Strona 1 z 1
					
				[B4 1.9 TDI 1Z] Jak zwiekszyć cisnienie doładowania?
				: 13 paź 2007, 09:06
				autor: Solskier
				Można użyć coś w stylu zaworu MBC aby zwiekszyć cisnienie doładowania, czy jak wykonam taką operacje zawór n75 nie bedzie mnie odłanczał bo stwierdzi przeładowanie turbo?
			 
			
					
				
				: 13 paź 2007, 09:13
				autor: WOJTEK26
				N-75 reguluje cisnienie ale nim steruje komputer. Na standardowym czipie nie wiele mozna poprawić, jedynie inne wtryski i podnieść cisnienie wtrysku na pompie i to juz troche poprawia.Jak bedziesz kombinował cisnieniem doładowania to komp bedzie łapał notlaufa inici z jazdy. Jeżeli chcesz podnieść moc zainwestuj w nowego czipa
			 
			
					
				
				: 13 paź 2007, 09:18
				autor: Solskier
				WOJTEK26, moja audiczka jest z 93r, mam boschowska przepływke z tego co dowiadywałem sie to czpi daje max 15kuców wiecej ponoć strach robić bo komp wybuchnie, coś wiesz moze na ten temat? W jaki sposób podnieść cisnienie na pompie?? PS. Jesli chodzi o TD to sporo wiem ale TDIka to już nic prawie nie wiem, dlatego dość glupie pytanie gdzie wpina sie wskaźnik doładowania? Można wpiąć go w krócicec który wystaje z kolektora w miejscu gdzie w zwykłym TD idzie podcisnienie do LDA? Czy to bedzie działać? Czy jest inne miejsce do wpinania sie? 

 
			 
			
					
				
				: 13 paź 2007, 13:56
				autor: radi88
				To jaka moc uda Ci sie uzyskac zalezy od kondycji samego motoru, wtryskow, turbiny. Pierwszy raz slysze, ze komp moze wybuchnac, najlepiej jest zmienic wtryski na wydajniejsze i dostroic wszystko dobrym programem i moc napewno wzrosnie o wiecej niz 15KM. warunek jest jeden musisz miec silnik w seri tzn, wszystko dziala jak nalezy, w przeciwnym wypadku polecam doprowadzenie silnika do seri i wtedy zabawe ze zwiekszaniem mocy. Mam takie samo auto jak Twoje 94r modelowo 93r i na hamowni okazalo sie, ze mam w seri 103KM i nic nie bylo robione. Oczywiscie hamownia z wydrukiem.
			 
			
					
				
				: 13 paź 2007, 14:48
				autor: Solskier
				radi88, silnik jest w idealnym stanie, wszystko działa jak należy, jednak zadziwiające jest dla mnie przyspieszenie do 100 mierząd stoperem  

 ma jakieś 16-17s czy to nie za dużo?? wydaje mi sie ze powinno to lepiej chodzić. Jesli tak to co sprawdzić co moze go mulić??
 
			 
			
					
				
				: 13 paź 2007, 14:50
				autor: radi88
				moje auto mierzone na pasie startowym G-techem moc 103KM przyspiesza jak w opisie mojego profilu jest to wartosc usredniona z 3 kolejnych przejazdów. Sam sobie odpowiedz na to pytanie, stoperem musisz wziac 1-2 sec tolerancji.
			 
			
					
				
				: 13 paź 2007, 15:03
				autor: Solskier
				Czyli teoretycznie jest wszystko OK. Bo z tego co sie doczytałem seria ma jakieś 14.5s, nic w tygodniu jade zrobić program zobacze ile to da zależy mi na tym zeby jechało od samego dołu :evil: a tak na marginesie poszukuje sportowych sprezyn mogą byc używane i amorów musza byc nówki do avanta???
			 
			
					
				
				: 13 paź 2007, 21:08
				autor: minon1
				Z przepływką Boscha nic kolego nie zrobisz  
 
 
Nawet zmiana wtrysków nie pomoże,a ciśnienia w pompie nie podniesiesz.
Jedyne co to Chip, który w przeliczeniu za konika mechanicznego "wychodzi jak za zboże".
 
			
					
				
				: 14 paź 2007, 14:28
				autor: Solskier
				minon1, W wrocławiu jest ktoś kto robi chipa na tego kompa, daje to jakieś 15PS i około 40nm cena bez hamowania 300zł z hamowaniem 500zł, ale klijent stwierził że nie ma sensu tego hamować bo wynik jest znany już  z góry, ponoć w tym kompie można tylko o tyle podniesc moc, bo jak wyjdzie sie za mapy to są pózniej problemy, komp fiksuje.
			 
