Strona 1 z 2

[80 ABK B4 115km] obrócona panewka

: 10 sty 2014, 10:10
autor: Jopek666
Witam i proszę o rade, w mojej b4 obróciło panewkę i dostał wał w związku z tym zamierzam wymienić silnik. Chcę i proszę kolegów żebyście Mi doradzili czy wymieniać silnik czy części i jakie są koszty, za pomoc z góry dziękuje.

: 10 sty 2014, 10:13
autor: Leo
cały silnik. Obrócona panewka rozsiała drobinki mosiądzu po układzie, nie doczyścisz się całości, a jeszcze nie wiadomo, czy wał nie dostał.

: 10 sty 2014, 11:49
autor: sylwester28ET

: 10 sty 2014, 19:23
autor: Jopek666
O to chodzi że wał dostał.

: 10 sty 2014, 20:24
autor: sylwester28ET
To pozostaje kupno wału z panewkami lub szlif wału i panewki nad wymiarowe, płukanka silnika.

Ale ważna sprawa odnosi się do kwestii czy silnik brał olej i jakie było sprężanie na cylindrach, ta kwestia pod względem pierścienie i cylindrów.

: 10 sty 2014, 20:44
autor: Audi 80 Polska
Taki sam wał był w ABT i w ACE więc trochę poszerza to pole poszukiwania. Choć większość ACE kończy żywot przez te panewki więc może być za mało dawców.

: 10 sty 2014, 21:43
autor: Leo
no nie wiem co wyjdzie taniej, używka silnik czy składanie wszystkiego ponownie :D :D :D

: 11 sty 2014, 20:06
autor: Jopek666
[quote="sylwester28ET"]To pozostaje kupno wału z panewkami lub szlif wału i panewki nad wymiarowe, płukanka silnika.

Ale ważna sprawa odnosi się do kwestii czy silnik brał olej i jakie było sprężanie na cylindrach, ta kwestia pod względem pierścienie i cylindrów.


Tak brał olej a sprężania nie sprawdzałem.

: 12 sty 2014, 16:26
autor: quattroBandit
panewki w ABK, cóż, żeby to był silnik warty regeneracji jak aan czy inne ustrojstwo tak przyjemne, to warto regenerować - ale zwykłego kapcia ABK? TANIEJ kupić drugiego. ;-) poza tym mniej roboty, mniej czasu, i w ogóle jakoś tak lepiej.

: 13 sty 2014, 21:59
autor: spun
Jednak, jak jeszcze nie chwyciło to można spróbować tylko panewki wymienić. Może wał nie będzie taki wytarty..
Wiem po sobie :F ale mi już niestety chwyciła panewka <ok>

: 13 sty 2014, 22:35
autor: Medison
ja bym zrobil tak ze demontuje panewki ogladam wal delikatnie papierkiem i nowe panewki zalac olejem i smigac ile sie da :)

: 14 sty 2014, 09:05
autor: quattroBandit
:shock:
Medison pisze:demontuje panewki ogladam wal delikatnie papierkiem i nowe panewki zalac olejem i smigac ile sie da :)
u mad bro? hahaha dobry drut :mrgreen: tylko że wał się poleruje, żeby nie było rysek - a nie tworzy nowe... :lol:

: 14 sty 2014, 09:40
autor: KAROLEK22XX
ja robiłem panewki w czerwcu bo mi klapały wał oddałem do szlifu nowe panewki i jak na razie odpukać wszystko dobrze działa

: 14 sty 2014, 09:44
autor: Kamuś
Medison pisze:ja bym zrobil tak ze demontuje panewki ogladam wal delikatnie papierkiem i nowe panewki zalac olejem i smigac ile sie da :)
No gratulacje :shock: Szkoda tylko kasy na nowe panewki :lol:
Mi też panewkę obróciło - więc wał do wyjęcia i szlifu. A skoro już silnik rozebrany, to od razu kapitalnie zrobiona głowica, i nowe pierścienie. Stopka korbowodu na którym obróciło panewkę poszła do regeneracji, sworznie na wszystkich korbowodach wymienione. Do tego wymiana pompy oleju i przy okazji nowe sprzęgło, nowy rozrząd, nowe hydropopychacze. Koszt przy swojej robociźnie i mega zniżkach ~2300zł. Ale silnik zrobiony na tip-top. Dotarty, zalany pełnym syntetykiem. Wszelakie uszczelki/uszczelnienia nowe. Ogólnie nówka silnik. A kupując używany nie wiesz co kupisz...

: 14 sty 2014, 10:13
autor: Leo
szlifu ani honowania nie robiłeś, więc to nie jest nówka silnik, pomijając fakt, że prawie wszystko zrobiłeś, to najważniejszego nie :)

ps. używka 600-800 zł. ,za kwotę napraw masz 4 silniki.