Strona 1 z 1

[B4 1.6 ADA 101KM] Spalanie ! :( pomocy

: 07 sty 2014, 15:17
autor: dhseba
Witam koledzy potrzebuje waszej pomocy .. od dosc dlugiego czasu mam klopoty z jak na moje oko duzo za duze spalaniem
Jezdze tylko na PB bo nie ma gazu i caly czas spalanie jest na poziomie 15-16 L (BC podaje 15,7 wiec jakos sie to pokrywa z prawda) kiedys o to nie dbalem bo jechalem sie czasem przejechac i obojetne mi to bylo ile pali ale teraz poruszam sie na codzien i jest to troche klopotliwe co 2 dzien za 100 tankowac ..wiecie o co chodzi ...
wiec tak podam kilka wzanych informacji:
-Jezdze po malym miescie
-silnik raczej dogrzany bo robilem termostat i szybko sie grzeje 3-5km i juz kolo 90 ma
-obroty do 3000rpm (by zaoszczedzic paliwo nie krece go ale nic to nie daje ... czy mu deptam czy nie pali tyle samo )
-czujnik niebieski wymienialem rok lub 2 temu (to jest pierwszy podejrzany!)
-autko czasem strzela w wydech .. nie sa to jakies mocne strzaly (jakis taki bulgot :) ) gdy hamuje biegami
-brak Katalizatora wstawiony nowy tlumnik z b3 pasowal to zalozylem nie lubie jak auto chodzi glosno sonda przelozona 5-10 cm blizej silnika na nowe miejsce ( moze to przez ten tlumnik )
-sonda.... sonda jest stara bo kupiona na zlomie ze 2 lata temu z jakiegos mercedesa 3 przewodowa taka jak byla identyczna (kupielm kiedys nowa ngk ale po miesiacu poprostu sie rozleciala .. kupilem uzywke i jezdze do dzis (sonda to drugi podejrzany )
nagralem filmik jak pracuje sonda na postoju na wolnych obrotach i przy dodaniu gazu wstawie filmik to moze ktos obczai czy tak ma byc czy nie
-silnik troche wciaga oleju nawet roche wiecej niz troche ale to zalezne od zroznicowania terenu jak duze gorki i obciazenie auta to duzo bo kopci bardzo .. ale tak po miescie to tak z 1L na 1000km .. (ponoc to uszczelniacze ) kompresja 12-11-12,5-11
przebieg 330 tys km :) albo i wiecej tyle wskazuje licznik
-od 5 lat swieci sie blad czujnika halla sporadyczny zwarcie ale znika ponad 2000rpm na wolnych wyskakuje blad ..

hmmm no chyba opisalem najwazniejsze rzeczy dokladnie bo wiem ze kazda pierdolka moze miec na to wplyw .
auto posiadam 13 lat wiec to nie jest jakis nowo kupiony bubel
bede wdzieczny za jakies info pozdrawiam

: 07 sty 2014, 16:59
autor: jarod7
Przede wszystkim należaloby zacząc od zapłonu, tzn świece, kable WN, kopułka, palec, porządnie to ustawić...
Potem sprawdzic jednak tą sondę..Masz dostęp do VAG?
No i Hall..ja bym wymienił.
Wszystko co opisałeś może miec w gruncie rzeczy wplyw na spalanie.

: 07 sty 2014, 17:07
autor: Lichy
jarod7 pisze:Przede wszystkim należaloby zacząc od zapłonu, tzn świece, kable WN, kopułka, palec, porządnie to ustawić...
Potem sprawdzic jednak tą sondę..Masz dostęp do VAG?
No i Hall..ja bym wymienił.
Wszystko co opisałeś może miec w gruncie rzeczy wplyw na spalanie.
Dobrze kolega mówi, tylko ja w pierwszej kolejności sprawdził bym sondę.

