[B4 2.0 16V ACE 140KM] Głośny silnik po remoncie jak traktor
: 31 gru 2013, 16:30
autor: M4G1K
Witam ,
No to silnik na aucie , wymienione wszystkie uszczelki , panewki , wał po szlifie , łańcuch rozrządu , pierścienie tłokowe. No i po odpaleniu silnika usłyszałem mniej więcej taką pracę ...
Od 20 s się zaczyna
Ktoś może ma jakiś pomysł co jest nie tak ? Bo zgłupiałem. Odkręciłem świece i kręciłem na sucho i zero klekotu nic nie stuka ,a odpalam już na świecach wsadzonych i słyszę taki klekot dziwny od góry jakbym miał traktor ...
Rozrząd ustawiłem na znaki jak co , łańcuch rozrządu też koła patrzą na siebie ...
Dodam ,że nie 80-tka tylko A6 ,ale silnik ten sam.
: 31 gru 2013, 16:33
autor: Pieterb
M4G1K, _uwaga
: 31 gru 2013, 16:41
autor: Audi 80 Polska
Długo tak silnik pracował? Jak krótko to możliwe że jeszcze hydropopychacze nie napełniły się olejem. Mogę też klekotać przez zbyt niskie ciśnienie oleju.
: 31 gru 2013, 16:41
autor: M4G1K
Poprawione , musiałem przeoczyć
[ Dodano: 2013-12-31, 17:04 ]
Silnik był łącznie odpalany może z 2 min ... A ciśnienie oleju to chyba w normie jest bo po paru obrotach rozrusznikiem miał już 1,6 bara ... Szklanki były wyciskane jakby co ,ale wątpię by aż taka różnica była
[ Dodano: 2013-12-31, 17:12 ]
Zresztą sam klekot by mnie tak nie denerwował bo bym poczekał na szklanki ,ale jest głośny jak traktor i to mnie niepokoi.
: 31 gru 2013, 17:48
autor: zbikus13
Wygląda na to ze cos z ciśnieniem oleju na głowicy masz . Nie przytkałeś tam czego? Bo szklanki powinny sie uspokoić kilku odpaleniach
: 31 gru 2013, 18:08
autor: Józefoo
A moim zdaniem za mocno skręciłeś wałek rozrządu.
: 31 gru 2013, 18:24
autor: Audi 80 Polska
Ja kiedyś w moim poprzednim aucie wrzuciłem silnik który 2 lata nie był ruszany to klekotał ze 20 minut.
: 31 gru 2013, 18:54
autor: zbikus13
Józefoo pisze:A moim zdaniem za mocno skręciłeś wałek rozrządu.
Wałek za ciasno byłby skręcony to na pewno pasek rozrządu przeskoczy
: 31 gru 2013, 19:03
autor: M4G1K
Podałby mi ktoś moment dokręcania wałków w tym modelu rozrządu ?? Ja dokręciłem o ile pamiętam z siłą 13 nM ew 15nM. Pasek rozrządu mam na półautomatycznym napinaczu i jest wg znaków na nim naciągnięty.
I jeszcze jedno czy ktoś by mi potwierdził ,że wałki rozrządu mają kółka co są w środku patrzeć na siebie ?
zbikus13 pisze:Wałek za ciasno byłby skręcony to na pewno pasek rozrządu przeskocz
no chyba nie u szwagra jak składał dokręcił za mocno i to samo było a pasek nie przeskoczył .
: 01 sty 2014, 13:03
autor: zbikus13
A to temu pewnie bo u szwagra :mrgreen: A co jak co szwagier na robocie sie zna
A to tak cos do poprawienie na nowy rok jak kto nie widział
: 02 sty 2014, 18:31
autor: M4G1K
Czy mógłby ktoś napisać mi jak dokładnie ustawić wałki rozrządu wobec siebie ? Bo wydaje mi się ,że przesunęły mi się jakoś względem siebie i źle są ustawione.
Jak kreska na wałku górnym rozrządu jest u góry to wałki mają się patrzeć na siebie ?( kółka --> znaki ) Jak tak to prawdopodobnie mam przekręcone wszystko o 1-2 zęby... Proszę o odp to jutro się zabieram za demontowanie czapki
: 05 sty 2014, 16:22
autor: krzysiek.ruski
M4G1K pisze:Czy mógłby ktoś napisać mi jak dokładnie ustawić wałki rozrządu wobec siebie ? Bo wydaje mi się ,że przesunęły mi się jakoś względem siebie i źle są ustawione.
Jak kreska na wałku górnym rozrządu jest u góry to wałki mają się patrzeć na siebie ?( kółka --> znaki ) Jak tak to prawdopodobnie mam przekręcone wszystko o 1-2 zęby... Proszę o odp to jutro się zabieram za demontowanie czapki
Proszę bardzo:
Pierwszy wałek (wydechowy): nacięcie na kole pasowym od wewnątrz koła! z krawędzią głowicy
drugi wałek (ssący): jak widać na foto - kółko w kółko
PS. nie jest łatwo trafić z łańcuchem bo sprężyny zaworów mają siłę
Powodzenia życzę
[ Dodano: 2014-01-05, 16:45 ]
jeśli wsystko jest dobrze poskładane zapnij mu manometr do pomiaru ciśnienia oleju, odpal i daj mu szanse się "ułożyć" po kapitalce na wolnych obrotach kontrolując oczywiście ciśnienie oliwy
: 13 lip 2016, 21:11
autor: przemo1101
witam kolegów , mam identyczny problem z moim ace klekocze jad traktor , moje pytanie brzmi co trzeba odkręcić zeby wymienić ten łańcuch ? czy tam jest jakiś napinacz łańcucha ? czy trzeba rozpinać rozrząd ? bo nic nie znalazłem na ten temat