Strona 1 z 1
[80 b3 1.8JN] dziwne zachowanie obrotów
: 15 paź 2007, 12:35
autor: tomek a
Witam. Tak od jakiegoś czasu a w zasadzie jak tylko kupiłem , mam problem z dziwnie wysokimi obrotami . Jest tak że zaraz po uruchomieniu wyje na 1800 i trzyma nawet gorący , choć zdarza się że obr. spadają na 1000. Podkręciłem na przepustnicy i ok. ale po chwili znowu i tak cały czas. Bywa że jest normalnie ale przeważnie wiszą na 1800. Sprawdzałem czujkę na krućcu , termostat nowy. Proszę o pomysły co z tym zrobić , tylko szczegółowo opisane.
Dzięki
Ps. Czy naprawiana silikonem guma od filtra do dolotu ma na to wpływ.
: 15 paź 2007, 14:09
autor: Lisek
siema ja kiedyś tak miałem w vw jetta 1,6 gaznik tam ssanie było na zasadzie bimetalu i cieolejsza woda otaczała tą spreżyne tym obroty spadały przyczyna leżala w tym, że całe te ustrojstwo było zasyfione i słabo woda grzała tą sprężynę wycześciłem przedmuchłem cały układ chłodzenia i ok. Ale teraz mam audi 1,6 PP gażnik elektronik i też miałem przypadek z obrotami,że dostawała kopa nie trzymając gazu jechała 80, ale powód był błachy spadła wsuwka od przewodu masowego, który jest przykręcony do pokrywy zaworów.
Siema daj znac jak ją wyleczysz
Lisek
: 15 paź 2007, 14:13
autor: WOJTEK26
Sprawdź czy gdzies nie zaciaga lewego powietrza, a masz sprawny regulator wolnych obrotów( przesłone dodatkowego powietrza) i czy prawidłowo masz wyregulowane wolne obroty i CO2
: 15 paź 2007, 14:19
autor: kam_nata
Silnik jn, ma wtrysk mechaniczny, a nie gaźnik
A tak do rzeczy. Sprawdź, czy wszystkie przewody podciśnieniowe są całe, łącznie z wcześniej wspomnianą gumą. Ja miałem jeden nie szczelny i podobny problem z obrotami. A na przepustnicy lepiej jej za bardzo nie reguluj. Jeżeli wszystkie są ok, to może cię czekać regulacja przepływomierza. Ale tego sam już niestety tego nie zrobisz.
: 15 paź 2007, 14:42
autor: tomek a
przewody podciśnienia mam wszystkie nowe , przez gumę nie syczy pianki nie wciąga ,zastanawia mnie zawór wolnych obrotów