: 07 sty 2014, 17:49
autor: dhseba
dzieki za szybka odp ;)
kable zmienialem niedawno ngk swiece wtedy wykrecalem i byly w dobrym stanie nie bylo przebicia zadnego (ani na kablach ani na swiecach) kopulka i palec hmm no wizualnie byly z nalotu czarnego wyczyscilem ogolnie zadnego przebicia auto pali dobrze obroty wolne rowne 850-825 rpm silnik chodzi cicho nie wydaje zadnych dziwnych odglosow
moc ma tzn na niskich obrotow wydaje mi sie troche mulny ale tak jakby nie zawsze ;/ od 4 tys idzie dobrze nic nie szarpie ani nic nie przerywa ogolnie oprocz lekkiej niemocy na niskich obrotach jedzi autko super
mam dostep do vaga

[ Dodano: 2014-01-07, 17:54 ]
pozniej bede w domu to wstawie filmik z pracy sondy bo narazie mam dostep tylko do internetu mobilnego a on do upload'u sie nie nadaje ..

: 07 sty 2014, 18:24
autor: MikiTiki
kable zmienialem niedawno ngk swiece wtedy wykrecalem i byly w dobrym stanie nie bylo przebicia zadnego (ani na kablach ani na swiecach) kopulka i palec hmm no wizualnie byly z nalotu czarnego wyczyscilem
Co z tego że zainwestowałeś w dobre przewody, skodo masz jakieś stare świece, które "na oko" wyglądają spoko, zainwestuj w nowe. To samo palec, kopułka - beru ok 30 zł kosztuje, a Ty się bawisz w jakieś czyszczenie, które i tak nie przynosi efektu na dłużej, albo nawet wcale. Styki się w końcu upalają i wycierają, nie licz że przeczyścisz i pośmigasz jeszcze z 50 tyś. To tak na początek. Może mieć to znaczny wpływ na te spadki mocy na niskich obrotach.
Sonda tak samo do sprawdzenia, a najlepiej do wymiany, bo z tego co piszesz musi być baardzo wysłużona. Niebieski czujnik do sprawdzenia no i ten hall do wymiany. Nie chciałbyś na pewno wymieniać od razu pół samochodu, dlatego dobrze by było podpiąć się pod VAG'a i zobaczyć co go boli.

: 07 sty 2014, 18:31
autor: dhseba
wiesz no fakt przeczyscilem i moze nic nie dalo ale przerywal silnik to wymienilem kable bo bylo slychac ze ma przebicie zmienilem kable i wszystko ok bylo tak wiec sprawdzilem reszte pogladowo bo nic sie wiecej nie dzialo temu nie wymienilem ale ok wezme to pod uwage a vaga .. hmm no co tam napatrze w tym aucie podpinam wyskakuje blad czujnika halla i nic wiecej

[ Dodano: 2014-01-07, 18:41 ]
lekka ospalosc wozu to nie najwiekszy problem jego .. priorytet to zmniejszyc spalanie a jak nie to wywalenie tego silnika bo co z tego ze jest twardy jak pali tyle co 3.0 v6..
ale dzieki za wskazowki ;)
a jaka sonde bys polecil org jest dosc droga ... zas zamiennik kiedys mialem tylko miesiac ... a teraz mam cieta wiazke .. i chce cala z wtyczkami czyba ze ktorys z kolegow ma dzialajaca org uzywke .. to odkupie albo zamienie mam kilka rzeczy ciekawych do sprzedania ale to beda na gieldzie na forum za jakis czas ;)

[ Dodano: 2014-01-07, 21:41 ]

filmik z pracy sondy co prawda auto ma tylko 88 stopni ale moze duzego znazenia nie bd to mialo jak bd trzeba to nagram filmik podczas jazdy


bledy w sterowniku :
Obrazek

blad da sie skasowac gdy auto ma ponad 2000rpm gdzy obroty spadna blad powraca

[ Dodano: 2014-01-09, 18:10 ]
kopulka , palec (beru) i swiece (ngk v-line) zmienione
co myslicie o sondzie z filmiku ?

a przyszla mi do glowy jeszcze propozycja .. moze czujnik spalania stukowego wali w ciula .. ;/

: 08 mar 2014, 01:19
autor: jacekku
Wiesz co odnośnie spalania to zastanawia mnie pewna rzecz mianowicie czy działa u ciebie ta klapka co jest w obudowie filtra powietrza - powinna się otwierać w momencie rozgrzania ( jest tam coś jak termostat) druga sprawa to czy nie kombinowane było przy dolocie ( być może ktoś ograniczył dopływ powietrza i to też może mieć znaczenie) - sam się tym kiedyś przekonałem.

