzie.