jestem tutaj nowym użytkownikiem forum i zarazem szczęśliwym posiadaczem audi (przynajmniej tak mi się wydaje)
Ale jak to samochód zawsze coś musi wyskoczyć he he, i tutaj mała prośba o pomoc bo dopiero poznaje to autko
Otóż gdy np. rano odpalę autko i przejadę kilka km, to jak w temacie zapala się na chwilkę ta kontrolka i gaśnie .. i tak jest kilka razy i później się uspokaja.
Silnik nie bierze oleju i według dodatkowego zegara ciśnienie oleju to też trzyma jak się należy, więc nie wiem o co kaman...
Proszę Was o jakieś porady sugestie
: 22 gru 2013, 20:39
autor: adam_wdz
Sprawdź przewód na czujniku ciśnienia oleju chyba się poluzował,ja tak miałem.
: 22 gru 2013, 20:42
autor: arek1986
adam_wdz pisze:Sprawdź przewód na czujniku ciśnienia oleju chyba się poluzował,ja tak miałem.
a jeśli możesz mi powiedzieć gdzie on się znajduje mniej więcej
P.s a czy np. zbliżająca się wymiana oleju może właśnie sygnalizować przez ten czujnik ?
: 22 gru 2013, 20:53
autor: Audi 80 Polska
P.s a czy np. zbliżająca się wymiana oleju może właśnie sygnalizować przez ten czujnik ?
W audi 80 niema takiej funkcji. A czujniki masz na podstawie filtra oleju.
Na forum nie raz opisywałem jak się je sprawdza (ale nie chce mi się pisać któryś raz z kolei ani szukać tematu.
Czujnik niskiego ciśnienia masz zintegrowany w "bańką" od wskaźnika ciśnienia oleju z dodatkowych zegarów.
: 22 gru 2013, 21:08
autor: arek1986
aldi pisze:
P.s a czy np. zbliżająca się wymiana oleju może właśnie sygnalizować przez ten czujnik ?
W audi 80 niema takiej funkcji. A czujniki masz na podstawie filtra oleju.
Na forum nie raz opisywałem jak się je sprawdza (ale nie chce mi się pisać któryś raz z kolei ani szukać tematu.
Czujnik niskiego ciśnienia masz zintegrowany w "bańką" od wskaźnika ciśnienia oleju z dodatkowych zegarów.
wiem i wierzę że jest to męczące za każdym razem opisywać temat który pojawia się po raz kolejny więc sorki
no to trudno postaram się przeszukać forum i może znajdę
: 22 gru 2013, 23:02
autor: Audi 80 Polska
Dobra znalazłem: https://audi80.pl/b4-abt-20-91r-prze ... 994,15.htm
Tylko wcześniej pisałem u ciebie czujnik niskiego ciśnienia jest zintegrowany z bańką. Złącze WK to sygnał do kontrolki a WK to sygnał na zegar nie zamień ich kabli.
: 23 gru 2013, 06:50
autor: arek1986
aldi pisze:Dobra znalazłem: https://audi80.pl/b4-abt-20-91r-prze ... 994,15.htm
Tylko wcześniej pisałem u ciebie czujnik niskiego ciśnienia jest zintegrowany z bańką. Złącze WK to sygnał do kontrolki a WK to sygnał na zegar nie zamień ich kabli.
Dzięki aldi za pomoc w znalezieniu tematu trzeba się tym zająć bo jak się zapali to daje trochę do myślenia
: 19 kwie 2014, 23:03
autor: keczy
Szybkie i ważne pytanie Panowie zanim silnik zdechnie... :roll: Dzisiaj przy 2100 obr zapaliła mi się kontrolka oleju oraz brzęczyk też dał znać o sobie, na 1,2,3 biegu kontrolka się nie zapala, na 4 biegu raz, natomiast na 5 biegu kilka razy. W drodze powrotnej z wycieczki kontrolka zapaliła się tylko raz na 5 biegu i zgasła, jak za każdym razem po przekroczeniu 2100-2300 obr. Silnik pracuje normalnie, nic nie stuka(pojęcie względne w 16V ) , nie dymi, moc ta sama, generalnie wszystko w normie. O co chodzi, pompa nie daje rady?
: 20 kwie 2014, 11:19
autor: Audi 80 Polska
Sprawdź czy czujnik wysokiego ciśnienia dobrze kontaktuje bo jak się odłączy to będzie zapalać się kontrolka powyżej 2 kRPM. Druga sprawa to sprawdź ciśnienie oleju zewnętrznym zegarem albo od razu wymień czujnik wysokiego ciśnienia.
Numer czujnika wysokiego ciśnienia (1,8 Bar): 056919081E i powinien mieć miały plastik jeśli nie masz z białym to może być 1,4Bar z szarym.