: 08 mar 2014, 23:37
autor: dhseba
wiesz co ja ta klapke zablokowalem zeby powietrze z pola ciagnol bo chyba bylo inaczej poniewaz autko bylo mulowate ;/ w dolocie kombinowane ? hmmm raczej nie za dlugo mam to auto i raczej przy silniku wszystko jest tak jak ma byc kurde nie mam kogo sie doradzic co z ta sonda bo mi sie wydaje ze to ona bo kiedys daaawno temu tez palil duuuzoo za 50 zl jakies 40 km do 50 max (sory za taki przelicznik ;) ) wymienilem sonda na uzywke i bylo ok za 50 jakies 80 po miescie .. ale wolal bym miec pewnosc bo bym kupil nowy org jak ma byc dobrze .. kurde no jestem w kropce ;/

: 09 mar 2014, 00:06
autor: jacekku
Wiesz co z kupnem oryginalnej sondy się wstrzymaj, zresztą możesz kupić ale nie wymieniaj na razie. Dlaczego? Chociażby dlatego, że u mnie ostatnio elektryk stwierdził ze padła sonda i założył mi używkę. Używka padła po kilku dniach. Kupiłem boscha za 260 niby było git przez może tydzień a teraz znowu lipa. Jak odłączę sondę i auto przejdzie w tryb awaryjny to i obroty ma leprze i moc. Sam już mam mętlik w głowie bo z tego co zauważyłem to czasem się wartość zacina. Znowu klapa? Jeśli tak to dlaczego tak szybko? Dlatego jutro idę sprawdzić czy jest dobra masa na sondzie. Ponad to chce jeszcze raz sprawdzić czujnik spalania stukowego (mam obawy że jest walnięty). Może coś uwala sondy nie wiem sam ale muszę się tego dowiedzieć i wyeliminować przyczynę.

: 15 mar 2014, 23:36
autor: dhseba
Jak cos znajdziesz kolego daj znac bo cos musze z tym spalaniem zrobic pozdro

: 16 mar 2014, 10:20
autor: romeo
sonde zostaw przecierz pracuje zresztą wywalilo by ci błąd na vagu gdyby padla sprawdz jeszcze ja przy 3000rpm, wymien halla bo cos ewidentnie z nim nie tak, nie masz czasem problemów z odpalaniem?
co do czujnika zmierz jego rezystancje na ciepłym silniku, ja wymieniłem na tani zamiennik i po pomiarach wyszły cuda dopiero ori działa jak nalezy sprawdz go koniecznie.

: 16 mar 2014, 14:22
autor: jacekku
Jakie były objawy stukowca?

: 16 mar 2014, 22:50
autor: Panzol
Sorry za głupie pytania, ale co to jest ta klapa i hall?

: 22 mar 2014, 00:44
autor: dhseba
klapa to taka klapka w filtrze powietrza ktora jak autko zimne ciegnie powietrze kolo kolektora wydechowego zeby bylo cieple pozniej sie ona zamyka i ciagnie normalnie z pola .. a sterowana jest jakims patentem na cieplo i to juz chyba stare jest bo u mnie sie zawiesilo i koniec

a hall albo inaczej czujnik halla jest w aparacie zaplonowym i odbiera sygnal predkosci zaplonu czyba moge sie mylic wiec jak cos to poprwacie koledzy ;)

[ Dodano: 2014-03-22, 00:49 ]
objawy ... hmmm jak podepne vaga to kat wyprzedzenia zaplonu ma byc 8 stopni chyba mi czasem obroty opadaja i trzesie autem wtedy kat wyprzedzenia to 12 stopni i a tym stukowy steruje ..
i teraz pytanie czy to stukowiec czy silniczek krokowy zaniza obroty a silnik sie ratuje przed zgasnieciem ...

czasem musi dluzej zakrecic jak zagrzany jest a tak to zazyczaj 2 razy zakreci i pali normalnie ..