Strona 1 z 1

[B3 1.8 JN 90KM] Nie pracuje prawidłowo (lub wcale) na benzy

: 20 gru 2013, 13:48
autor: Nickczemny
Niestety swoją przygodę z Audi rozpoczynam w dziale technicznym, więc witam serdecznie wszystkich. Temat piszę na szybko, więc przywitam się w odpowiednim dziale później.

Jakiś czas temu dostałem od brata Audi z silniczkiem JN, zasilane LPG. Od początku samochód pracuje tylko na gazie. Co do samej pracy poza falowaniem obrotów nie mam zastrzeżeń, przyspiesza dobrze, mało pali. Ale szkoda katować parownik jazdą na samym LPG, tym bardziej, że idą mrozy. Styczności z K-Jetronic nigdy nie miałem, więc brak wiedzy mi wybaczcie. Nadrobię wieczorem. Poprzedni właściciel twierdzi (od niego brat kupił samochód), że Audi nie widziało benzyny około rok czasu.. Do ostatniej chwili rzekomo pracowała dobrze na benzynie. Pierwsza myśl - pompka paliwa pod podłogą. Nie było jej w ogóle słychać, prąd dochodzi jedynie przy kręceniu silnikiem. Pompę zmieniłem na używaną, słychać ją (przy kręceniu), ale auto wciąż nie zapala na benzynie. Można odpalić na LPG i przełączyć na benzynę, przez sekundę pracuje normalnie i wchodzi odpowiednio na obroty, niestety po chwili zaczyna mocno się dusić.. Aczkolwiek będzie pracować, jeśli przytrzymamy wciśnięty gaz, inaczej zgaśnie. Po wciśnięciu do oporu wejdzie kłopotliwie na jakieś 2500 - 2800 RPM. Pierwsze oględziny to odłączona kostka od rozdzielacza paliwa, jeśli dobrze się zorientowałem .. Oraz nieszczelność w dolocie, oba przedstawione na zdjęciach
Obrazek

Obrazek

Pierwsze zdjęcie przedstawia odłączony rozdzielacz jeśli się nie mylę, w rogu odłączona dwu-pinowa kostka, drugie to rurka idąca od filtra powietrza do kolektora, zaznaczone miejsce nieszczelności. Postaram się ją dziś usunąć.

Teraz pytanie do ludzi ogarniętych w temacie, czy odłączony powyższy kabel oraz nieszczelność w dolocie mogą być przyczyną problemu z rozruchem i pracą na PB? Gdzie szukać tego dwu-pinowego kabla? Nigdzie go nie widzę. Oraz czy owa nieszczelność może mieć wpływ na falujące obroty na LPG?

Z góry dziękuję za odpowiedzi i przepraszam za długi, nieprzemyślany post. W miarę możliwości go ogarnę na wieczór i poczytam o tym wtrysku.
Pozdrawiam.

: 20 gru 2013, 15:45
autor: Pieterb
Nickczemny pisze:Teraz pytanie do ludzi ogarniętych w temacie, czy odłączony powyższy kabel oraz nieszczelność w dolocie mogą być przyczyną problemu z rozruchem i pracą na PB?
z tego co mi się zdaje ta kostka to nastawnik ciśnienia i bez tego raczej nie będzie motor pracował bo on reguluje skład mieszanki. A ta nieszczelność nie ma wpływu na pracę silnika. Ale poszukaj nieszczelności w gumie łączącej rozdzielacz z przepustnicą bo tam nieszczelność to już będzie miała wpływ.
No i trzeba sprawdzić w jakim stanie jest klapka przepływki i czy jest poprawnie ustawiona.
Nickczemny pisze: Gdzie szukać tego dwu-pinowego kabla?
tego kabla nie rozpoznaję jakbyś mógł to zapodaj lepsze foto.


Polecam ściągniecie sobie książki "reguluję i naprawiam" jest tam wsio o JN'ie.

: 20 gru 2013, 15:48
autor: Audi 80 Polska
Na pierwszym zdjęciu to jest różnicowy regulator ciśnienia paliwa. Jeśli jest odłączony to nie będziesz miał ssania i regulacji mieszanki na podstawie sygnałów z sondy lambda. Przy dobrze wyregulowanym składzie mieszanki i sprawnym rozdzielaczu z odłączoną wtyczką na ciepłym silniku powinien pracować bez żadnego problemu.

Ta rura praktycznie niema nic do odpalania. To doprowadzenie ciepłego powietrza aby w zimne dni na przepustnicy nie osiadał szron.

: 20 gru 2013, 16:09
autor: Pieterb
aldi pisze:Na pierwszym zdjęciu to jest różnicowy regulator ciśnienia paliwa. Jeśli jest odłączony to nie będziesz miał ssania i regulacji mieszanki na podstawie sygnałów z sondy lambda. Przy dobrze wyregulowanym składzie mieszanki i sprawnym rozdzielaczu z odłączoną wtyczką na ciepłym silniku powinien pracować bez żadnego problemu.
może tak być dawno już nie miałem z tym do czynienia :-P

: 21 gru 2013, 11:33
autor: Nickczemny
Po podłączeniu tego regulatora autko odżyło :D. Pracuje dość dobrze, czasem ma nieco zbyt duże obroty na biegu jałowym.. No i żeby odpalić na benzynie trzeba wcisnąć troszkę gazu, tak z 1/4. Serdecznie dziękuję kolegom za pomoc, pozdrawiam ;).

EDIT: Jeszcze małe pytanko.. Czy ktoś mógł celowo odłączyć ten regulator, żeby zapobiec uszkodzeniu układu zważywszy na brak benzyny w baku .. ? Czy nie ma on wpływu na same działanie układu? Z tego co się orientowałem to taki wtrysk pracuje cały czas po przełączeniu na LPG, ale wolę się upewnić..

: 21 gru 2013, 11:54
autor: Audi 80 Polska
Po zdjęciu tej wtyczki wtrysk dalej pracuje. Poprawnie wyregulowany wtrysk może pracować bez tej wtyczki po rozgrzaniu. Tutaj temat: https://audi80.pl/80-b3-20-3a-regula ... t27045.htm
https://audi80.pl/ng-ke-jetronic-jak ... t55734.htm

A do docięcia benzyny na gazie aby nie nie zużywał się rozdzielacz stosuje się np. urządzenie ke-stop podłączane do tego regulatora. Którego funkcją jest podawanie napięcie zmniejszającego ciśnienie. Do tego nie odłącza się pompy paliwa przy pracy na gazie bo wtedy stosowanie tego niema sensu. Tutaj temat: https://audi80.pl/viewtopic.php?t=24388