			
					
				
				: 17 paź 2007, 06:33
				autor: wenon
				w tych silniczkach z 93 mozna wycisnac nawet 140 kucy pod warunkiem ze silnik tak jak muwił kolega wyzej jest sprawny technicznie tzw serii. ale z taka moca w naszych kondonach jest mały roblem sa zasłabe korbowody i długo mozna nie pojezdzic(wszystko jest uzaleznione od stylu jazdy) bezpieczna moc jaka mozna wycisnac z tego silnika jest 110KM wtedy nic sie nie dzieje ale musza byc spełnione warunki sprawne turbo, wtryski i pompa a jak wiadomo pompa do 94 roku była z nastawnikiem potencjiometrycznym i tu jest pies pogrzebany bo te nastawniki z biegiem lat siadaja przy chipie bardzo dobrym rozwiazaniem było by wymienienie nastawnika na indukcyjny z nowszego modelu tego po 93roku ewentualnie nawet mozna zainwestowac we wtryski od AFNa i smiało 110 do 115KM
mozna osiagnac bez zadnych obaw o silnik.
imformacjie z pewnego źrodła od wspułpracownika Masters'a w warszawie 
u mastersa koszt chipa z hamownia to wydatek rzedu 1500zł
natomiast bez hamowni da rade zrobic to za 1000zl 
sam sie przymierzam do tych 110KM ale z drugiej strony kupic wtryski i pompe urzywana tylko po to zeby wymienic nastawnik to robi sie juz koszt ponad 3000zł
wiec w moim założeniu jest plan troszeczke inny
zakup silnika od a4 (gdzie mamy juz turbine ze zmienna geometria) z komputerem i całym okablowaniem i wsadzenie tego do b4 wiadomo koszt takiego zakupu to około 5-6 tys zł w niemczech z gwarancjia na silnik. do tego robimy chipa na 140KM i mamy super bryczke stary silnik sprzedajemy i koszty w pewnej granicy sie zwracaja
ale to dopiero w planach narazie zbieram kase a znajac zycie to ptotrwa jeszcze z rok wiec do tego czasu pewnie stwierdze ze nie ma sensu i sprzedam 80 iu kupie A6 C4 2.5TDI quatro 180KM z 97roku z koncówki serii.
pozdrawiam mam nadzieje ze komus podsunołem ciekawy pomysł.
			 
			
					
				b4 1z 1.1 bara
				: 10 wrz 2015, 23:31
				autor: pukacinio
				Potrzebuje pomocy. Mam b4 1z i próbuje zwiększyć cisnienie doladowania i 1.1 bara to maks, od łączyłem sterowanie i zaciaglem sztange westgate na maksa ze zawor jest zamkniety wiec powimmo dmuchac maksa co t2 moze a u mnie 1.1 i nie wiem co zrobić żeby osiagnac 1.4-1.5 bara. Wiem ze sterownik obsługuje do 1bara ale sterowanie odpięte wiec westgate nie upuszcza. Co robie zle o czym nie wiem? 
Zakładam że trzeba zrobić program bo pomimo ze wtryski sa 216 to dawka jest taka jak i na 195 pomimo tego ze auto strasznie kopci? Czy zwiększając dawke popychając nastawnik pompy dawka sie zwiekszy i turbo popchnie wieksze ciśnienie czy tylko program to może zrobic? Nie piszcie mi teraz o mbc bo sterowanie jak pisalem mam odpięte (tylko do spróbowania zwiększenia ciśnienia, tak wiem czym to grozi).
			 
			
					
				
				: 11 wrz 2015, 06:34
				autor: Krzysiek 84
				Zwiększając dawkę paliwa , nie zwiększy CI się doładowanie.
Wskaźnik doładowania musisz zamontować sobie, a potem pobawić się MBC.
			 
			
					
				
				: 11 wrz 2015, 10:56
				autor: pukacinio
				No mam wskaźnik 1.1 bara mam ! Jeśli mam turbo zaciągniete na maksa i odpięty wężyk od sterowania to mbc mi nic nie da
Dobra juz wiem, ustawilem dawke 2mg i cisnienie wzrosło  <ok> Co myslicie o hybrydzie pod ten silnik z 4bitowym bochem?