Strona 1 z 2

[C4 ACE] Gaśnie jak zimny

: 08 gru 2013, 22:20
autor: Fatman94
Witam
Razem z kolegą zrobiliśmy mały remont tego silnika tj:uszczelka pod głowicą(regeneracja głowicy) ,uszczelniacze ,kable WN NGK,świece,rozrząd itp. przed remontem samochód chodził dość dobrze (lekko falowały obroty) teraz po złożeniu wszystkiego silnik gaśnie jak jest zimny (choć ostatnio odpalił i chodził ale nie równo) jak jest ciepły to chodzi dość dobrze ,podłączałem inne czujniki temperatury nic to nie dało, dziwne też jest to że jak ustawiałem rozrząd na znaki i miałem ustawiony wał korbowy na 0 w okienku w skrzyni to jak chciałem ustawić koło wałka rozrządu na znak to się nie dało(trzeba byłoby użyć siły żeby je na znak ustawić) wiec zostawiłem jeden ząbek przed kreską na obudowie przekręciłem wałem parę razy nic się nie zablokowało, odpaliłem przytrzymałem na obrotach jak sie zagrzał to zacząłem ustawiać zapłon podłączyłem lampę stroboskopową i patrzyłem w okienko o dziwo kreska która tam była skakała tak że nieraz było widać 0 a raz kreskę. dodam że żeby auto w ogóle jakoś pracowało to aparat zapłonowy musi być przekręcony do oporu(już wiecej nie mogę chyba że wykręcę śrubke co trzyma aparat). Pomyślałem że trzeba by ustawić rozrząd od nowa i dać kółko rozrządu tak jak się należy wiec tak zrobiłem ustaiłem na 0 i kółko idealnie na znak, odpaliłem i odrazu musiałem zgasić bo po odpaleniu zaczął chodzić jak diesel takie stukanie . wiec z powrotem dałem jak było wczesniej czyli ząbek przed znakiem na obudowie. Teraz pytania : Czy kreska ta na kole zamachowym dlatego mi skacze bo aparat już jest do bani?Czy zostawić tak ustawiony rozrzad jak jest? Po co jest ten wałek pośredni w ACE (ten co w np:1,8 napędza aparat)? Jakie jeszcze inne przyczyny mogą być gaśniecia jak jest zimny?? Prosze o pomoc bo już nie wiem co mam czynić:(

: 08 gru 2013, 22:29
autor: ziemor
A łańcuch rozrządu który spina dwa wałki jest dobrze ustawiany ???
Jak jest 0 w okienku to wałek ma być tak jak fabryka nakazała czyli dokładnie na kresce

: 08 gru 2013, 22:33
autor: Fatman94
jak rozbierałem głowice to nie ściągałem łańcucha z wałków porostu wyciągnełem 2 wałki na raz z łancuchem założonym na zębatki i ich nie ruszałem.

: 08 gru 2013, 23:38
autor: ziemor
Wałek pośredni napędza pompę oleju i na niem nie mam żadnych znaków - silnik 6A czyli bliźniak ACE

Ustaw rozrząd idealnie i potem zapłon na kreskę l - czyli 6 stopni przez 0
Masz czujnik na kablu wysokiego napięcia ??? ma być na 4 cylindrze ale nie jestem pewny do końca

: 09 gru 2013, 00:18
autor: Harry71
Wedlug tego co napisales masz przestawiony aparat zaplonowy wzgledem rozrzadu ustaw rozrzad na znaki i palec w aparacie zaplonowym i bedzie ok

: 09 gru 2013, 00:21
autor: Fatman94
mam czujnik na 4 cylindrze tzn na 4 kablu zaplonowym. ustawilem idealnie na znaki to mi zacząl stukac dziwnie dopiero jak zabek do tylu przewstawie to chodzi w miare ok ale i tak gasnie jak zimny

: 09 gru 2013, 12:16
autor: ziemor
To co Harry71 pisze - rozrząd idealnie na znaki
Wciąż mnie nurtuje Twój łańcuch - może sprawdź go na wszelki wypadek co ???
W aparacie jest takie wycięcie według którego zgrubnie ustawia się palec - zrób według tego wycięcia
Lampa srtoboskopowa jest ok ??? może ona coś przekłamuje
W linku poniżej w pierwszym poście masz ustawianie zapłonu
https://audi80.pl/b3-20-16v-6a-ustaw ... t20713.htm

: 09 gru 2013, 22:30
autor: Fatman94
dzisaj rozrbralem i faktycznie ktos przedemna zle zalozyl walki pomylil sie o 1 zab poprawilem to. ustawilem rozrzad idealnie na znaki, odpalilem to jak zimny to przjynajmniej nie gasl ani stukal lecz co sie okazalo jak sie nagrzal i probowalem ustawic zaplon to jak ustawiam na 6 stopni to auto jak cieple ledwo co chodzi a co dopiero na zimnym moze byc to wina aparatu zaplonowego?? bo dalej jak ustawiam zaplon to mi kreska tak skacze ze nieraz widac 0 a nieraz kreske.

