Strona 1 z 2
[80B4 ABK ] Nie chce zapalić
: 13 paź 2007, 23:01
autor: wilu8
No i w koncu i mnie dopadły kłopoty
Autem normalnie jeżdziłem całe dzisiejsze popołudnie, postawiłem na podwurku po dwóch godzinach wsiadam kręce rozrusznikiem i nic kręci nie odpala , po kilku krotnym trzaskaniu drzwiami i trzasnieciu tylną klapą silnik zaskoczył oraz zadziałała pompa paliwa która wcześniej nie chodziła .
Po kilku próbach odpalania i kilku minutach zgasiłem silnik , odczekałem kilka minut i znowu spróbowałem niestety dalej to samo.
Po konsultacji z gazownikiem przełonczyłem na sam gaz i próbowałem odpalić niestety bez skutku , sprawdziłem iskre i widze że jest niebieska .
Cóż to sie mogło porobić ?
: 14 paź 2007, 09:15
autor: andlon
Spróbuj uruchomić samochód od razu na gazie w trybie awaryjnym - należy przy wyłączonym zapłonie nacisnąć przycisk na centralce i trzymając go włączyć zapłon. Po wykryciu obrotów silnika sterownik załącza elektrozawory i silnik uruchamia się na gazie.
Jeżeli się uruchomi to znaczy, że elektryka ok i duże prawdopodobieństwo że siadła pompa paliwa.
: 14 paź 2007, 09:40
autor: czarekj
Cewka albo przekaźnik nr 30.
: 14 paź 2007, 11:06
autor: wilu8
Czy jak by co to przekaznik i cewke moge podmienic z ABT ? dla sprawdzenia
[ Dodano: 2007-10-14, 11:45 ]
przekażnika 30 nie znalazlem w ABT a iskra jest :cry:
: 14 paź 2007, 12:46
autor: IC69
wilu8, 30-tke znajdziesz odkręcając półkę pod kierownicą. Tak przynajmniej jest w ABK.
: 14 paź 2007, 13:42
autor: wilu8
spoko już znalazłem tylko co z tego jak w ABT nie ma jej i nie mam co podnienic do sprawdzenia
: 14 paź 2007, 14:29
autor: msr123
Ten przekaźnik działa tylko na zwarciu styków zwiernych (np. 1 czy 2 par)?
Jeśli tak, to spróbuj je zewrzeć ręcznie (pierw obczaj dobrze przekaźnik, może są tam oznaczenia-cyferki). Jak zapali to wiadomo co jest zepsute.
Uwaga na zwarcie + i - zasilania cewki przekaźnika!
: 14 paź 2007, 15:11
autor: czarekj
wilu8 pisze:spoko już znalazłem tylko co z tego jak w ABT nie ma jej i nie mam co podnienic do sprawdzenia
Zdejmij obudowę tego przekaźnika i sprawdź luty, czy nie ma czarnych nadpaleń na cynie. Jeżeli sa to przelutuj ponownie wyprowadzenia. Jeżeli to nie pomoże to podmień kostkę stacyjki, bo tez lubi sie psuć.
: 14 paź 2007, 18:41
autor: wilu8
przekaznik w srodku jest idealny zadnych nadpaleń nie ma, styk czyścutki
: 14 paź 2007, 18:55
autor: WOJTEK26
U mnie rano też pojawił sie problem dopiero za drugim razem zaskakuje, pompa paliwa pracuje czujnik temp silnika sprawny, rano miał 3,5kOhma. I b rak mi pomysłów sprawdze jeszcze czy wtryskiwacz rozruchowy podaje paliwo.
: 14 paź 2007, 22:11
autor: wilu8
Jak by się miało uszkodzenie czujnika połozenia wału korbowego do mojego problemu? Jak wtedy zachowuje się ECU ?
: 15 paź 2007, 07:39
autor: czarekj
W ABK nie ma czujnika położenia wału w dosłownym tego znaczeniu. Podobną rolę spełnia czujnik Halla, który generuje impulsy zapłonowe. Gdyby był niesprawny to by iskry nie było a piszesz, że jest niebieska - to prawidłowo. Może już pompa paliwa kończy swój żywot i nie za każdym razem zaczyna się kręcić?
: 15 paź 2007, 16:14
autor: wilu8
no właśnie dziwi mnie tylko czemu nie chce zapalic na gazie za kilka minut wszystko sie wyjaśni
[ Dodano: 2007-10-15, 18:59 ]
silnik jednak zapalił na gazie za krótko trzymałem przełoncznik i nie przełanczał sie ,teraz poszukiwania pradu przy pompie i jak bedzie wymiana pompy
: 16 paź 2007, 12:46
autor: WOJTEK26
Powodzenia willu mam nadzieje ze tylko wtyczka nie stykała
: 16 paź 2007, 17:51
autor: wilu8
no niestety wtyczka jest ok napiecie tez jest na kostce , teraz jest problem z wyjęciem pompu ona siedzi w środku baku jak ją z tamtąd wydostać ?