: 24 kwie 2014, 16:52
autor: keczy
aldi, podjadę do jakiegoś mechanika we wtorek i sprawdzę ciśnienie jak piszesz, bo w 16v spadek ciśnienia zazwyczaj kończy się obróconą panewką. Oglądałem dzisiaj czujnik i jest podłączony, a najlepsze jest to, że zrobiłem jakieś 20 kilometrów i ani razu kontrolka się nie włączyła... :roll: Może faktycznie czujnik świruje ale w strachu jestem nie powiem.
[ Dodano: 2014-04-24, 16:50 ] aldi, ciśnienie sprawdzone manometrem, na wolnych obr 1 do 1.3 bar, przy 2000obr 2.5 do 3 bar, czujnik wymieniony na SWAG 1.6-2 bar, dodatkowe zegary założone i na nich, wolne obr 1 bar, przy 2000obr 2.5 bar, kontrolka oleju przez ost dwa dni się nie załączała, dzisiaj non stop daje znać tylko na 4 i 5 biegu. :roll: Zrobiłem też próbę i zdjąłem kabel z czujnika wysokiego ciśnienia, po przygazowaniu na luzie pow 2000obr kontrolka się nie zaświeciła, jakieś pomysły? :roll:
: 24 kwie 2014, 20:19
autor: Audi 80 Polska
keczy pisze:po przygazowaniu na luzie pow 2000obr kontrolka się nie zaświeciła, jakieś pomysły? :roll:
Może na za krótki czas podniosłeś obroty bo jak dobrze pamiętam to działa z lekkim opóźnieniem. Albo druga opcja to może nie ten czujnik odłączałeś. Albo trzecia opcja to szwankuje moduł od kontroli ciśnienia oleju.
A te ciśnienia nie są zbyt optymistyczne. Sprawdzane było na dobrze rozgrzanym silniku? Bo jak z ledwie zagrzanym płynem do 90°C to możliwe że po gdy olej złapie to 80-90°C to ciśnienie jest już za małe. Aby olej rozgrzał się do temperatury płynu trzeba przejechać 15-20km (spokojnie jadąc).
: 24 kwie 2014, 21:50
autor: keczy
aldi pisze:A te ciśnienia nie są zbyt optymistyczne. Sprawdzane było na dobrze rozgrzanym silniku? Bo jak z ledwie zagrzanym płynem do 90°C to możliwe że po gdy olej złapie to 80-90°C to ciśnienie jest już za małe. Aby olej rozgrzał się do temperatury płynu trzeba przejechać 15-20km (spokojnie jadąc).
Problem rozwiązany, dzisiaj zrobiłem resztę instalacji od dodatkowych zegarów(poprzednią ktoś częściowo wyciął i ukradł zegary), odpaliłem silnik i poczekałem, aż temp oleju osiągnie ok 90C, przeraziło mnie, to co zobaczyłem na wskaźniku ciśnienia... Wolne obroty jakieś 0.6-0.7 bar, 2000 obrotów 1.6-1.7 bar i to na oleju mineralnym Liqui Moly :roll: Szukam na tą chwilę pompę oleju, wymienię i zobaczę czy coś pomoże :-|
: 24 kwie 2014, 21:58
autor: Audi 80 Polska
Może zobacz na innym oleju, ewentualnie zmień też filtr oleju.
Ja ostatnio w AEBie zmieniałem bo potrafiła się po nagrzaniu kontrolka zapalić powyżej 2kRPM. Efekt po wymianie na toprana :
: 01 maja 2014, 21:18
autor: keczy
aldi, olej wymieniany był jakieś 1500 kilometrów temu, razem z większym serwisem silnika... Filtr fakt, że lipny bo Filtron ale zaczęły też klepać popychacze jak olej się nagrzeje na maxa, na mój niezbyt ścisły rozum nie dostają wystarczającej ilości oleju? Ps; dobre ciśnienie na manometrze <ok>
[ Dodano: 2014-05-01, 21:17 ]
aldi, można w jakiś sposób sprawdzić czy pompa oleju jest sprawna, warsztat np? Wymieniłem pompę oleju, panewki na korbach, olej, filtr mann i dalej to samo, ciśnienie poniżej 2 bar przy 2000obr. Wole sprawdzić, czy pompa stara i nowa są okej zanim wyciągnę silnik na wymianę głównych panewek.
Sam ostatnio się zastanawiałem nad tym jak sprawdzić pompę oleju: https://audi80.pl/a4-b5-18t-aeb-co-s ... t88248.htm
Ale ostatecznie tylko po testowałem zaworek upustowy wykręcony z pompy i wsadziłem tani zamiennik z pozytywnym skutkiem.
Miałem nawet wycinać kawałek blachy aby można było zakryć wyjście pompy, podłączyć manometr zanurzyć smoka w oleju i kręcąc wiertarką sprawdzić ciśnienie. Ale sobie darowałem.