: 10 gru 2013, 07:00
autor: ziemor
hmmm
Raczej aparatu to nie jest wina

Może daj gazu tak do 2000 obr i zciągaj po kolei fajki ze świec to zobaczysz czy pali na wszystkie gary

Potem "krokoweic" do czyszczenia - to jest ta "gruszka" nad aparatem zapłonowym - t o jest taka "przepustnica regulowana prądem" ona dopuszcza powietrza by jałowe obroty ustalić - ta "gruszka" często jest tak brudna że jej mechanizm ciężko chodzi !!!

Potem poczytaj to
https://audi80.pl/80-b3-20-3a-regula ... htm#314922
Może mieszanka jest do bani - ktoś rozregulował rozdzielacz paliwa - długi klucz inbusowy jest potrzebny do tej regulacji

Potem poczytaj to cale
https://audi80.pl/b3-20-6a-obroty-py ... 395,15.htm

PS
a mam instynkt - łańcuch hi hi

: 10 gru 2013, 11:42
autor: Fatman94
zawór od wolnych czyszczony i dziala, bede musial sprawdzic czy pali na wszystkie i mieszanke.

[ Dodano: 2013-12-10, 21:19 ]
Auto zrobione (źle były podłączone podcisnienia) ale jest problem typu że jak sonda jest podłączona to trzyma wysokie obroty rzędu 1500/min jak ją odłącze spadają ,jak podłącze spowrotem to rosną ale jak odłącze reg, cisnienia paliwa to też schodzą w dół wiec albo cos nie tak z sondą albo z regulatorem . Regulator jak mierzyłem oporność to miał około 20Ohm lecz jak na wolnych podpiełem sie pod sondę to pokazywała 0,10V więc tak jakby za uboga i to za dużo .

: 11 gru 2013, 06:34
autor: ziemor
Krańcówka od niskich obrotów jak masz puszczony gaz jest zadziałana ???
Ustaw skład mieszanki przy wyłączonym nastawniku różnicowym ciśnienia (to czarne z prawej strony rozdzilacza)
By z grubsza skład ustawić to kręć tak śrubą by znaleźć moment zmiany napięcia na sądzie lambda z niskiego na wysokie - jak to znajdziesz to masz wstępnie ustawiony rozdzielacz
Robisz to na jałowych obrotach
Uważaj bo obrót o pół obrotu śrubą daje bardzo duże zmiany - najlepiej zapamiętaj pozycję z której zaczynasz kręcić !
https://audi80.pl/80-b3-20-3a-regula ... htm#314922
Potem podłącz regulator i napisz co się dzieje

: 11 gru 2013, 11:06
autor: Audi 80 Polska
Kręcić śruba składu mieszanki na rozdzielaczu trzeba ostrożnie bo jak się będzie klucz wciskać w dół to jednocześnie wciskane będzie ramię wiec z takiej regulacji gowno co będzie.

: 11 gru 2013, 11:19
autor: Fatman94
tylko ze jak chce tam wsadzic imbusa 3 tak jak to robilem w innym aucie to w tym wkladam klucz niby wskakuje w swoje miejsce ale chcac krecic to tak jakby przeskakuje u was jest imbus czy torx?? chcialem nastawic mieszanke juz wczesniej ale wlasnie nie moge cos mi tam przeszkadza albo srubka od regulacji jest uszkodzona.

: 11 gru 2013, 11:50
autor: Audi 80 Polska
Już nie pamiętam jaki to był rozmiar imbusa. Czasem problem z jego pokreceniem może powodować zabrudzenie łza śruby. Można próbować zruszyć brud czymś ostrym i przedmuchac spreżonym powietrzem.

: 20 gru 2013, 11:11
autor: ziemor
Co tam dalej z motorem ???
Może jeszcze sprawdź czy odmy nie masz zapchanej - znajomy miał zapchaną a ja jak w moją zaglądłem to niezły syf był w środku