Strona 1 z 1

[B4 2.0 ABT 90KM] Brak ciepłego powietrza

: 14 sty 2014, 20:09
autor: daras147
Witam. Mam problem z ogrzewaniem. Nie dawno wymieniłem dwa króćce i termostat. Układ chłodzenia mam w pełni odpowietrzony, problemów z pompa raczej nie mam, zepsutej ani zużytej ponieważ płyn bardzo dobrze krąży po obiegu. W którymś temacie wyczytałem że można wyczyścić nagrzewnicę gorącym octem, po tej operacji żaden syf nie wyleciał z chłodnicy a jak ogrzewania nadal nie ma to nie ma :/ Od czasu do czasu dmuchnie cieplutkim powietrzem ale rzadko :/ Więc ostateczne pytanie co może mieć winę zakamieniona nagrzewnica czy te pokrętła od przełączalnia temp. nawiewu? No chyba że jeszcze jakieś niespodzianki są?

: 14 sty 2014, 20:28
autor: Pieterb
daras147, takich tematów jest tutaj masa wiec radzę poszukać i poczytać :!:
A ta ankieta czemu ma służyć :?:

: 16 sty 2014, 22:18
autor: spun
A jaki jest dym z wydechu? Dymi na biało - para ?

: 17 sty 2014, 15:23
autor: daras147
Tak tylko on jest też w gazie zapomniałem wspomnieć...

: 18 sty 2014, 21:13
autor: spun
Tak, tylko pewnego razu zaciął mi się termostat. Wodę wywaliło z zbiorniczka <ok> wymieniłem termostat i silnik grzał do 90*C, a ogrzewanie lodówka.. Czasami jak miałem wentylator na I biegu to było czuć jak się jakby zagrzało, a jak włączyłem na max to wywiało ciepłe powietrze i dalej zimno.. W dodatku z wydechu dymiło na potęgę.. Okazało się, że uszczelka pod głowicą była walnięta i wodę brał..
Sprawdź korek wlewu oleju czy niema takiego kremu, albo na bagnecie.

: 27 sty 2014, 16:11
autor: daras147
Jak się okazało miałem pękniętą głowicę w 3 miejscach, oczywiście kupiłem nową "używaną", dla pewności dałem ją do plantowania i była okej. Mam wymienione wszystkie króćce, czujnik włączania wentylatora, nowa nagrzewnica, termostat. 100% pewności że nie ma wycieków. Elegancko odpalił za pierwszym razem, lecz nastąpił problem, mianowicie temp. silnika ledwo osiąga 90 stopni co wcześniej przed wymianą głowicy grzał się jak wścieknięty, i włącza się wentylator co jest dla mnie dziwne i jak odłączę go to temp. również nie osiąga 90 stopni. No i problem z ogrzewaniem nadal występuje. Zauważyłem że nie mam zamontowanego "filtr kabinowy", Czy on ma wpływ na ogrzewanie, czyli np.dostaje za dużo zimnego powietrza i nagrzewnica nie nadąża go ogrzewać?

: 27 sty 2014, 16:40
autor: spun
Ja wymieniłem uszczelkę pod głowicą, bo puszczała wode do komory spalania.
Mi też temp. silnika nie osiąga 90*C. Jest pomiędzy 90 a kreską niżej. No może trocha większa część połowy. Przedtem grzał na równo 90.
Nie przejmuję się tym, bo temp. pracy to 87stopni, tak że nie powinno być na równo 90.
Musiał byś zmierzyć faktyczną temp. wody czujnikiem lub podregulować sobie na wskazówce. U mnie na wyłączonym silniku wskazówka leży o brakującą część połowy za minimum. :D